W ciągu ostatnich 12 miesięcy marka Cupra konsekwentnie zwiększała obecność na zagranicznych rynkach. Ustanowiła w tym czasie swój rekord sprzedaży, do listopada przekazując klientom 22 800 samochodów.
Poza tym hiszpańska sportowa marka zaprezentowała modele Cupra Formentor i Cupra Tavascan. To pierwsze pojazdy opracowane specjalnie dla nowej marki, nie będące wprost odpowiednikami modeli z gamy Seata.
Zakończono również budowę głównej siedziby firmy, a także otwarto pierwsze Cupra Studio poza Starym Kontynentem – w Meksyku.
Cupra Formentor
Projekt Cupra Formentor, pierwszego modelu opracowanego specjalnie dla nowej marki, zaprezentowano podczas salonu samochodowego w Genewie w 2019 roku. Samochód ten ma dostarczać użytkownikom niecodziennych motoryzacyjnych wrażeń.
W zamyśle jego twórców „łączy wyrafinowany design i najnowocześniejszą technologię”. Nowy model Cupry został wyposażony w hybrydowy silnik typu plug-in. Model wyjedzie z zakładów produkcyjnych w Martorell w 2020 roku.
Cupra Tavascan
We wrześniu Cupra pokazała swój potencjał, prezentując projekt dużego samochodu koncepcyjnego o sportowej stylistyce, dopracowanym wnętrzu i zaawansowanym technologicznie napędzie. Nowy pojazd oparto na modularnej platformie MEB dla pojazdów elektrycznych Grupy Volkswagena.
Cupra Tavascan napędzana jest dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na przedniej i tylnej osi, które generują całkowitą moc wyjściową na poziomie 306 KM (225 kW). Pojemność akumulatora wynosi 77 kWh, co przekłada się na zasięg do 450 km.
Globalne sojusze
We wrześniu Cupra ogłosiła również globalny sojusz z FC Barcelona. Marka stała się wyłącznym, oficjalnym partnerem motoryzacyjnym oraz partnerem ds. mobilności drużyny na pięć kolejnych sezonów. Zgodnie z umową, obie organizacje będą rozwijać wspólnie projekty z obszaru mobilności miejskiej, a przy tym promować Barcelonę jako miasto przyszłości, pełne innowacyjnych rozwiązań i młodych talentów.
Sportowy duch Cupry to także korty do padla, drugiego najpopularniejszego sportu w Hiszpanii. W czerwcu marka stała się oficjalnym sponsorem zawodów w tej dyscyplinie. Logotypy Cupry będą obecne na każdym krajowym i międzynarodowym turnieju do końca 2021 roku. W listopadzie firma zwiększyła swoje zaangażowanie w promocję sportu poza granicami swojej ojczyzny, obejmując patronatem Międzynarodową Federację Padla (FIP).
Nowa siedziba
W 2019 r. Cupra powołała zespół wykonawczy i zwiększyła liczbę pracowników o 50 proc. Ukończono także budowę nowej siedziby marki, zlokalizowanej w pobliżu głównego biura Seata w Martorell. Oficjalną inaugurację zaplanowano na 2020 rok.
Wayne Griffiths za sterami firmy
Wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu Seata, Wayne Griffiths, został w styczniu mianowany dyrektorem generalnym Cupry. Nowy CEO wytyczył jasny cel, którym jest stworzenie marki dla „wyjątkowych ludzi, poszukujących nietuzinkowych samochodów”.Pierwsze na świecie Cupra Studio
W listopadzie nowa marka zadebiutowała na rynku amerykańskim – w mieście Meksyk otwarto pierwsze światowe Cupra Studio. Jednocześnie swoją meksykańską premierę miał model Cupra Ateca, który wcześniej podbił europejskie drogi.
Centrum Cupry znajduje się w jednej z reprezentacyjnych dzielnic Meksyku. W lokalu stworzono strefę doświadczeń cyfrowych, wyposażoną w 85-calowy ekran i tablety, które pozwolą klientom skonfigurować nowy samochód. Ponadto w specjalnej strefie wyścigowej wyeksponowano Cupra TCR.
Cupra Racing – oddanie sportom motorowym
W sierpniu ogłoszono rozpoczęcie współpracy z Mattiasem Ekströmem. Utytułowany szwedzki zawodnik został ambasadorem marki i oficjalnym kierowcą elektrycznego samochodu wyścigowego Cupra e-Racer. Ponadto Ekström wspiera Cuprę merytorycznie we wdrażaniu jej strategii rozwoju formatu wyścigów samochodów elektrycznych.
Co więcej, Cupra zaznaczyła swoją obecność podczas Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. W zawodach w Cupra TCR ścigało się czterech kierowców. Sukcesy odniosły dwa zespoły marki – PWR Racing i Comtoyou DHL Racing.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +