1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Porsche 718 otrzymuje 7-biegowy automat PDK

Porsche 718 otrzymuje 7-biegowy automat PDK

Porsche 718 z 6-cylindrowymi silnikami typu bokser o pojemności 4,0 litra można teraz zamawiać również z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Porsche (PDK).

Porsche 718 otrzymuje 7-biegowy automat PDK

Porsche włącza 7-biegową przekładnię PDK do oferty modeli napędzanych 6-cylindrowym silnikiem. Dotyczy to zarówno wariantów 718 Boxster GTS 4.0 i 718 Cayman GTS 4.0, jak i topowych odmian 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4.

Skrzynia PDK pozwala na to, żeby podczas załączania przełożeń niemal nie dochodziło do przerw w dostawie siły napędowej. Zwiększa to komfort zmiany biegów i poprawia wartości przyspieszeń.
W porównaniu z 718 z manualną skrzynią biegów modele GT o mocy 420 KM z automatem – 718 Spyder i 718 Cayman GT4 – na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h potrzebują 3,9 s, czyli o 0,5 s mniej, a do 200 km/h „dobijają” w 13,4 s (o 0,4 s szybciej).

Również 718 Cayman GTS 4.0 i 718 Boxster GTS 4.0, oba o mocy 400 KM, notują o 0,5 s lepsze wyniki w sprincie od 0 do 100 km/h – zajmuje im to 4 s. 200 km/h osiągają w 13,7 s (o 0,4 s szybciej niż wersje ze skrzynią manualną).

W modelach 718 GTS 4.0 standardowy pakiet Sport Chrono dostosowuje charakterystykę zmiany biegów PDK do czterech różnych trybów jazdy (Normal, Sport, Sport Plus i Individual). W trybie Sport zmiana przełożeń odbywa się szybciej, redukcje następują wcześniej i w połączeniu z automatycznym podbiciem obrotów (tzw. międzygaz), a optymalne przyspieszenie wspierają późniejsze punkty załączania kolejnych biegów.

Jeszcze więcej możliwości daje tryb Sport Plus, skonfigurowany pod kątem maksymalnych osiągów. W pełni wykorzystuje on rezerwy 6-cylindrowego wolnossącego boksera. Z programem Sport Plus zintegrowano również funkcję wyścigowego ruszania – Launch Control.

Przycisk Sport Response pośrodku przełącznika trybów jazdy pozwala kierowcy na około 20 sekund aktywować maksymalne osiągi silnika i skrzyni biegów – niezależnie od aktualnie wybranego programu. Ta inspirowana sportem motorowym funkcja pomaga przy manewrach wyprzedzania.

Ponadto 718 Spyder i 718 Cayman GT4 ze skrzynią PDK korzystają z udoskonalonej konstrukcji tylnego dyferencjału z mechaniczną blokadą: w trybach trakcji i wybiegu osiąga on współczynnik blokowania równe, odpowiednio, 30 i 37% – w porównaniu z 22 i 27% w odmianach ze skrzynią ręczną. Korzystnie wpływa to na dynamikę wzdłużną i poprzeczną, a także na przyczepność – i zwiększa przyjemność z jazdy.


Podobne wiadomości:

Porsche Cayenne GTS z silnikiem V8 - znamy ceny

Porsche Cayenne GTS z silnikiem V8 - znamy...

Aktualności 2020-06-15

Ford Transit z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów

Ford Transit z 10-stopniową automatyczną...

Aktualności 2020-06-09

Komentuj:

~Paweł 2020-09-11

Porsche to Porsche, to nie ma o czym mówić. Byłem co prawda w kilku różnych salonach, ale i tak wrócę do Porsche Centrum Sopot żeby kupić samochód marzeń. Dla mnie takim jest 911.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jak bezpiecznie cofać samochodem?
Jak bezpiecznie cofać samochodem?
Nieprawidłowe cofanie to częsta przyczyna wypadków powstających z winy kierujących, mimo że ten manewr wykonujemy stosunkowo rzadko. Na co należy zwracać uwagę podczas cofania samochodu?