1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Michelin CrossClimate 2 – premiera opony całorocznej

Michelin CrossClimate 2 – premiera opony całorocznej

Opona Michelin CrossClimate 2 debiutuje w drugiej odsłonie, łącząc pozornie niedające się pogodzić osiągi opony letniej i zimowej.

Michelin CrossClimate 2 – premiera opony całorocznej
Gama opon całorocznych Michelin CrossClimate wywarła spory wpływ na europejski rynek opon całorocznych, który od premiery opony w 2015 r. wzrasta o ok. 19 proc. rocznie. Co więcej, opony całoroczne to jedyny segment, który mógł pochwalić się nieprzerwanym wzrostem podczas pandemii. Szacuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat tempo wzrostu segmentu będzie utrzymywało się na poziomie powyżej 16 proc. rocznie.

Michelin CrossClimate 2 – następca udanego modelu

Michelin CrossClimate 2 radzi sobie z różnymi warunkami pogodowymi we wszystkich porach roku. Opona zapewnia większość zalet opony letniej pod względem skuteczności hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, efektywności energetycznej i trwałości, a także sporo zalet opony zimowej pod względem trakcji i hamowania na śniegu i w niskiej temperaturze. Dodatkowo oznaczenie 3PMSF (3 szczyty górskie i płatek śniegu) na bokach Michelin CrossClimate 2 potwierdza, że oponę można stosować zimą, także w krajach, gdzie stosowanie opon zimowych jest  obowiązkowe.

Michelin CrossClimate 2 zarówno nowa, jak i po zużyciu bieżnika do dopuszczalnego poziomu (zgodnego z przepisami krajowymi dotyczącymi użytkowania opon zimowych), zwyciężyła w sześciu z dziewięciu testów przeprowadzonych w latach 2020 i 2021, głównie w kategoriach skuteczności hamowania i trakcji. Opona wyróżnia się również wysoką trwałością, dzięki mieszankom gumy i ząbkowanym lamelom, które obniżają opory toczenia i zwiększają trwałość opony.

Jak zapewnia producent, dzięki większej trwałości, opony Michelin CrossClimate 2 można wymieniać rzadziej, bo dopiero po zużyciu bieżnika do dopuszczalnego poziomu. Mniej opon do  wymiany to mniej zużytych surowców i mniej odpadów. Z kolei niższe opory toczenia obniżają emisję CO2. Opory toczenia Michelin CrossClimate 2 są porównywalne z oporami standardowej opony letniej. Ponadto dzięki większej trwałości opon kierowcy mogą cieszyć się lepszym stosunkiem jakości do ceny, a za sprawą niższych oporów toczenia, obniżeniem zużycia paliwa.

Michelin CrossClimate 2 jest dostępna na koła o średnicy od 15 do 20 cali. Na liście 115 wersji rozmiarowych jest 65 nowych pozycji, czyli o 40 proc. więcej niż przy poprzednim  modelu Michelin CrossClimate+. Nowość Michelin jest produkowana  w siedmiu europejskich fabrykach, głównie we Francji, a także w Polsce, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii.


Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Michelin Pilot Sport 4 S - nowa opona o ultra wysokich osiągach

Michelin Pilot Sport 4 S - nowa opona o ultra...

Motogazeta Menu 2017-01-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Mercedes-AMG SL - oficjalna premiera
Nowy Mercedes-AMG SL - oficjalna premiera
Nowy Mercedes-AMG SL wraca do korzeni. Ma klasyczny miękki dach, wnętrze w układzie 2+2 i po raz pierwszy w historii modelu korzysta z napędu na wszystkie koła.