1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Porsche 911 Turbo S. Znamy cenę

Porsche 911 Turbo S. Znamy cenę

Porsche prezentuje nową generację 911 Turbo S. Nowy topowy wariant 911 trafia na rynek jako Coupé i Cabriolet.

Porsche 911 Turbo S. Znamy cenę

Obie wersje nadwoziowe nowego Porsche 911 Turbo S wprawia w ruch nowy 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami VTG, który generuje moc 478 kW (650 KM), o 51 kW (70 KM) wyższą niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 800 Nm (wzrost o 50 Nm).

Typowa dla Turbo 8-biegowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) skraca sprint od 0 do 100 km/h do 2,7 sekundy (to 0,2 sekundy szybciej niż poprzednik). Niezmieniona zostaje prędkość maksymalna, która nadal wynosi 330 km/h.

Porsche 911 Turbo S - nadwozie

Stosownie do zwiększonej dynamiki jazdy znacznie wzrosły wymiary zewnętrzne 911 Turbo S: nadwozie samochodu nad przednią osią jest o 45 mm szersze (mierzy 1840 mm), a całkowita szerokość nad tylną osią wynosi 1900 mm (wzrost o 20 mm).

Z przodu rozstaw kół wzrósł o 42 mm, a z tyłu – o 10 mm. Adaptacyjna aerodynamika obejmuje teraz ruchome, sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, a większe tylne skrzydło zaprojektowano pod kątem uzyskania jeszcze większej siły docisku.

Po raz pierwszy 911 Turbo S przenosi swoją siłę napędową na drogę za pomocą opon w dwóch różnych rozmiarach: z przodu ma 20-calowe ogumienie w unikalnym rozmiarze 255/35, a z tyłu – 21-calowe, w rozmiarze 315/30.

Porsche 911 Turbo S ma także obniżone o 10 mm, sportowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz sportowy układ wydechowy z regulowanymi klapami, który zapewnia charakterystyczne brzmienie.

Porsche 911 Turbo S - silnik

Zupełnie nowy silnik 911 Turbo S bazuje na generacji jednostek 911 Carrera. Otrzymał całkowicie przeprojektowany układ chłodzenia powietrza doładowującego, nowe, większe turbosprężarki VTG w symetrycznej konfiguracji, z elektrycznie regulowanymi klapami wastegate, a także układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, które znacznie poprawiły charakterystykę pod względem responsywności, mocy, momentu obrotowego, emisji i zdolności do wchodzenia na obroty.

Nowy 6-cylindrowy motor ma też nowy układ dolotowy. Nowe 911 Turbo S ma cztery wloty o większym przekroju ogólnym i niższym oporze, co pomaga poprawić efektywność silnika. Dwie symetryczne turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny (VTG) i większych wymiarach zastępują poprzednie komponenty, a wirniki sprężarki i turbiny obracają się teraz w przeciwnych kierunkach. Średnica wirników turbiny wzrosła o 5 mm, do 55 mm, a sprężarki – o 3 mm, do 61 mm.

Skok, jakiego nowa generacja modelu dokonała pod względem osiągów, okazuje się szczególnie zauważalny podczas sprintu od 0 do 200 km/h: wynik 8,9 sekundy jest o całą sekundę lepszy niż w przypadku poprzednika. Po ulepszeniach napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) skrzynia rozdzielcza potrafi przenosić znacznie większy moment obrotowy – do przednich kół może trafiać nawet 500 Nm momentu obrotowego.

Jeszcze większy ładunek sportu ma także nowa generacja standardowego zawieszenia PASM. Szybsze i precyzyjniej kontrolowane amortyzatory zapewniają znaczne korzyści w zakresie dynamiki jazdy – pod względem stabilności przechyłów, przyczepności, zachowania przy skręcie i prędkości w zakrętach.

Porsche 911 Turbo S - wnętrze

Wnętrze łączy wysokiej próby wykończenie ze sportową aurą. Lista standardowego wyposażenia obejmuje pełne wykończenie skórą i elementy ozdobne z włókna węglowego w połączeniu z akcentami w tonacji Light Silver. Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną mają przeszycia nawiązujące do pierwszej generacji 911 Turbo (typ 930).

Środkowy ekran PCM ma teraz przekątną 10,9 cala, a nowy układ sprawia, że można obsługiwać go szybko i intuicyjnie. Na pokładzie seryjnie jest też sportowa kierownica GT, pakiet Sport Chrono z nowo zintegrowaną aplikacją Porsche Track Precision oraz nagłośnienie przestrzenne BOSE.

Porsche 911 Turbo S - cennik

Modele 911 Turbo S Coupé można już zamawiać w Porsche Centrach. Wersja Coupé będzie dostępna w cenie 1 077 000 zł. 911 Turbo S Cabriolet kosztuje 1 143 000 zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 520 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Nowa Toyota GT86 - co już wiemy?

Nowa Toyota GT86 - co już wiemy?

Aktualności 2020-04-01

Nowy Hyundai i30 już w sprzedaży

Nowy Hyundai i30 już w sprzedaży

Aktualności 2020-03-31

Komentuj:

~W 2020-04-08

W Łodzi i okolicach Polecam firmę The King autoskup. Szybko i sprawnie. Płatność gotówką. Dojazd do klienta. Uczciwa firma. www.the-king.pl

~romek 2020-03-18

Cena jest zawrotna ale auto jest tego warte. Może kiedyś będzie mnie stać :) a póki co jeżdżę też świetnym macanem z salonu Porsche Centrum Sopot i uważam że to najlepszy samochód jaki mogłem kupić w moim budżecie

~beter 2020-03-17

Jak za tak wypasiony samochód to cena wcale nie jest wygórowana. Mam macana z salonu Porsche Centrum Sopot i wiem że samochody tej marki są fantastyczne, na pewno pozostanę jej fanem do końca

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW zdecydowanie stawia na elektromobilność
VW zdecydowanie stawia na elektromobilność
Przy salonach Grupy VW powstaną ogólnodostępne stacje ładowania zarówno z szybkimi złączami DC 50 kW, jak i AC 22 kW ? łącznie ponad 350 punktów, a wszystkie ładowarki będą zasilane energią ze źródeł odnawialnych.