1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Porsche 911 Turbo S. Znamy cenę

Porsche 911 Turbo S. Znamy cenę

Porsche prezentuje nową generację 911 Turbo S. Nowy topowy wariant 911 trafia na rynek jako Coupé i Cabriolet.

Porsche 911 Turbo S. Znamy cenę

Obie wersje nadwoziowe nowego Porsche 911 Turbo S wprawia w ruch nowy 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami VTG, który generuje moc 478 kW (650 KM), o 51 kW (70 KM) wyższą niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 800 Nm (wzrost o 50 Nm).

Typowa dla Turbo 8-biegowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) skraca sprint od 0 do 100 km/h do 2,7 sekundy (to 0,2 sekundy szybciej niż poprzednik). Niezmieniona zostaje prędkość maksymalna, która nadal wynosi 330 km/h.

Porsche 911 Turbo S - nadwozie

Stosownie do zwiększonej dynamiki jazdy znacznie wzrosły wymiary zewnętrzne 911 Turbo S: nadwozie samochodu nad przednią osią jest o 45 mm szersze (mierzy 1840 mm), a całkowita szerokość nad tylną osią wynosi 1900 mm (wzrost o 20 mm).

Z przodu rozstaw kół wzrósł o 42 mm, a z tyłu – o 10 mm. Adaptacyjna aerodynamika obejmuje teraz ruchome, sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, a większe tylne skrzydło zaprojektowano pod kątem uzyskania jeszcze większej siły docisku.

Po raz pierwszy 911 Turbo S przenosi swoją siłę napędową na drogę za pomocą opon w dwóch różnych rozmiarach: z przodu ma 20-calowe ogumienie w unikalnym rozmiarze 255/35, a z tyłu – 21-calowe, w rozmiarze 315/30.

Porsche 911 Turbo S ma także obniżone o 10 mm, sportowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz sportowy układ wydechowy z regulowanymi klapami, który zapewnia charakterystyczne brzmienie.

Porsche 911 Turbo S - silnik

Zupełnie nowy silnik 911 Turbo S bazuje na generacji jednostek 911 Carrera. Otrzymał całkowicie przeprojektowany układ chłodzenia powietrza doładowującego, nowe, większe turbosprężarki VTG w symetrycznej konfiguracji, z elektrycznie regulowanymi klapami wastegate, a także układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, które znacznie poprawiły charakterystykę pod względem responsywności, mocy, momentu obrotowego, emisji i zdolności do wchodzenia na obroty.

Nowy 6-cylindrowy motor ma też nowy układ dolotowy. Nowe 911 Turbo S ma cztery wloty o większym przekroju ogólnym i niższym oporze, co pomaga poprawić efektywność silnika. Dwie symetryczne turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny (VTG) i większych wymiarach zastępują poprzednie komponenty, a wirniki sprężarki i turbiny obracają się teraz w przeciwnych kierunkach. Średnica wirników turbiny wzrosła o 5 mm, do 55 mm, a sprężarki – o 3 mm, do 61 mm.

Skok, jakiego nowa generacja modelu dokonała pod względem osiągów, okazuje się szczególnie zauważalny podczas sprintu od 0 do 200 km/h: wynik 8,9 sekundy jest o całą sekundę lepszy niż w przypadku poprzednika. Po ulepszeniach napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) skrzynia rozdzielcza potrafi przenosić znacznie większy moment obrotowy – do przednich kół może trafiać nawet 500 Nm momentu obrotowego.

Jeszcze większy ładunek sportu ma także nowa generacja standardowego zawieszenia PASM. Szybsze i precyzyjniej kontrolowane amortyzatory zapewniają znaczne korzyści w zakresie dynamiki jazdy – pod względem stabilności przechyłów, przyczepności, zachowania przy skręcie i prędkości w zakrętach.

Porsche 911 Turbo S - wnętrze

Wnętrze łączy wysokiej próby wykończenie ze sportową aurą. Lista standardowego wyposażenia obejmuje pełne wykończenie skórą i elementy ozdobne z włókna węglowego w połączeniu z akcentami w tonacji Light Silver. Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną mają przeszycia nawiązujące do pierwszej generacji 911 Turbo (typ 930).

Środkowy ekran PCM ma teraz przekątną 10,9 cala, a nowy układ sprawia, że można obsługiwać go szybko i intuicyjnie. Na pokładzie seryjnie jest też sportowa kierownica GT, pakiet Sport Chrono z nowo zintegrowaną aplikacją Porsche Track Precision oraz nagłośnienie przestrzenne BOSE.

Porsche 911 Turbo S - cennik

Modele 911 Turbo S Coupé można już zamawiać w Porsche Centrach. Wersja Coupé będzie dostępna w cenie 1 077 000 zł. 911 Turbo S Cabriolet kosztuje 1 143 000 zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 520 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Nissan prezentuje elektryczny model e-NV200 XL Voltia

Nissan prezentuje elektryczny model e-NV200...

Aktualności 2020-05-12

Opel Vivaro Kombi – ceny w Polsce

Opel Vivaro Kombi – ceny w Polsce

Aktualności 2020-05-20

Komentuj:

~Weronia 2020-04-14

The King autoskup. Polecam. Rzetelna firma. Płacą gotówką. Dojazd do klienta. www.the-king.pl

~W 2020-04-08

W Łodzi i okolicach Polecam firmę The King autoskup. Szybko i sprawnie. Płatność gotówką. Dojazd do klienta. Uczciwa firma. www.the-king.pl

~romek 2020-03-18

Cena jest zawrotna ale auto jest tego warte. Może kiedyś będzie mnie stać :) a póki co jeżdżę też świetnym macanem z salonu Porsche Centrum Sopot i uważam że to najlepszy samochód jaki mogłem kupić w moim budżecie

~beter 2020-03-17

Jak za tak wypasiony samochód to cena wcale nie jest wygórowana. Mam macana z salonu Porsche Centrum Sopot i wiem że samochody tej marki są fantastyczne, na pewno pozostanę jej fanem do końca

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Seat Leon – ceny czwartej generacji
Nowy Seat Leon – ceny czwartej generacji
Czwarta generacja Seata Leona w wersji pięciodrzwiowej i kombi Sportstourer wchodzi do sprzedaży, również jako hybryda. Znamy jego ceny.

Podkast VW Podkast VW