1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Nowy Volkswagen Multivan - premiera

Nowy Volkswagen Multivan - premiera

Nowy Volkswagen Multivan po raz pierwszy osadzony jest na modułowej płycie MQB, a w gamie dostępnych układów napędowych ma m.in. hybrydę typu plug-in.

Nowy Volkswagen Multivan - premiera

Nowy Volkswagen Multivan debiutuje jako pierwszy Bulli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, a oprócz tego wszystkie modele Multivana są standardowo wyposażone w dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów DSG. Co więcej, po raz pierwszy Multivana można prowadzić w trybie półautomatycznym, korzystając z asystenta jazdy IQ.DRIVE Travel Assist. Nowy Multivan, w wersji standardowej i przedłużonej, wejdzie na rynek w drugiej połowie roku.

Światową premierą kolejnej generacji legendarnego Multivana, Volkswagen Samochody Dostawcze zwiastuje wejście w nową erę. Ta dekada będzie charakteryzowała się elektryfikacją układów napędowych i wprowadzeniem jazdy automatycznej. Na tym tle asortyment Bulli poszerza się i w przyszłości zostanie podzielony na trzy piony: linie modeli Multivan, Transporter 6.1 oraz różne wersje ID.BUZZ, które zostaną wprowadzone w 2022 r.

Każdy z tych pionów ma fundamentalne znaczenie dla marki: T6.1 w wersjach Transporter i Caravelle pozostanie specjalistą do użytku komercyjnego, a model California — ikonicznym kamperem. Dwa w pełni elektryczne modele: lifestylowy ID.BUZZ MPV i dostosowany do jazdy w środowisku miejskim ID.BUZZ Cargo, podbiją nowe segmenty rynku w przyszłości. Nowy Multivan to pojazd najbardziej wszechstronny — w wersji Multivan eHybrid z napędem hybrydowym plug in staje się również pojazdem z częściowo zerową emisją. Jednocześnie jego duży zasięg sprawia, że jest doskonałym pojazdem wielozadaniowym odpowiednim na dalekie podróże.

Przedział bagażowy o pojemności do 4053 litrów pozwala wygodnie radzić sobie z przewożeniem przeróżnych ładunków, czy dowolnego sprzętu sportowego, a oprócz tego nowym Multivanem zabrać ze sobą cięższy sprzęt, dzięki możliwości holowania ładunku o masie do 2000 kg.

Zerowa emisja na drodze — pierwszy Multivan z napędem hybrydowym typu plug-in

Jednym z najważniejszych stałych parametrów specyfikacji konstrukcyjnej Nowego Multivana, było wyposażenie go w napęd hybrydowy typu plug-in. Tylko ten rodzaj napędu zapewnia kompatybilność bezemisyjnej jazdy miejskiej z dużym zasięgiem i niskim zużyciem całkowitym paliwa. Multivan z napędem hybrydowym typu plug-in otrzymał w nazwie przyrostek eHybrid. Systemowa moc wyjściowa silnika elektrycznego i silnika benzynowego z turbosprężarką (TSI) to 160 kW / 218 KM.

Dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh, Nowy Multivan eHybrid najczęściej pokonuje dzienne dystanse korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Badanie przeprowadzone przed niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej pokazuje, że 95% wszystkich codziennych przejazdów samochodowych w Niemczech odbywa się na dystansach krótszych niż 50 km. Hybrydowy układ napędowy plug-in został pomyślany w taki sposób, że Nowy Multivan eHybrid uruchamia się domyślnie w trybie zasilania wyłącznie energią elektryczną i dzięki temu zwłaszcza krótkie trasy pokonuje nie generując emisji dwutlenku węgla. Dopiero przy prędkości ponad 130 km/h włącza się oszczędny silnik benzynowy TSI.

Trzy czterocylindrowe silniki — 2 benzynowe i jeden wysokoprężny, wszystkie turbodoładowane

Równolegle z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, napędzany na przednie koła Multivan będzie dostępny z dwoma czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami o mocy 100 kW / 136 KM i 150 kW / 204 KM. W przyszłym roku dostępny będzie czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy wyjściowej 110 kW/150 KM.

Jazda półautomatyczna — pierwszy Multivan z asystentem jazdy IQ.DRIVE Travel Assist

W Nowym Multivanie znacząco zwiększyła się liczba systemów wsparcia kierowcy. W zależności od specyfikacji, może ona obejmować ponad 20 układów. Zawsze montowane funkcje standardowe to: Car2X (lokalny system ostrzegania), system monitorowania obszaru przed pojazdem Front Assist wraz z funkcją awaryjnego hamowania City Emergency Braking, wspomaganie wymijania z nowym asystentem skrętu, dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych, system ostrzegający przed zjechaniem z pasa Lane Assist oraz tempomat. Do innowacyjnych, nowych systemów należy IQ.DRIVE Travel Assist, który ułatwia półautomatyczną jazdę w zakresie od 0 do 210 km/h. IQ.DRIVE Travel Assist łączy w sobie nowy predyktywny tempomat adaptacyjny ACC (kontrola wzdłużna) i asystenta toru jazdy Lane Assist (kontrola boczna), tworząc nowy układ, który znacznie zwiększa łatwość prowadzenia i bezpieczeństwo w drodze.

Imponujące wymiary — zwiększony rozstaw osi, szerokość i długość

W proporcjach Nowego Multivana widoczne są zmiany. W porównaniu do poprzedniego modelu, wersja podstawowa jest teraz dłuższa i szersza. Jednocześnie Volkswagen Samochody Dostawcze nieco zmniejszył wysokość pojazdu, zapewniając praktycznie identyczną lub — z nowym panoramicznym szklanym dachem — nawet większą wysokość kabiny. Dokładne wymiary Nowego Multivana to: szerokość 1941 mm nie wliczając składanych bocznych lusterek (opcjonalnie elektrycznych) (+37 mm w porównaniu z Multivanem 6.1), długość 4973 mm (+69 mm) i wysokość nawet 1903 mm (-47 mm). Rozstaw osi wynosi 3124 mm (+124 mm). Multivan dostępny jest również w wersji przedłużonej. Przy identycznym rozstawie osi, od zderzaka do zderzaka ma 5173 mm, czyli jest o 131 mm bardziej kompaktowy niż poprzedni model.

Nowy system prowadnic — lekkie fotele tylne i wielofunkcyjny stolik

Miejsca do przechowywania różnych rzeczy w konsoli środkowej są bardzo praktyczne, a należy pamiętać, że nigdy wcześniej w Multivanie ich w tym miejscu nie było. Stolik w tylnej części kabiny, oferowany dotąd w Multivanach wszystkich generacji, jest równie praktycznym rozwiązaniem. A ponieważ tak jest, Volkswagen Samochody Dostawcze po prostu na nowo wymyślił oba te elementy i połączył je w jeden. W ten sposób powstał wielofunkcyjny, przesuwany stolik osadzony w układzie prowadnic foteli. Dzięki innowacyjnemu systemowi blokowania, ten wielofunkcyjny element można wykorzystywać jako konsolę środkową między fotelami kierowcy i pasażera lub jako składany stolik wyposażony w uchwyty na napoje i schowki do przechowywania w drugim lub trzecim rzędzie foteli.

Multivan charakteryzuje zdolność mistrzowskiego wykorzystania przestrzeni. W Nowym Multivanie ta przestrzeń może być wykorzystana lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. I dzieje się tak z wielu powodów: po pierwsze, w tylnej części kabiny będą teraz montowane tylko pojedyncze fotele — zniknęła z trzeciego rzędu zajmująca całą szerokość pojazdu kanapa. Po drugie, nowe pojedyncze fotele w drugim i w trzecim rzędzie z praktycznymi, rozkładanymi stolikami, są nawet o 25% lżejsze. W zależności od specyfikacji i położenia w przedziale pasażerskim, ważą od 23 do 29 kg. Dzięki temu, i dzięki ich osadzeniu w zupełnie nowym systemie prowadnic, jeszcze łatwiejsze jest teraz ich wyjęcie, ponowne wstawienie, i elastyczna aranżacja wnętrza.

Ponieważ trzyosobowa kanapa w trzecim rzędzie ustąpiła miejsca pojedynczym fotelom, po raz pierwszy fotele po jednej stronie pojazdu można po prostu wyjąć, aby zrobić miejsce na przykład na przewiezienie rowerów. Można samodzielnie zdecydować, w jaki sposób zaaranżowanych zostanie wszystkich pięć foteli w tylnej części kabiny. Oferowanie odpowiedniego rozwiązania dla każdego zadania związanego z transportem — to najważniejsze zadanie Multivana. Ponieważ prowadnice foteli są wyposażone w przyłącze elektryczne, opcjonalnie, w zewnętrznych siedzeniach tylnych zamontować można ogrzewanie. Dzięki przyłączom realizowana jest też istotna funkcja rozpoznawania zajętości miejsc: pokazuje ona kierowcy, czy wszystkie osoby siedzące z tyłu zapięły pasy bezpieczeństwa. Odpowiedni sygnał jest przekazywany bezprzewodowo.

Ogromna przestrzeń ładunkowa — od 469 do 4053 litrów

Załadowany po dach za trzecim rzędem siedzeń Multivan w wersji bazowej, może zabrać 469 litrów bagażu. Jeżeli zostanie załadowany aż do miejsca za drugim rzędem siedzeń, pojemność bagażowa wzrasta do 1844 litrów (1850 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem). Jeżeli wykorzystana zostanie cała przestrzeń ładunkowa, aż do pierwszego rzędu foteli, pojemność bagażowa wzrasta do 3672 litrów. Pojemności bagażowe dłuższej wersji pojazdu wynoszą odpowiednio 763, 2171 i 4005 litrów (4053 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem).

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Multivan
Volkswagen Multivan
Cena podstawowa już od: 184 057 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-4dr.
Volkswagen Transporter
Volkswagen Transporter
Cena podstawowa już od: 129 162 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. kombi van-4dr. skrzynia-2dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Polo GTI

Volkswagen Polo GTI

Aktualności 2021-07-06

Porsche Cayenne GT - premiera

Porsche Cayenne GT - premiera

Aktualności 2021-07-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mój elektryk - dopłaty do aut elektrycznych
Mój elektryk - dopłaty do aut elektrycznych
12 lipca startuje druga odsłona rządowego programu dopłat do samochodów elektrycznych - "Mój elektryk". Na przykładzie Mazdy MX-30 pokazujemy, jak wyglądają założenia programu.