1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Nowy Mercedes-AMG SL - oficjalna premiera

Nowy Mercedes-AMG SL - oficjalna premiera

Nowy Mercedes-AMG SL wraca do korzeni. Ma klasyczny miękki dach, wnętrze w układzie 2+2 i po raz pierwszy w historii modelu korzysta z napędu na wszystkie koła.

Nowy Mercedes-AMG SL - oficjalna premiera

Nowy Mercedes-AMG SL, oprócz wymienionych we wstępie cech, może poszczycić się większą liczbą nowinek. Jego dynamiczny profil podkreślają zaawansowane technicznie komponenty, takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów, skrętna tylna oś, opcjonalnie dostępny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG oraz standardowo montowane reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji. W połączeniu z 4,0-litrowym silnikiem V8 biturbo AMG zapewnia niespotykane wrażenia z jazdy. Mercedes-AMG opracował SL-a całkowicie niezależnie w swojej siedzibie w Affalterbach. W chwili rynkowej premiery oferta modelu będzie obejmować dwa warianty z jednostkami V8 AMG.

Mercedes-AMG SL: wygląd zewnętrzny

Duży rozstaw osi, krótkie nawisy, długa maska, cofnięta kabina, mocno pochylona przednia szyba i muskularny tył – charakterystyczne cechy konstrukcji nadwozia nowego SL-a zapewniają mu typowe dla poprzedników proporcje. W połączeniu z mocno „wyrzeźbionymi” nadkolami oraz kołami z dużymi obręczami, rozstawionymi na równi z płaszczyzną nadkoli, nadaje mu to wyjątkowo dynamiczną prezencję. Harmonijnie zintegrowany miękki dach po rozłożeniu tylko podkreśla purystyczną, sportową naturę roadstera.

Specjalna osłona chłodnicy AMG potęguje optyczną szerokość przedniego pasa, a jej 14 pionowych listew nawiązuje do przodka wszystkich generacji SL-a – legendarnego wyścigowego samochodu sportowego 300 SL z 1952 r. Z grillem korespondują smukłe, a zarazem wyraziste w swoim kształcie reflektory LED DIGITAL LIGHT i równie smukłe tylne lampy LED.

Mercedes-AMG SL: projekt wnętrza

Wnętrze nowego Mercedesa-AMG SL przenosi ducha modelu 300 SL Roadster w nowoczesną erę, łącząc sportowe walory z luksusem. Najwyższy standard podkreślają wyborne materiały i staranne wykonanie. Projekt kokpitu włącznie z regulowanym centralnym wyświetlaczem w konsoli środkowej (zakres pochylenia: 12-32°) koncentruje się na kierowcy.

Do stworzenia koncepcji kabiny nowego SL-a projektantów zainspirowało minimalistyczne wnętrze legendarnego modelu 300 SL Roadster. Rezultatem jest ekscytujące połączenie analogowej geometrii i cyfrowego świata, zwane „hiperanalogowym” kokpitem. Przykładem jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z funkcją 3D. Standardowy system informacyjno-rozrywkowy MBUX drugiej generacji, znany już z Klasy S, oferuje wybór kilku stylów wyświetlania informacji. Jego interfejs jest intuicyjny w obsłudze i ma zdolność uczenia się. W SL-u uzupełniono go o treści specyficzne dla maszyn AMG, takie jak menu AMG Performance czy aplikacja AMG TRACK PACE.

Jedną z wielu atrakcji we wnętrzu nowego SL-a są standardowe, elektrycznie regulowane sportowe fotele AMG ze zintegrowanymi zagłówkami. Seryjnie wyposażono je w system AIRSCARF, czyli „powietrzny szal”: ciepłe powietrze z wylotów powietrza w zagłówkach zapewnia komfortowe podróżowanie ze złożonym dachem nawet w chłodniejsze dni. Perfekcyjna ergonomia siedzeń oraz różne wzory szwów i pikowań akcentują symbiozę zaawansowanej techniki, osiągów oraz luksusu. Jako opcja dostępne są fotele AMG Performance.

Mercedes-AMG SL: nadwozie

SL na rok modelowy 2021 bazuje na całkowicie nowej architekturze 2+2, opracowanej przez Mercedes-AMG. Lekkie kompozytowo-aluminiowe podwozie składa się z aluminiowej ramy przestrzennej o konstrukcji samonośnej. Pozytywnym skutkiem ubocznym są sportowe proporcje karoserii. Nowe nadwozie zostało stworzone – podobnie jak w przypadku pierwszego SL-a z 1952 r. – dosłownie na czystej kartce papieru. Ani jeden element nie pochodzi z poprzednika czy któregokolwiek z innych modeli, jak np. AMG GT Roadster.

Celem inżynierów odpowiedzialnych za architekturę nadwozia było uzyskanie typowych dla AMG właściwości jezdnych z naciskiem na dynamikę poprzeczną i wzdłużną przy jednoczesnym spełnieniu wysokich standardów w zakresie komfortu oraz bezpieczeństwa. Inteligentna mieszanka materiałów zastosowanych do budowy nowego SL-a zapewnia najwyższą możliwą sztywność przy niskiej wadze. Zoptymalizowane przekroje i kształty komponentów dają przestrzeń do „pomieszczenia” elementów odpowiadających za komfort i bezpieczeństwo, a także miękkiego dachu. Lista wykorzystanych materiałów obejmuje aluminium, magnez, kompozyty włókniste oraz stal, z której wykonana jest na przykład rama przedniej szyby. W połączeniu z pałąkami przeciwkapotażowymi za tylnymi siedzeniami, które mogą błyskawicznie wysunąć się w razie potrzeby, zapewnia to odpowiednią ochronę przed skutkami dachowania.

W porównaniu z poprzednią serią modelową sztywność skrętna nadwozia wzrosła o 18%. Sztywność poprzeczna jest o 50% wyższa niż w przypadku i tak znakomitej wartości, jaką legitymuje się AMG GT Roadster. Sztywność wzdłużna jest o 40% wyższa. Masa surowego nadwozia wynosi około 270 kg. W połączeniu z nisko położonym środkiem ciężkości ukierunkowana lekka konstrukcja zapewnia liczne korzyści w zakresie dynamiki jazdy.

Mercedes-AMG SL: miękki dach

Bardziej sportowe pozycjonowanie nowego SL-a doprowadziło również do zmiany stosowanego wcześniej metalowego dachu vario na elektrycznie sterowane miękkie poszycie. Zapewniło to korzyść w postaci o 21 kg mniejszej masy i wynikające z tego niższe położenie środka ciężkości, co pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy. Oszczędzająca miejsce, lekka koncepcja składania w literę Z pozwoliła zrezygnować z pokrywy schowka na dach. Jednocześnie przed konstruktorami stanęło zadanie utrzymania wysokiej przydatności na co dzień oraz wzorowego komfortu akustycznego. Trójwarstwowe poszycie składa się z napiętej warstwy zewnętrznej, precyzyjnie wykonanej podsufitki i umieszczonej między nimi maty akustycznej wykonanej z wysokiej jakości materiału o gramaturze 450 g/m².

Otwieranie i zamykanie dachu zajmuje tylko około 15 s i jest możliwe do prędkości 60 km/h. Miękki dach jest obsługiwany za pomocą panelu przełączników w konsoli środkowej lub ekranu dotykowego, który prezentuje przebieg procesu składania lub rozkładania poszycia w postaci animacji.

Mercedes-AMG SL: silnik, skrzynia biegów i napęd

W momencie wprowadzenia na rynek nowy SL będzie dostępny w dwóch wersjach napędowych. Obie korzystają z 4,0-litrowego silnika AMG V8 biturbo. Jednostki są montowane wyłącznie ręcznie w siedzibie firmy w Affalterbach, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. W topowym wariancie SL 63 4MATIC+ motor rozwija moc 430 kW (585 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm, dostępny w szerokim zakresie 2500-4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 3,6 s, prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. W przypadku SL 55 4MATIC+ jednostka V8 generuje 350 kW (476 KM) i 700 Nm. Sprint do 100 km/h trwa tu 3,9 s, a prędkość maksymalna to 295 km/h.

Na potrzeby SL-a silnik otrzymał nową miskę olejową i aktywną wentylację skrzyni korbowej, a chłodnice międzystopniowe (intercoolery) zostały przesunięte. Kanały dolotowy i wydechowy zoptymalizowano pod kątem jeszcze efektywniejszej wymiany gazów, poprawiono też doprowadzenie spalin do katalizatora i filtra cząstek stałych. Wzrost parametrów wersji SL 63 4MATIC+ uzyskano głównie dzięki wyższemu ciśnieniu doładowania, usprawnieniu przepływu powietrza oraz modyfikacji oprogramowania silnika.

W późniejszym terminie SL otrzyma również potężny napęd hybrydowy AMG E PERFORMANCE, który połączy znakomite osiągi z wysoką efektywnością.


Podobne wiadomości:

Nowy skandal z silnikami Diesla dotyczy Mercedesa

Nowy skandal z silnikami Diesla dotyczy...

Aktualności 2021-11-09

Mercedes EQS - rekordowe 2200 km w 24 godziny

Mercedes EQS - rekordowe 2200 km w 24 godziny

Aktualności 2021-11-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota Corolla jest zamawiana w Polsce co 11 minut
Toyota Corolla jest zamawiana w Polsce co 11 minut
Wrzesień był rekordowym miesiącem dla Toyoty Corolli, która nie tylko umocniła się na pozycji lidera polskiego rynku w statystykach rejestracji, ale zebrała najwięcej zamówień w ciągu miesiąca.