Pierwsze seryjne Fuso Canter Eco Hybrid u europejskiego klienta
2009-10-26
mojeauto.pl
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC) dostarczy dziesięć pierwszych ciężarówek Fuso Canter z napędem hybrydowym do Irlandii. Odbiorcą tych ekologicznych pojazdów jest największy irlandzki dostawca energii elektrycznej, firma Electricity Supply Board (ESB) z Dublina. ![]() ESB zamierza wykorzystywać pojazdy do świadczenia usług serwisowych oraz do konserwacji infrastruktury w Irlandii. Irlandzki rząd udzielił specjalnego zezwolenia na dopuszczenie japońskich ciężarówek hybrydowych do ruchu drogowego. Fuso Canter Eco Hybrid jest generalnie pierwszą seryjnie produkowaną ciężarówką hybrydową, oferowaną w Europie. Zamówienie z Irlandii oraz kolejne z Australii, również na dziesięć Fuso Canter Eco Hybrid, to pierwsze dostawy ciężarówek hybrydowych realizowane przez MFTBC dla klientów spoza Japonii. W 2010 roku MFTBC planuje rozszerzyć sprzedaż tych pojazdów na wybrane rynki eksportowe - Widząc sukces Fuso Canter Eco Hybrid w Japonii, chcemy podążać tą drogą i wykorzystać nasze szanse na całym świecie - mówi dr Albert Kirchmann, prezydent i CEO firmy MFTBC - Jako Globalne Centrum Hybryd Daimler Trucks, Mitsubishi Fuso dąży do rozwoju oraz wdrażania do produkcji czystych, hybrydowych pojazdów użytkowych. Zamówienia z Irlandii i Australii potwierdzają duży popyt na te auta - kontynuuje Kirchmann Fuso Canter Eco Hybrid zadebiutował w lipcu 2006 roku. Od tamtej pory był oferowany tylko na macierzystym rynku. Już ponad 600 klientów doceniło tą lekką ciężarówkę wyposażoną w tzw. równoległy system hybrydowy, zapewniający znaczne ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin. Podczas testów konsumenckich Fuso Canter Eco Hybrid udowodniają swoją funkcjonalność również na rynku w Wielkiej Brytanii. Teraz pokażą swoje możliwość we flotach firm w Irlandii i Australii. Pojazdy, oprócz wykorzystywania przez przedsiębiorstwo energetyczne, mają być eksploatowane również w innych branżach, jak usługi kurierskie, dystrybucja żywności i napojów. - Jesteśmy dumni z wprowadzenia na międzynarodowy rynek pojazdu o niskiej emisji spalin, małym zużyciu paliwa i dużej niezawodności - mówi Kai-Uwe Seidenfuß, wiceprezydent ds. sprzedaży i serwisu na rynkach światowych w MFTBC - Jest to ważny krok w naszych dążeniach do wzmocnienia zainteresowania ciężarówkami hybrydowymi. Z tą myślą w 2010 roku wprowadzimy Fuso Canter Eco Gybrid do oferty wybranych rynków eksportowych - dodaje Seidenfuß Pierwsze zamówienia pojazdów hybrydowych Fuso są kolejnym ważnym krokiem w strategii rozwoju pojazdów z napędami ekologicznymi. Poprzednimi było otwarcie Globalnego Centrum Hybryd w Kawasaki w 2008r. i największy test flotowy ciężarówek hybrydowych w Europie, który rozpoczął się w sierpniu 2008r. MFTBC wchodzi w skład grupy Daimler Trucks koncernu Daimler AG Zaangażowanie MFTBC w rozwój napędów hybrydowych jest częścią strategicznej inicjatywy Daimler AG "Tworzymy Transport Przyszłości". Projekt rozpoczęto w listopadzie 2007 r. i ma on na celu rozpowszechnienie korzystania z czystych, wydajnych systemów napędowych i alternatywnych rodzajów paliwa. Cel: urzeczywistnienie w przyszłości idei bezemisyjnych pojazdów użytkowych. Technologia hybrydowa odgrywa kluczową rolę na tej drodze, gdyż w zależności od sposobu eksploatacji, umożliwia obniżenie zużycia paliwa aż o 30%. Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) z siedzibą w japońskim Kawasaki, jest jednym z największych producentów pojazdów użytkowych w Azji. W 2008 roku przedsiębiorstwo sprzedało łącznie ok. 197 700 pojazdów ciężarowych oraz autobusów. MFTBC wchodzi w skład grupy Daimler Trucks koncernu Daimler AG, który posiada 85% akcji firmy.
Zobacz koniecznie:
Wszystko o Mitsubishi Fuso
Tematy w artykule: napęd hybrydowy Mitsubishi Fuso Mitsubishi Fuso Canter pojazdy uzytkowe Fuso Canter Eco Hybrid Podobne wiadomości:Nissan Juke z napędem hybrydowymAktualności 2022-03-08 Nissan Juke otrzyma długo wyczekiwany nowy zespół napędowy. Będzie to konstrukcja hybrydowa, zapewniająca odpowiednie osiągi w połączeniu z niższym zużyciem paliwa oraz obniżoną emisją CO2. Ford S-Max z napędem hybrydowymAktualności 2022-01-04 Ford S-Max to rodzinny van, który w wersji z napędem hybrydowym jest świetną alternatywą dla silników wysokoprężnych. |
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!