1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Nowe Porsche 718 GTS 4.0

Nowe Porsche 718 GTS 4.0

Do gamy samochodów Porsche 718 Cayman i 718 Boxster dołączają modele GTS 4.0, w których producent powrócił do wolnossącego silnika sześciocylindrowego.

Nowe Porsche 718 GTS 4.0

Porsche 718 GTS 4.0 – silnik i napęd

Nowy wariant Porsche 718 Cayman i Boxster o oznaczeniu GTS 4.0 korzysta z 4-litrowego boksera o sześciu cylindrach i mocy 400 KM, który został już zastosowany w 718 Spyder i 718 Cayman GT4.

W połączeniu z manualną przekładnią o sześciu przełożeniach oraz sportowym układem wydechowym jednostka zapewnia nie tylko sportowe doznania, ale i świetne osiągi. W obu przypadkach sprint do 100 km/h trwa 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 293 km/h.

Zgodnie z wymogami obecnych przepisów, silnik jest możliwie jak najbardziej oszczędny. Przyczynia się do tego adaptacyjne sterowanie pracą cylindrów, które przy niewielkich obciążeniach na zmianę wyłącza jeden z dwóch rzędów cylindrów, a także bezpośredni wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami oraz kanały dolotowe o zmiennej długości.

Silnik imponuje również rezerwami mocy i natychmiastową reakcją. Bezproblemowo rozkręca się do 7800 obr./min, a za sprawą standardowego sportowego układu wydechowego z aktywną regulacją cieszy też brzmieniem 6-cylindrowego boksera.

Porsche 718 GTS 4.0 – zawieszenie i prowadzenie

Za sprawą standardowego sportowego zawieszenia Porsche Active Suspension Management (PASM), a także zmniejszonego o 20 mm prześwitu i Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału nowa generacja GTS-ów zapewnia połączenie dynamicznego prowadzenia z komfortem na co dzień.

Standardowe wyposażenie obejmuje też inne zorientowane na osiągi komponenty, takie jak system Porsche Stability Management (PSM) z osobno uruchamianym trybem PSM Sport, pakiet Sport Chrono wraz z udoskonaloną aplikacją Porsche Track Precision, Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) oraz Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.

Porsche 718 GTS 4.0 - wygląd

Charakter obu sportowych wersji podkreśla również standardowy pakiet Sport Chrono z udoskonaloną aplikacją Porsche Track Precision, a czarne, kontrastujące elementy karoserii i ciemne wnętrze z elementami z Alcantary tworzą wizerunek typowy dla rodziny modeli GTS.

Oba nowe samochody sportowe Porsche z centralnie umieszczonym silnikiem wyposażono w 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów w kolorze czarnym, z satynowym wykończeniem, oraz opony przeznaczone do aut o wysokich osiągach (w rozmiarze 235/35 ZR 20 z przodu i 265/35 ZR 20 z tyłu).

Za nimi kryje się ulepszony układ hamulcowy, który otrzymał nawiercane krzyżowo tarcze i czerwone zaciski. Jako opcja dostępny jest układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 będzie dostępne w Polsce w cenie od 407 tys. zł, a Porsche 718 Boxster GTS 4.0 od 410 tys. zł. Oba modele będą dostępne w Porsche Centrach od końca marca 2020 r.


Podobne wiadomości:

Nowoczesne multimedia dla klasycznych Porsche

Nowoczesne multimedia dla klasycznych Porsche

Technika 2020-05-01

Aplikacja Porsche Track Precision z nowymi funkcjami

Aplikacja Porsche Track Precision z nowymi...

Technika 2020-05-15

Komentuj:

~Robert 2020-04-14

W Łodzi i okolicach Polecam firmę The King autoskup. Szybko i sprawnie. Płatność gotówką. Dojazd do klienta. Uczciwa firma. www.the-king.pl

~W 2020-04-08

W Łodzi i okolicach Polecam firmę The King autoskup. Szybko i sprawnie. Płatność gotówką. Dojazd do klienta. Uczciwa firma. www.the-king.pl

~karollo 2020-02-13

Co tu dużo mówić, kolejny świetny model porsche, osobiście wolę bardziej praktycznego macana którego kupiłem w salonie Porsche Centrum Sopot ale jak ktoś szuka typowo sportowej fury to ten model będzie idealny

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mitsubishi Outlander PHEV – polska premiera
Mitsubishi Outlander PHEV – polska premiera
Do polskich salonów Mitsubishi Motors dotarły właśnie pierwsze dostawy debiutującego w nowej odsłonie modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2020.

Podkast VW Podkast VW