Volkswagen Golf to samochód, który znalazł już przeszło 35 milionów nabywców i wiele wskazuje na to, że sukces tego modelu będzie trwać, choć obecnie poziom cen jest znacznie wyższy od tego, co pamiętamy sprzed kilku jeszcze generacji. Ale i technologicznie Golf jest teraz wzorem do naśladowania.
Wyposażenie nowego Golfa jest znacznie bogatsze niż do tej pory, choć liczbę wersji wyposażenia zredukowano do trzech. Już w podstawowym modelu dostępne systemy Lane Assist czy Front Assist z funkcją rozpoznawania pieszych, cyfrowy zestaw wskaźników, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem a także wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i lampy z tyłu.
Volkswagen Golf VIII – Golf, Life i Style
Jak wspomnieliśmy, wersje wyposażenia nowego Volkswagena Golfa skonfigurowano całkiem inaczej niż dotychczas. Zapomnieć trzeba o odmianach Trendline, Comfortline i Highline, które przez wiele lat przyrosły już do modeli Volkswagena.
Od teraz dostępne są wersje Golf (bazowa), Life oraz Style, a także sportowa R-Line. W poszczególnych wersjach wyposażenia nowy Golf ma znacznie bardziej rozbudowaną gamę elementów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, niż choćby jego poprzednik.
Już w podstawowej wersji znajdują się m.in.:
- diodowe reflektory i diodowe tylne lampy,
- system Keyless Start,
- cyfrowy zestaw wskaźników,
- dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus,
- wielofunkcyjna kierownica,
- automatyczna klimatyzacja,
- system Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu, monitorujący przestrzeń przed autem,
- system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz funkcją prewencyjnej ochrony pieszych,
- system komunikacji między pojazdami Car2X.
Nowego Golfa będzie można wyposażyć również w system Travel Assist, umożliwiający półautomatyczną jazdę w niemal pełnym zakresie prędkości, wyświetlacz Innovision Cockpit pozwalający na daleko posuniętą personalizację ustawień systemu infotainment czy inteligentne reflektory IQ Light LED Matrix.
Volkswagen Golf VIII – silniki i napędy
Nowy Volkswagen Golf jest dostępny z szerokim wachlarzem jednostek napędowych. Do nowego Golfa proponowane są silniki benzynowe TSI, Diesla TDI i układy napędowe typu mild hybrid eTSI, a wkrótce ofertę uzupełnią hybrydy typu plug-in.
Spektrum mocy jednostek napędowych – gdy wszystkie znajdą się już w sprzedaży – wyniesie od 90 KM do ponad 300 KM. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 90 KM i 110 KM – niedostępne na początku sprzedaży – oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 115 KM i 150 KM.
Nowy Golf będzie jednocześnie pierwszym modelem Volkswagena dostępnym z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych do wyboru. Po raz pierwszy również zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt.
Napędzany paskiem rozrusznik i generator 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI – tzw. mild hybrid. Jego zaletą jest oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP) w stosunku do porównywalnego silnika w modelu poprzedniej generacji. Napęd eTSI będzie dostępny w trzech wersjach o mocy 110 KM, 130 KM i 150 KM.
Poza tym Golf ósmej generacji będzie dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in.
Cennik Volkswagena Golfa VIII
Golf
- 2.0 TDI 115 KM, 6 biegów – 95 290 zł
Life
- 1.5 TSI 130 KM, 6 biegów – 91 990 zł
- 1.5 TSI 150 KM, 6 biegów – 96 390 zł
- 1.5 eTSI 150 KM, DSG 7 biegów – 106 090 zł
- 2.0 TDI 115 KM, 6 biegów – 103 990 zł
Style
- 1.5 TSI 130 KM, 6 biegów – 100 690 zł
- 1.5 TSI 150 KM, 6 biegów – 105 090 zł
- 1.5 eTSI 150 KM, DSG 7 biegów – 114 790 zł
- 2.0 TDI 115 KM, 6 biegów – 112 690 zł
- 2.0 TDI 150 KM, DSG 7 biegów – 128 990 zł
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!