mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowy Volkswagen T-Cross z hiszpańskiej fabryki

Nowy Volkswagen T-Cross z hiszpańskiej fabryki

Hiszpańskie zakłady Volkswagen Nawara będą produkować Volkswagena T-Crossa, nowego kompaktowego SUV-a niemieckiej marki. Poinformował o tym kilka dni temu dr Andreas Tostmann, szef działu Produkcji i Logistyki Volkswagena.

Nowy Volkswagen T-Cross z hiszpańskiej fabryki
Uruchomienie produkcji nowego Volkswagena T-Crossa sprawi, że zakład, w którym od 1984 roku powstaje Polo, po raz pierwszy w swojej historii będzie wytwarzać drugi model.

Nowy Volkswagen T-Cross powstaje na tej samej platformie konstrukcyjnej, co Volkswagen Polo. Dzięki rozpoczęciu produkcji drugiego modelu roczna produkcja hiszpańskiej fabryki w Nawarze wzrośnie – zależnie od popytu – do około 350 tys. samochodów. Obecnie wynosi ona 244 tys. aut. Jednocześnie zatrudnienie zwiększy się o około 10 procent.

Volkswagen T-Cross poszerza ofertę niemieckiej marki w segmencie aut typu SUV, które są najszybciej rosnącym segmentem w Europie. Z badań wynika, że rynek kompaktowych SUV-ów podwoi się w ciągu 10 lat. Do 2019 roku koncern Volkswagen zainwestuje w Nawarze około miliarda euro w produkcję T-Crossa i Polo, którego nową generację wprowadzono na rynek pod koniec zeszłego roku.

T-Cross, którego produkcja rozpocznie się pod koniec bieżącego roku, powiększy ofertę aut typu SUV Volkswagena. T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace oraz Touareg to pięć SUV-ów różnej wielkości dostępnych w europejskiej ofercie marki. T-Cross będzie ponadto sprzedawany w Chinach oraz w Ameryce Południowej.

Dzięki modułowej platformie konstrukcyjnej MQB wnętrze nowego modelu ma być bardzo przestronne, a jego układ można dostosowywać do aktualnych potrzeb. Bo sam w sobie T-Cross wielki nie jest. Rozmiarami jest zbliżony do Seata Arony, z którym dzieli między innymi płytę podłogową. T-Cross ma dokładnie 4107 milimetrów długości, ale według producenta kabina oferuje „zaskakująco dużo” miejsca dla pasażerów.

Praktyczność małego SUV-a zwiększyć ma przesuwna kanapa tylna, dzięki czemu można wybrać między większym bagażnikiem, a przestrzenią na kolana pasażerów drugiego rzędu.

Zastosowanie platformy MQB pozwoliło także wyposażyć T-Crossa w wiele systemów asystujących, dostępnych dotąd w samochodach wyższych klas. Standardowo nowy model będzie wyposażany w system Front Assist monitorujący przestrzeń przed samochodem oraz w Lane Assist – system utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu.

Jeśli chodzi o design kabiny, tu możemy się na razie jedynie domyślać, że czerpać będzie z nowego Polo. Stamtąd też weźmie gamę silników, która składać się ma z trzycylindrowego motoru 1.0 TSI i czterocylindrowego 1.5 TSI.

W kwestii diesla, którym mógłby być 1.6 TDI, czekamy na potwierdzenie, czy takowy w ogóle będzie montowany w T-Crossie, czy też, wzorem choćby nowej Skody Fabii, diesla pod maską nie znajdziemy wcale.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volkswagen
Tematy w artykule: Volkswagen

Podobne wiadomości:

SUV-y rosną w siłę

SUV-y rosną w siłę

Aktualności 2018-11-08

Jak przewiduje Volkswagen, już za kilka lat nawet co drugi samochód marki sprzedawany na świecie będzie miał nadwozie typu SUV.

100 tys. aut z fabryki VW we Wrześni

100 tys. aut z fabryki VW we Wrześni

Aktualności 2018-10-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Współpraca Huawei i Audi w dziedzinie automatycznej jazdy
Współpraca Huawei i Audi w dziedzinie automatycznej jazdy
Podczas konferencji Huawei Connect 2018 firmy Huawei i Audi przedstawiły swoje plany współpracy w dziedzinie inteligentnych pojazdów podłączonych do internetu (ICV – inteligent connected vehicles), prezentując nowe Audi Q7 jako demonstrację nowoczesnej technologii.