mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najpopularniejsze auta hybrydowe 2018 roku

Najpopularniejsze auta hybrydowe 2018 roku

Popularność samochodów z napędem hybrydowym stale rośnie. Jaki był 2018 rok dla hybryd w Polsce?

Najpopularniejsze auta hybrydowe 2018 roku
Hybrydy z roku na rok zyskują coraz większą popularność, co potwierdzają wyniki sprzedaży samochodów z tego rodzaju napędem.

Najpopularniejsi producenci hybryd

Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, po 12 miesiącach 2018 roku liderem rynku samochodów z napędem hybrydowym pozostaje w Polsce Toyota, z liczbą 16 721 zarejestrowanych egzemplarzy hybryd. Tuż za nią plasuje się Lexus z 2 524 samochodami.

Na trzeciej pozycji znalazło się Audi, nowicjusz w czołówce hybrydowego rankingu, ale już z 2 449 samochodami. Jeżeli kogoś dziwi obecność na tej liście całej gamy modeli marki Audi – warto wyjaśnić, że samochody tego producenta są dostępne z tzw. miękką hybrydą, czyli niewielką instalacją elektryczną, wspomagającą silnik benzynowy podczas jazdy. Z tego samego powodu w rankingu Samaru pojawia się np. Suzuki Swift.

Na czwartej pozycji utrzymała się Kia z liczbą 630 zarejestrowanych w 2018 roku aut hybrydowych.
Na piątym miejscu jest Mercedes z liczbą 571 samochodów. Po pierwszym półroczu 2018 roku udało mu się wyprzedzić konkurencyjne BMW.  Marka z Bawarii spadła na szóstą pozycję z wynikiem 241 zarejestrowanych samochodów z napędem spalinowo-elektrycznym. 

Na siódmym miejscu w rankingu utrzymał się po drugim półroczu 2018 roku Hyundai z 212 zarejestrowanymi autami hybrydowymi. Stabilną, ósmą pozycję na rynku ze 182 autami utrzymało Volvo.
Na 9. pozycji pojawiło się Mini, rejestrując 107 samochodów. Pierwszą dziesiątkę zamyka Porsche, które zakończyło rok z wynikiem 102 zarejestrowanych samochodów hybrydowych.

Rejestracje hybryd w Polsce w 2018 roku – producenci:

  1. Toyota – 16 721 egz.
  2. Lexus – 2 524 egz.
  3. Audi – 2 449 egz.
  4. Kia – 630 egz.
  5. Mercedes – 571 egz.
  6. BMW – 241 egz.
  7. Hyundai – 212 egz.
  8. Volvo – 182 egz.
  9. Mini – 107 egz.
  10. Porsche – 102 egz.

W danych rejestracyjnych do hybryd zaliczane są zarówno pełne hybrydy, zdolne do jazdy na samym silniku elektrycznym, jak i miękkie hybrydy, czyli tzw. „mild hybrid”, w których silnik elektryczny o niewielkiej mocy jedynie okresowo wspiera pracę motoru spalinowego.

Instalacja tego rodzaju pomaga zmniejszyć zużycie paliwa, lecz nie umożliwia jazdy w trybie EV. Miękkie hybrydy posiadają w dowodach rejestracyjnych wpis „paliwo alternatywne – EE” i są oznaczone jako MHEV, dlatego znalazły się w tym zestawieniu na równi z pełnymi hybrydami.

Najpopularniejsze hybrydowe modele

Najpopularniejszym samochodem hybrydowym 2018 roku w Polsce jest Toyota C-HR z liczbą 5 218 zarejestrowanych egzemplarzy. Crossover Toyoty był absolutnym liderem rynku hybryd przez cały 2018 rok – podobnie zresztą, jak w całym roku 2017.

Na drugim miejscu jest model Auris z wynikiem 4 710 egzemplarzy. Miejsce trzecie należy do miejskiego Yarisa, 3 419 egzemplarzy. Na czwartym jest hybrydowy SUV, RAV4 z wynikiem 3 231 egzemplarzy. Pierwszą piątkę zamyka Lexus NX z 1 044 autami.

Do pierwszej dziesiątki zakwalifikowały się jeszcze: Kia Niro – 630 aut. Zaraz za nią jest Audi z modelem Q8 – 565 egzemplarzy, Lexus RX – 467 egzemplarzy i znów Audi z modelem A6 i swoją miękką hybrydą (462 samochody) oraz Audi Q7 (435 aut). Dobre wyniki zanotowały także pozostałe modele z gamy Lexusa: IS z wynikiem 431 samochodów (11. miejsce) oraz CT – 395 aut (12. miejsce).

Zgodnie z danymi Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, możemy spodziewać się coraz szybszego wzrostu sprzedaży pojazdów z napędem spalinowo-elektrycznym. Ich popularność idzie w parze ze spadkiem zainteresowania polskich kierowców samochodami z silnikiem Diesla.

Coraz ostrzejsze normy emisji spalin wiążą się z coraz większą komplikacją konstrukcji silników wysokoprężnych, uciążliwością i wysokimi kosztami serwisowania, ze względu na konieczność stosowania szybko zatykających się i drogich filtrów DPF, awaryjnych kół dwumasowych, a coraz częściej także niewielkich zbiorników z czynnikiem AdBlue, które ograniczają zasięg i zwiększają częstotliwość wizyt auta w serwisie.


Podobne wiadomości:

Silniki Diesla w odwrocie

Silniki Diesla w odwrocie

Aktualności 2018-10-29

Ile wspólnego ma hybryda z samochodem elektrycznym?

Ile wspólnego ma hybryda z samochodem...

Technika 2019-03-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Audi wykorzystuje używane akumulatory litowo-jonowe
Audi wykorzystuje używane akumulatory litowo-jonowe
W swoim zakładzie produkcyjnym w Ingolstadt Audi wykorzystuje używane akumulatory z samochodów elektrycznych.