Peugot długo zastanawiał się nad wyborem napędu, czy będzie on trafiał na cztery czy na dwa koła. Od tego zależały dalsze ustalenia techniczne w wyglądzie auta. Ostatecznie zdecydowano się na napęd przekazywany na dwa koła. Czyli Francuzi poszli w innym kierunku, niż konkurencja z Mini All4Racing. Jednak dzięki temu 2008 DKR można było wyposażyć w większe koła i skok zawieszenia. Najnowsza "dakarówka" Peugeota posiada 37-calowe opony Michelin o średnicy prawie 94 cm!
„Cała trudność polegała na przepracowaniu kanonów stylistycznych marki i dostosowaniu ich do parametrów technicznych i zróżnicowanych wymagań, jakie stawia przed samochodem niegościnny teren rajdu. Zespół miał przed sobą dwie możliwości: sięgnąć po seryjnie produkowane nadwozie 2008 i dodać do niego wybrane części bądź inspirując się stylistyką 2008 zaprojektować nowy samochód spełniający podane założenia. Wybraliśmy tę drugą możliwość! 2008 DKR nie ma na przykład tylnych drzwi i wygląda jak wizja coupe 2008”, skomentował Giovanni Rizzo, stylista nadwozia 2008.
Peugeot zdradził, że prace nad autem trwały od września 2013. Samochód wygląda naprawdę bojowo i pewnie w siedzibie X-Raid Teamu zaczęła się nerwówka. Z koeli Francuzi jak na razie nie zdradzają szczegółów dotyczących pokazanego auta. Stanie się to zapewne dopiero, gdy 2008 DKR odbędzie pierwsze testy. "Jestem pewien, że Peugeot Sport posiada niezbędne know-how i technologię i że włożył w ten projekt niezbędną pracę. Zapowiada się unikalne i stymulujące wyzwanie dla całego zespołu", powiedział jeden z kierowców Teamu Peugeot Total, Carols Sainz.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!