mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najmniej awaryjne według TUV

Najmniej awaryjne według TUV

Wszelkie raporty awaryjności aut używanych mają to do siebie, że różnie można oceniać ich wiarygodność. Z pewnością lepsze spojrzenie na faktyczną niezawodność modeli daje spojrzenie na kilka takich zestawień. Dlatego do ubiegłotygodniowego raportu DEKRA 2011 prezentujemy dziś wyniki najnowszego zestawienia TUV 2011.

Najmniej awaryjne według TUV
W tegorocznej edycji raportu TUV 2011 niemieccy specjaliści wzięli pod lupę wyniki badań technicznych ponad 7,25 mln samochodów w wieku od trzech do jedenastu lat, jakie zostały przeprowadzone w okresie od lipca 2009 do czerwca 2010 roku. W ostatecznym rankingu zostały uwzględnione tylko te modele, których co najmniej 10 tys. egzemplarzy trafiło w badanym okresie do kontroli (czyli nieco ponad 200). Na koniec przebadane auta zostały sklasyfikowane w pięciu kategoriach wiekowych.

Podobnie jak w przypadku raportu DEKRA 2011, na czele rankingu najbardziej niezawodnych aut niemieckiej organizacji TUV znalazło się sporo modeli rodzimej produkcji, która jednak w wielu kategoriach musiała rywalizować z autami japońskimi. Ostatecznie największe powody do zadowolenia mają Toyota i Porsche. Łączne wyniki nie napawają jednak specjalnym optymizmem. Aż 19,5% wszystkich samochodów, jakie trafiły w ręce rzeczoznawców, miało poważne wady, co jest wynikiem gorszym o 1,9 punktu procentowego niż przed rokiem.

Po raz pierwszy w historii rankingów TUV na czele, bez podziału na kategorie, znalazł się model o napędzie hybrydowym. Tylko w 2,2 procentach przebadanych egzemplarzy Toyoty Prius w kategorii do trzech lat wykryto poważne usterki. Prius tym samym zepchnął na drugą pozycję zeszłorocznego zwycięzcę rankingu - Porsche 911, z 2,3-proc. udziałem egzemplarzy z usterkami. Identyczny wynik jak Porsche uzyskały jeszcze Mazda2 oraz Toyota Auris. Kolejne na liście najmniej awaryjnych wśród najmłodszych badanych aut były smart fortwo (2,5) i Volkswagen Golf Plus (2,6).

Ta niemiecko-azjatycka koalicja (właściwie niemiecko-japońska) okazała się również najmniej awaryjna w starszych klasach wiekowych. Przykładowo wśród najstarszych aut (10- i 11-letnie) na czele znalazło się Porsche 911 (8,7), na drugim miejscu Toyota RAV4 (10,5), zaś na trzecim Porsche Boxster (11,2).

Pewien szerszy obraz otrzymanych wyników daje nam również drugi z podawanych w raporcie parametrów. Obok procentowego udziału liczby aut z poważnymi usterkami możemy dowiedzieć się, jaki średni przebieg miał dany model. I tak przykładowo, z najmłodszej grupy wiekowej, Prius oraz Golf Plus miały średnio na liczniku 43 tys. przejechanych kilometrów. Auris 37 tys., zaś 911 i Mazda2 po 33 tys. km. Wpływ przebiegu na awaryjność jest bardziej widoczny wśród starszych roczników. Przykładowo najmniej awaryjny w kategorii cztero- i pięciolatków był Porsche Boxster, którego zaledwie 4,2% badanych egzemplarzy miało poważne usterki, zaś ich średni przebieg wynosił 47 tys. km. Niezwykle popularne, nie tylko w Niemczech, Audi A8 i BMW serii 5 zajęły ex aequo dopiero 10 pozycję (5,5), jednak ich średni przebieg wynosił odpowiednio 115 i 72 tys. km.

Na drugim końcu listy, podobnie jak rokiem i dwoma latami, znalazła się Kia Carnival. 23,8% (rok wcześniej 29,3%) przebadanych egzemplarzy nie przeszło za pierwszym razem badania. Kolejne miejsca na tej mało chlubnej liście zajęły Hyundai Atos (12,2), Fiat Doblo (11,8) i Volvo XC90 (11,2).

Nie jest żadnym zaskoczeniem, że najlepsze wyniki uzyskały najmłodsze roczniki, zaś w tych najstarszych najczęściej wykrywano usterki. I tak w grupie najmłodszych aut (2,3-letnie) średnia usterkowość wyniosła 5,5% (przed rokiem 5,1%). Cztero- i pięciolatki w 10,4 proc. przypadków nie przechodziły za pierwszym razem przeglądu, 6- i 7-letnie - 16,8%, 8- i 9-letnie - 21,4%, 10- i 11-letnie - 26% (przed rokiem 24,1%).

Tak jak przed rokiem, do najczęstszych usterek należy zaliczyć problemy z oświetleniem, hamulcami i zawieszeniem. W grupie najstarszych badanych aut 30,3% usterek dotyczyło złego bądź niedziałającego oświetlenia. 13,3% dotyczyło problemów z zawieszeniem, a 7,4% z hamulcami.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 488 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.
Toyota Prius
Toyota Prius
Cena podstawowa już od: 120 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Nowa Toyota Corolla – znamy ceny

Nowa Toyota Corolla – znamy ceny

Aktualności 2018-12-05

Toyota Corolla – lifting za Oceanem

auto motor i sport 0000-00-00

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wzrosną kary za brak polisy OC
Wzrosną kary za brak polisy OC
Od początku 2019 roku wzrośnie wysokość kar za brak obowiązkowej polisy OC. Kierowcy aut osobowych zapłacą 4500 złotych.