mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Porsche 911 RSR GTE

Porsche 911 RSR GTE

Porsche 911 RSR GTE to nowe wcielenie wyścigowego modelu, który ma bronić tytułu w mistrzostwach FIA WEC.

Porsche 911 RSR GTE

Porsche wierzy, że nowe 911 RSR GTE obroni tytuł w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC). Samochód wyścigowy z Weissach jest zgodny z przepisami FIA GTE i stanowi całkowicie nowy projekt względem poprzednika.

Zastąpi on aktualne 911 RSR, z którym Porsche odniosło liczne sukcesy – w 2019 r. były to m.in. zwycięstwa w tabeli producentów i kierowców w mistrzostwach WEC, a także w długodystansowym klasyku Le Mans (Francja) oraz w wyścigach serii IMSA na torach Sebring i Road Atlanta (Petit Le Mans).

Przy opracowywaniu nowego Porsche 911 RSR wykorzystano istotne spostrzeżenia zebrane podczas startów jego poprzednika. Jak mówi wiceprezes Porsche Motorsport, Fritz Enzinger, od 2017 roku 911 RSR zapewniło firmie ponad 20 klasowych zwycięstw w mistrzostwach świata, jak również w wyścigach długodystansowych na terenie Ameryki Północnej i Europy. Teraz zadaniem było zbudowanie jeszcze lepszego samochodu.

Przeprowadzono dogłębną analizę wszystkich fabrycznych i prywatnych kampanii z udziałem Porsche 911 RSR. W szeregu przypadków inżynierowie dostrzegli przestrzeń dla ulepszeń. Samochód jest nowy w 95 procentach. Jedynymi komponentami przejętymi z poprzednika, są:

  • reflektory,
  • układ hamulcowy,
  • sprzęgło,
  • fotel kierowcy,
  • części zawieszenia.

Porsche 911 RSR GTE - nowy silnik

Jeśli chodzi o układ przeniesienia napędu, Porsche pozostaje wierne obranej przez siebie drodze. Także najnowsze 911 jest napędzane 6-cylindrowym, wolnossącym silnikiem typu bokser. Jednostka ta, umieszczona przed tylną osią, ma pojemność 4,2 litra i wytwarza moc około 515 KM.

To największy w historii bokser montowany w fabrycznym wydaniu Porsche 911. Na tle sprawdzonego 4-litrowego silnika z poprzednika, nowy motor oferuje lepsze właściwości w szerszym zakresem obrotów.
Siła napędowa trafia do tylnych kół za pośrednictwem zoptymalizowanej pod względem masy, sztywniejszej sekwencyjnej skrzyni o sześciu przełożeniach, ze stale zazębionymi kołami. Nowy zespół napędowy Porsche 911 RSR zapewnia krótszy czas zmiany biegów i większą wydajność.

Dwie rury wydechowe są teraz wyprowadzone po bokach, przed tylnymi kołami. Nowy układ wydechowy ogranicza masę własną i jest korzystny z punktu widzenia aerodynamiki. Dzięki zmianie położenia rur wydechowych powstała przestrzeń dla zoptymalizowanego dyfuzora. Charakterystyczny tylny element Porsche 911 RSR generuje teraz jeszcze większy docisk.

Optymalizacja przepływu powietrza z przodu i po bokach samochodu pozwoliła znacznie zwiększyć wydajność aerodynamiczną i stabilność, a to przekłada się na lepsze wykorzystanie oraz wydłużenie trwałości opon podczas wyścigów.

Pierwszy wyścig we wrześniu 2019 r.

- Nad koncepcją nowego Porsche 911 RSR pracujemy od 2017 r. Pierwsze projekty powstały przy użyciu oprogramowania CAD. W sierpniu 2018 r. najlepsza jak dotąd wyścigowa 911 pokonała pierwsze kilometry na naszym torze testowym w Weissach – mówi Pascal Zurlinden, opisując kluczowe etapy rozwoju samochodu.

W ciągu kolejnych miesięcy zespół Porsche przeprowadził szereg testów. Za kierownicą nowego 911 RSR na zmianę pracują doświadczeni kierowcy fabryczni. Równolegle w tunelu aerodynamicznym Porsche dopracowano aerodynamikę pojazdu.

- Kolejnym kamieniem milowym był długodystansowy przejazd, który odbył się w marcu 2019 r. w Le Castellet z udziałem fabrycznych ekip zarówno z WEC, jak i IMSA. W ciągu przeszło 30 godzin bez żadnych problemów technicznych pokonaliśmy ponad 6000 km. Kierowcy i inżynierowie byli bardzo zadowoleni. 1 lipca samochód otrzymał homologację wyścigową – dodał Zurlinden.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 595 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen ID. R szybszy niż bolid Formuły 1

Volkswagen ID. R szybszy niż bolid Formuły 1

Aktualności 2019-07-09

Porsche 911 GT3 ma już 20 lat

Porsche 911 GT3 ma już 20 lat

Aktualności 2019-08-12

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volkswagen wprowadza wersje IQ.DRIVE i Offroad
Volkswagen wprowadza wersje IQ.DRIVE i Offroad
IQ.DRIVE i Offroad to dwie nowe wersje specjalne przeznaczone dla wybranych modeli Volkswagena z roku modelowego 2020.

DS 3 CROSSBACK DS 3 CROSSBACK