1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Nowe Audi RS 3 - premiera

Nowe Audi RS 3 - premiera

Nowe Audi RS 3 to sprint od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, prędkość maksymalna do 290 km/h, mechanizm RS Torque Splitter, opony semi slick i specjalne tryby jazdy RS.

Nowe Audi RS 3 - premiera
Nową generację Audi RS 3 wyposażono w pięciocylindrowy silnik o mocy 400 KM i rasowym brzmieniu. Szybko reagująca jednostka napędowa zapewnia moment obrotowy 500 Nm. Sportowe DNA modelu RS 3 wizualnie objawia się w szerszej karoserii, sportowym układzie wydechowym RS i wyświetlaczach kokpitu podobnych do tych montowanych w samochodach wyścigowych.

Audi RS 3 - silnik 2.5 TFSI

Dzięki oferującemu wysokie parametry pracy pięciocylindrowemu silnikowi, Audi RS 3 to jedyny w swoim rodzaju model w tym segmencie. Jednostka napędowa 2.5 TFSI pięć razy z rzędu zdobyła międzynarodową nagrodę silnika roku (International Engine of the Year). W najnowszej generacji tych kompaktowych pojazdów sportowych jest mocniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Nowe RS 3 w obu wersjach nadwozia od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,8 sekundy. Ich prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, ale opcjonalnie dostępne jest jej podwyższenie do 280 km/h.

Samochód wyposażony w pakiet RS Dynamic i ceramiczne hamulce może nawet osiągnąć prędkość maksymalną 290 km/h. To sprawia, że Audi RS 3 jest najlepsze w swojej klasie w kategoriach przyspieszenia i prędkości maksymalnej. Zawdzięcza to głównie zwiększeniu momentu obrotowego do 500 Nm (moment dostępny w zakresie od 2250 do 5600 obr./min). To 20 Nm więcej niż w przypadku poprzedniej wersji tego modelu. W rezultacie Audi RS 3 jeszcze szybciej przyspiesza z zakresów niskiej prędkości obrotowej. Maksymalna moc silnika 294 kW (400 KM) jest dostępna szybciej niż poprzednio, przy prędkości obrotowej 5600 obr./min oraz w szerokim zakresie aż do 7000 obr./min. Nowy sterownik silnika zwiększa również prędkość, z jaką wszystkie komponenty układu napędowego komunikują się ze sobą.

Siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów przenosi moc pięciocylindrowego silnika na nawierzchnię drogi — daje krótkie czasy przełożenia i bardziej sportowy ich rozkład. Unikatowa jest też sekwencja zapłonu silnika 1‑2‑4‑5-3 oraz nieporównywalny dźwięk jaki się z tym wiąże. Po raz pierwszy układ wydechowy jest wyposażony w całkowicie elastyczny układ sterowania klapami preferujący położenia pośrednie, a tym samym jeszcze bardziej poszerzający zakres charakterystyki dźwięku. Można go dostosowywać do potrzeb za pomocą systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select. Na przykład w trybach jazdy Dynamic i RS Performance klapy otwierają się dużo wcześniej, a tym samym emocjonalne komponenty dźwięku są jeszcze wyraźniejsze. Dodatkowo, charakterystyczny dźwięk pięciocylindrowego silnika jest jeszcze wzmacniany przez opcjonalny sportowy układ wydechowy RS.

Audi RS 3 - RS Torque Splitter i specjalne tryby RS 3

RS Torque Splitter umożliwia aktywny, w pełni zmienny rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami. W przeciwieństwie do mechanizmu różnicowego tylnej osi i wcześniej montowanego sprzęgła wielopłytkowego tylnej osi, RS Torque Splitter wykorzystuje po jednym elektronicznie sterowanym sprzęgle wielotarczowym na każde napędzane koło tylnej osi. Podczas dynamicznej jazdy Torque Splitter zwiększa intensywność momentu obrotowego docierającego do tylnego koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu, które jest w tym momencie bardziej obciążone. Znacznie zmniejsza to tendencję do podsterowności. Na lewych łukach Torque Splitter przenosi moment obrotowy na prawe tylne koło, na prawych łukach na lewe tylne koło, a podczas jazdy na wprost na oba koła. Dzięki temu uzyskuje się optymalną stabilność i maksymalną zwrotność - zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością.

Podczas jazdy na zamkniętych drogach, RS Torque Splitter umożliwia wejście w kontrolowany drift, przenosząc całą moc silnika na jedno z tylnych kół - maksymalnie do 1750 niutonometrów momentu obrotowego. Dokładny rozkład momentu obrotowego zależy zawsze od trybu wybranego w systemie Audi drive select i od konkretnej sytuacji na drodze. W Audi, specjalnie dla RS 3, opracowano nawet tryb driftu — RS Torque Rear — z odrębną charakterystyką pracy mechanizmu Torque Splitter.

Tryb RS Performance, stworzony specjalnie z myślą o torze wyścigowym, to kolejna niespotykana wcześniej innowacja. Wykorzystuje on specyficzną konfigurację silnika i skrzyni biegów i jest precyzyjnie dostosowany do używania opon typu semi slick, które są dostępne dla modelu RS 3 po raz pierwszy jako opcja montowana fabrycznie. W takim przypadku mechanizm Torque Splitter zapewnia wyjątkowo dynamiczną, sportową jazdę z możliwie najmniejszym efektem podsterowności lub nadsterowności. Tryby te można wybrać za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który oprócz tego oferuje również następujące tryby: comfort, auto, dynamic, RS Individual oraz efficiency.

Modele Audi RS 3 Sportback i RS 3 Limousine można będzie zamawiać w Europie od połowy lipca 2021 r. Nowe modele RS 3 pojawią się na rynku jesienią.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi RS3 Sportback hot-hatch premiera

Podobne wiadomości:

Nowy Mercedes Citan już w salonach

Nowy Mercedes Citan już w salonach

Aktualności 2021-09-15

Nowy Opel Astra – co wiemy o 6. generacji

Nowy Opel Astra – co wiemy o 6. generacji

Premiery 2021-09-08

Komentuj:

~annaa 2021-08-07

Szukam mężczyzny na namiętne spotkania. Mam 24 lat i zgrabne ciało, nmoje nagie zdjęcia i kontakt na stronie: nnwww.zakazanarandka.pl n__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __n Wyszukaj mnie po niku: Andzia-isex napisz do mnie lubnzadzwoń o każdej porze, odpisuje zazwyczaj do 5 minut, czekam.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota Yaris Cross - 1000 zamówień bez oglądania auta
Toyota Yaris Cross - 1000 zamówień bez oglądania auta
Toyota Yaris Cross, nowy niewielki SUV, pojawi się w salonach na początku października, ale już model ten zebrał 1000 zamówień "w ciemno", w ramach przedsprzedaży.