1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Porsche 718 otrzymuje 7-biegowy automat PDK

Porsche 718 otrzymuje 7-biegowy automat PDK

Porsche 718 z 6-cylindrowymi silnikami typu bokser o pojemności 4,0 litra można teraz zamawiać również z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Porsche (PDK).

Porsche 718 otrzymuje 7-biegowy automat PDK

Porsche włącza 7-biegową przekładnię PDK do oferty modeli napędzanych 6-cylindrowym silnikiem. Dotyczy to zarówno wariantów 718 Boxster GTS 4.0 i 718 Cayman GTS 4.0, jak i topowych odmian 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4.

Skrzynia PDK pozwala na to, żeby podczas załączania przełożeń niemal nie dochodziło do przerw w dostawie siły napędowej. Zwiększa to komfort zmiany biegów i poprawia wartości przyspieszeń.
W porównaniu z 718 z manualną skrzynią biegów modele GT o mocy 420 KM z automatem – 718 Spyder i 718 Cayman GT4 – na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h potrzebują 3,9 s, czyli o 0,5 s mniej, a do 200 km/h „dobijają” w 13,4 s (o 0,4 s szybciej).

Również 718 Cayman GTS 4.0 i 718 Boxster GTS 4.0, oba o mocy 400 KM, notują o 0,5 s lepsze wyniki w sprincie od 0 do 100 km/h – zajmuje im to 4 s. 200 km/h osiągają w 13,7 s (o 0,4 s szybciej niż wersje ze skrzynią manualną).

W modelach 718 GTS 4.0 standardowy pakiet Sport Chrono dostosowuje charakterystykę zmiany biegów PDK do czterech różnych trybów jazdy (Normal, Sport, Sport Plus i Individual). W trybie Sport zmiana przełożeń odbywa się szybciej, redukcje następują wcześniej i w połączeniu z automatycznym podbiciem obrotów (tzw. międzygaz), a optymalne przyspieszenie wspierają późniejsze punkty załączania kolejnych biegów.

Jeszcze więcej możliwości daje tryb Sport Plus, skonfigurowany pod kątem maksymalnych osiągów. W pełni wykorzystuje on rezerwy 6-cylindrowego wolnossącego boksera. Z programem Sport Plus zintegrowano również funkcję wyścigowego ruszania – Launch Control.

Przycisk Sport Response pośrodku przełącznika trybów jazdy pozwala kierowcy na około 20 sekund aktywować maksymalne osiągi silnika i skrzyni biegów – niezależnie od aktualnie wybranego programu. Ta inspirowana sportem motorowym funkcja pomaga przy manewrach wyprzedzania.

Ponadto 718 Spyder i 718 Cayman GT4 ze skrzynią PDK korzystają z udoskonalonej konstrukcji tylnego dyferencjału z mechaniczną blokadą: w trybach trakcji i wybiegu osiąga on współczynnik blokowania równe, odpowiednio, 30 i 37% – w porównaniu z 22 i 27% w odmianach ze skrzynią ręczną. Korzystnie wpływa to na dynamikę wzdłużną i poprzeczną, a także na przyczepność – i zwiększa przyjemność z jazdy.


Podobne wiadomości:

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Aktualności 2020-06-04

Ford Transit z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów

Ford Transit z 10-stopniową automatyczną...

Aktualności 2020-06-09

Komentuj:

~Paweł 2020-09-11

Porsche to Porsche, to nie ma o czym mówić. Byłem co prawda w kilku różnych salonach, ale i tak wrócę do Porsche Centrum Sopot żeby kupić samochód marzeń. Dla mnie takim jest 911.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Hyundai Kona z zasięgiem 1026 km
Hyundai Kona z zasięgiem 1026 km
Hyundai Kona pokonał dystans ponad 1000 km na jednym ładowaniu, osiągając rekordowy wynik w swojej klasie.