mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Opłaty na niemieckich autostradach – znamy datę

Opłaty na niemieckich autostradach – znamy datę

Niemcy wprowadzają opłaty za przejazd autostradami. Pierwsze winiety kupić trzeba będzie za niecałe dwa lata.

Opłaty na niemieckich autostradach – znamy datę

Jak poinformował na Twitterze Anreas Scheuer, niemiecki minister transportu, opłaty na niemieckich autostradach zostaną wprowadzone od października 2020 roku. Choć oficjalnego potwierdzenia wysokości opłat nie ma, znamy wcześniejsze przymiarki niemieckiego rządu.

Zacznijmy od tego, że o wprowadzeniu opłat na niemieckich autostradach mówi się od niemal 14 lat. Natomiast sprawa nabrała rozpędu w okolicach roku 2015, kiedy to niemiecki rząd uchwalił wprowadzenie myta na trasach szybkiego ruchu.

Po wielu sprzeciwach, w tym sąsiednich krajów, którym nie podobał się fakt, zgodnie z którym za przejazd autostradami płaciliby obcokrajowcy, a obywatele Niemiec nie, wreszcie mamy jakieś rozstrzygnięcia. Nie są one jednak dla nas pozytywne, bo przyzwyczailiśmy się, że w Niemczech „autobahny” są darmowe.

W jaki sposób będzie pobierana opłata? Najmniej dla kierowców problematyczny, bo z użyciem naklejanych na szybę winiet. Wcześniej planowano wprowadzenie urządzeń elektronicznych, ale z tego pomysłu zrezygnowano, jako zbyt kosztownego i problematycznego dla kierowców.

Ile mogą kosztować podróże po niemieckich autostradach od października 2020 roku? Tego nie wiemy jeszcze na sto procent, natomiast wcześniej niemiecki rząd zdążył uchwalić wysokości tych opłat, co daje pojęcie o tym, ile wydamy na winiety.

Zacznijmy od tego, że byłyby to winiety okresowe – roczne, 2-miesięczne oraz 10-dniowe. Jak w Austrii chociażby. Wysokość opłat będzie z kolei uzależniona od poziomu emisji CO2, rodzaju silnika czy napędu. Zwolnieni z opłat zostaną właściciele pojazdów elektrycznych, motocykli oraz osoby o wysokim stopniu niepełnosprawności.

Roczna winieta ma kosztować od 67 do 130 euro. Winiety 2-miesięczne będą z kolei kosztowały od 7 euro do 50 euro, a te ważne przez 10 dni - od 2,5 euro do 25 euro. Najwięcej zapłacą posiadacze starych diesli, najmniej - nowych hybryd.

Wbrew pozorom, takie ceny nie wydają się być bardzo wygórowane, chociaż każdy dodatkowy wydatek – czy to w podróży służbowej, czy wakacyjnej – jest bolesny dla portfela. Porównując jednak te ceny z kosztami, jakie ponosimy podczas jazdy naszymi płatnymi autostradami (Warszawa-Świecko trasą A2 to niemal 180 zł w obie strony), w Niemczech będzie po prostu tanio. Nie mówiąc o tym, że nasz zachodni sąsiad ma do zaoferowania aż 13 tys. kilometrów autostrad.


Podobne wiadomości:

Pierwszy fotoradar na autostradzie A1 – będzie więcej

Pierwszy fotoradar na autostradzie A1 –...

Aktualności 2018-07-23

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Polskie drogi 2016-12-21

Komentuj:

~Mat 2019-01-06

Po co pisać takie bzdury, że datę znacie.nOtóż nie, nie znacie!nOświecenie:nData to jest podanie dnia, miesiąca i roku. Zatem nie znacie daty, znacie miesiąc wprowadzenia.nPowielacie wszystkie inne portale, na których od dawna wiadomo, że jest to październik. nNikt. Powtarzam, nikt jeszcze nie zna dokładnej DATY!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ile wspólnego ma hybryda z samochodem elektrycznym?
Ile wspólnego ma hybryda z samochodem elektrycznym?
Pojawienie się pierwszych hybryd spowodowało stopniowy powrót napędu elektrycznego, który jest przecież tak stary, jak motoryzacja.