mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ponad pół miliona hybryd Toyoty w Europie

Ponad pół miliona hybryd Toyoty w Europie

Toyota dostarczyła w całym 2019 roku w Europie ponad 560 tys. aut hybrydowych. Oznacza to ponad 52-procentowy udział tego rodzaju napędu w ogólnej sprzedaży.

Ponad pół miliona hybryd Toyoty w Europie

Toyota dostarczyła klientom w 2019 roku dokładnie 1 089 422 samochodów, o 5,2 proc. więcej niż w poprzednim roku. Udział producenta w europejskim rynku wzrósł tym samym o 0,3 punktu procentowego do 5,3 proc.

Ponad 560 tys. hybryd, które opuściły salony Toyoty i Lexusa, przekłada się na 52-procentowy udział tego napędu w całkowitym wyniku Toyota Motor Europe. Koncern oferuje na europejskim rynku już 20 modeli z pełnym napędem hybrydowym – najwięcej spośród wszystkich producentów.

Sprzedaż hybryd zwiększyła się tym samym w ciągu roku o 17 proc. do dokładnie 562 040 egzemplarzy. W Europie Zachodniej i Środkowej auta hybrydowe stanowią już 63 proc. samochodów dostarczonych klientom przez Toyotę.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z mocnych wyników w 2019 roku, które osiągnęliśmy pomimo niepewnej sytuacji na rynku. Nieustanny wzrost Toyoty to potwierdzenie słuszności naszej strategii, by koncentrować się na nowych produktach i rozszerzaniu gamy hybryd. Dziękujemy naszym klientom za ich zaufanie i lojalność. Jesteśmy przekonani, że w 2020 roku utrzymamy tempo dzięki kolejnym siedmiu premierom m.in. nowego Yarisa oraz rozwijaniu naszej strategii elektryfikacji, która w tym roku obejmie nową Toyotę RAV4 z napędem Plug-in Hybrid – powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Wyniki sprzedaży marki Toyota

Premiery siedmiu nowych modeli w 2019 roku zwiększyły dynamikę wzrostu sprzedaży Toyoty do 4,5 proc. Marka osiągnęła w ubiegłym roku wynik 1 002 216 aut, przekraczając milion sprzedanych egzemplarzy po raz pierwszy od 2008 roku.

W kluczowym segmencie aut kompaktowych zadebiutowała nowa Corolla z nadwoziem sedan oraz nowymi typami nadwozia – hatchback i kombi. Jest to pierwszy model, który realizuje strategię dwóch napędów hybrydowych o różnych mocach w gamie modelowej w Europie – Corolla jest dostępna z układem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM oraz 2.0 o mocy 184 KM.

Toyota RAV4 piątej generacji została bardzo dobrze przyjęta przez europejskich klientów, a liczba zamówień nowego SUV-a przekracza podaż. Wśród nowości znalazła się także hybrydowa Camry oraz powracająca po latach sportowa GR Supra.

Najpopularniejszymi modelami marki są:

  • Yaris (224 368 egz.),
  • Corolla (206 846 egz.),
  • RAV4 (139 725 egz.),
  • Toyota C-HR (134 442 egz.).

Największe wzrosty zanotowały:

  • wodorowy Mirai (+44%),
  • Prius Plus (+41%),
  • RAV4 (+29%),
  • Camry (+22%).

Ponad pół miliona hybryd Toyoty

Liczba hybryd Toyoty dostarczonych klientom wzrosła w 2019 roku o 16 proc. do 503 891 aut. Ich udział w całkowitej liczbie samochodów marki, które opuściły salony w tym okresie, wynosi 50 proc., w tym 61 proc. w Europie Zachodniej i Środkowej.

Najpopularniejszym modelem w gamie hybryd okazała się Corolla Hybrid, którą w całej Europie wybrano 149 916 razy. Na drugim miejscu znalazła się Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 119 507 egz., a na kolejnych Yaris Hybrid (109 771 egz.) i RAV4 (93 792 egz.).

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Corolla
Toyota Corolla
Cena podstawowa już od: 75 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Toyota Camry
Toyota Camry
Cena podstawowa już od: 142 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Toyota C-HR
Toyota C-HR
Cena podstawowa już od: 83 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Toyota rusza ze sprzedażą części do Supry A70 i A80

Toyota rusza ze sprzedażą części do Supry A70...

Aktualności 2020-02-10

Ekstremalny test hybrydowej Toyoty RAV4 przez Arktykę

Ekstremalny test hybrydowej Toyoty RAV4 przez...

Aktualności 2020-02-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Kierowca i pieszy z telefonem – syndrom FOMO
Kierowca i pieszy z telefonem – syndrom FOMO
Korzystanie ze smartfonów przez kierowców i pieszych to poważny problem dzisiejszych czasów. Wiąże się z tym zjawisko FOMO, czyli lęk przed niebyciem na bieżąco.