Przetestowane modele podzielono na pięć kategorii wagowych, do tego przyznano pięć specjalnych kategorii i na deser, ze wszystkich modeli wyłoniono jednego ogólnego zwycięzcę.
Aby wyłonić najlepszych, jurorzy wyłonieni z obu magazynów oraz klubu Camping and Caravanning spotkali się na specjalnie przyszykowanym torze w Warwickshire i sprawdzili kandydatów do tytułu pod różnym kątem. Najważniejsze były naturalnie testy dynamiczne, w których sprawdzano stabilność samochodu ciągnącego i przyczepy, nagłe zmiany pasa ruchu, zachowanie podczas gwałtownego hamowania i wreszcie jazdę oraz ruszanie pod górę. Jurorzy przyglądali się również praktycznym elementom, takim jak pojemność i pakowność bagażnika, łatwość montażu dodatkowych lusterek bocznych, koszty jazdy (zużycie paliwa z i bez przyczepy) i wreszcie właściwości jezdne bez ciągniętej przyczepy.
Do 1400 kg
W tej kategorii bezkonkurencyjna okazała się Skoda Octavia, która rok temu zwyciężyła w łącznym rankingu. Czeski kompakt, który do testu wystartował z dwulitrowym dieslem o mocy 150 KM, okazał się stabilny i bezpieczny niczym wiele większych aut. Do tego Octavia punktowała w kwestii praktyczności, za przestronną kabinę i bardzo duży bagażnik oraz wiele funkcjonalnych rozwiązań.

W pokonanym polu zostały m.in. Citroen C4 Picasso, Peugeot 2008, Alfa Romeo Giulietta, seat Leon ST, Fiat Panda 4x4, Skoda Rapid Spaceback i Suzuki SX4 S-Cross.
1400-1549 kg
Zwycięzca w tej kategorii - Nissan Qashqai - napędzany był 1,6-litrowym silnikiem benzynowym rozwijającym moc 130 KM, który bez problemów radził sobie z przyczepą także przy autostradowych prędkościach. Qashqai zyskał pochwały za właściwości w codziennej jeździe, zwłaszcza przy dużych prędkościach, a także za wykończenie wnętrza i przestronną kabinę.
1550-1699 kg
W tej kategorii wagowej po raz czwarty z rzędu triumfował ten sam model - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 177 KM. Warto też dodać, że Passat dwukrotnie zwyciężał w poprzednich latach w łącznej klasyfikacji. Jak ocenili jurorzy, Passat, poza kilkoma drobnymi słabostkami, nie ma żadnych wad. Świetnie się sprawuje, ciągnąc przyczepę, jak i jadąc bez niej, jest praktyczny i przestronny.

Z Passatem w tym roku przegrały m.in. Honda CR-V, Kia Carens, Mitsubishi ASX, Peugeot 308, Range Rover Evoque, Subaru Forester, Opel Insignia Sports Tourer i Skoda Superb Combi.
1700-1899 kg
Choć nie jest może typowym autem wykorzystywanym do ciągnięcia przyczepy, Jaguar XF Sportbrake 3.0 V6 275 KM okazał się bezsprzecznie najlepszym modele w tej klasie wagowej. Świetna stabilność przy dużych prędkościach, mocny i elastyczny silnik, a do tego bardzo dobre właściwości jezdne na co dzień. Słabsze strony to nieco mniej miejsca na tylnej kanapie i w przedziale bagażowym. Trzeba też wspomnieć o sporej cenie (50 tys. funtów) - to jeden z najdroższych model w tej klasie aut.

Gorsze od Jaguara okazały się BMW 335d, Ford Kuga, Hyundai ix35, Kia Sportage, Mitsubishi Outlander, Ssangyong Korando, Opel Insignia Cross Country i Volvo S60.
Ponad 1900 kg
Zwycięzca w najcięższej kategorii - Land Rover Discovery 3.0 SDV6 - wygrał w tej kategorii po raz siódmy. Moc, osiągi, stabilność czy praktyczność - to te elementy, dzięki którym Discovery nie ma sobie równych.

Wyższość Land Rovera Discovery musiały uznać m.in. Audi A6 Allroad i SQ5, BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Mitsubishi L200, Range Rover Sport, Ssangyong Rexton i Toyota Land Cruiser.
Zwycięzcy w pozostałych kategoriach:
- najlepszy minivan: Citroen Grand C4 Picasso (BlueHDi 150 KM)
- najlepsze auto z silnikiem benzynowym: Opel Insignia Sports Tourer (1.6 Turbo 170 KM)
- najlepszy najlżejszy: Renault Captur (1.5 dCi 90 KM)
- najbardziej ekologiczny: Volvo V60 Plug-In Hybrid
- najlepszy bez względu na cenę: Range Rover Sport (3.0 SDV6)
Najlepsze auto do holowania
W tym roku najlepszym autem, bez względu na kategorię wagową, nadającym się do holowania przyczepy został wybrany Nissan Qashqai.
W poprzednich latach ten tytuł zdobywał Skoda Octavia, Jaguar XF, Volkswagen Passat Variant (dwukrotnie), Land Rover Discovery 4, Volvo Xc60 i Ford Mondeo kombi.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +