508 PSE to prawdziwa wizytówka Peugeot Sport i pokaz możliwości technicznych oraz kwintesencja know-how i profesjonalizmu zatrudnionych w firmie inżynierów, którzy już wielokrotnie udowodnili swoją wartość:
- tworząc modele z powodzeniem rywalizujące w międzynarodowych zawodach takich jak rajdy WRC (Rajdowe Mistrzostwa Świata), Dakar, Pikes Peak czy seria wyścigowa WEC (Długodystansowe Mistrzostwa Świata),
- opracowując modele koncepcyjne 208 FE w 2013 r. (emisja CO2 46 g/km; przyspieszenie od 0-100 km/h 8,2 s) oraz 308 R HYbrid w 2015 r. (moc maksymalna 500 KM, maksymalny moment obrotowy 720 Nm, przyspieszenie od 0-100 km/h 4,0 s).
Równocześnie z debiutem nowej gamy pojazdów marka Peugeot ogłosiła swój powrót do serii Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC), zapowiadając udział w najwyższej kategorii LMH (hipersamochody) od 2022 roku.
Peugeot 508 PSE – napęd i osiągi
508 Peugeot Sport Engineered to najmocniejszy samochód produkcyjny, jaki kiedykolwiek został stworzony przez markę Peugeot. Za sprawą optymalnego zestawienia jednostki spalinowej z dwoma silnikami elektrycznymi, układ napędowy generuje łączną moc 360 KM i 520 Nm momentu obrotowego. Takie połączenie zapewnia natychmiastową reakcję samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Tak wysokie osiągi auta produkcyjnego to bezprecedensowe wydarzenie w historii marki:
- przyspieszenie od 0-100 km/h – 5,2 s,
- 1000 m ze startu zatrzymanego: 24,5 s,
- przyspieszenie od 80-120 km/h: 3 s,
- prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Przyjemność z jazdy to ważny element, dlatego w projekcie podwozia modelu Peugeot 508 inżynierowie dokonali odpowiednich adaptacji pod kątem zapewniania kompromisu między komfortem jazdy a precyzją prowadzenia:
- zoptymalizowane amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia w zależności od wybranego trybu jazdy (Comfort/Hybrid/Sport),
- obniżone zawieszenie, zwiększenie rozstawu kół: z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm,
- przednie tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm i czterotłoczkowe stałe zaciski,
- obręcze kół 20” z oponami MICHELIN© Pilot Sport.
Model 508 Peugeot Sport Engineered rozwija imponującą moc 360 KM dzięki połączeniu wydajności trzech silników: benzynowego i dwóch silników elektrycznych (na przedniej i tylnej osi). Napęd na cztery koła zapewnia optymalną trakcję w każdych warunkach pogodowych. Za pomocą przełącznika na konsoli środkowej kierowca może wybrać jeden spośród pięciu dostępnych trybów jazdy: Electric (jazda w trybie elektrycznym, zasięg 42 km WLTP), Comfort, Hybrid, Sport, 4WD.
508 Peugeot Sport Engineered jest produkowany we Francji w Miluzie. Nowy model będzie można zamawiać od połowy października 2020 roku (w zależności od kraju).
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!