1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Porsche 911 Turbo - premiera

Porsche 911 Turbo - premiera

Po rynkowej premierze Porsche 911 Turbo S do oferty dołącza nowa generacja 911 Turbo z nadwoziem Coupé oraz Cabriolet. Jeszcze mocniejsza i jeszcze szybsza.

Porsche 911 Turbo - premiera

Przez ostatnie 45 lat Porsche 911 Turbo pozostawało kwintesencją samochodu sportowego o wysokich osiągach, którego z powodzeniem można używać na co dzień. Dzięki silnikowi o mocy 580 KM, czyli o 40 KM wyższej niż w poprzednikach, czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h w przypadku obu wariantów nadwozia nowego Porsche 911 Turbo mieści się poniżej magicznej granicy 3 sekund – trwa 2,8 s (o 0,2 sekundy krócej).

Za sprawą 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego (plus 40 Nm), teraz bez limitu czasowego funkcji overboost, szybkie sprinty odbywają się jeszcze bardziej spontanicznie i bez wysiłku. Przyspieszenie, moc oraz maksymalny moment obrotowy nowego 911 Turbo odpowiadają zatem poprzedniej generacji 911 Turbo S.

Za przeniesienie napędu odpowiada 8-biegowa przekładnia PDK, skonfigurowana specjalnie dla wersji Turbo. Niezmieniona pozostała prędkość maksymalna, która wynosi 320 km/h. Po raz pierwszy 911 Turbo jest dostępne z opcjami takimi jak: pakiety sportowy i ograniczający masę własną, sportowe podwozie oraz sportowy układ wydechowy. W rezultacie klienci mogą jeszcze skuteczniej dostosować swój wóz do indywidualnych upodobań.

Ciekawostką jest, że najnowsza generacja 911 Turbo z nadwoziem 2+2 jest ponad dwa razy mocniejsza od „oryginalnego” Turbo, które z 3-litrowego, 6-cylindrowego boksera z pojedynczym turbodoładowaniem uzyskiwało moc 260 KM. I chociaż 911 Turbo przez lata stawało się szybsze, większe i wygodniejsze, zawsze zachowywało swój fundamentalny charakter.

Sześciocylindrowy bokser nowego 911 Turbo o pojemności 3749 cm3 ma moc zwiększoną do 580 KM i korzysta teraz z symetrycznych turbosprężarek VTG z elektrycznie sterowanymi zaworami bypass. W połączeniu z przeprojektowanym układem chłodzenia powietrza doładowującego i zastosowaniem piezoelektrycznych wtryskiwaczy poprawia to szybkość reakcji, osiągi, charakterystykę momentu obrotowego oraz swobodę we wkręcaniu się silnika na wysokie obroty.

Podwozie i nadwozie zostały poszerzone. Za sprawą dodatkowych 42 milimetrów w rozstawie przednich kół i nowych 20-calowych opon 255/35 przednia oś jeszcze precyzyjniej zmienia kierunek jazdy. Sterowanie aktywnym napędem na obie osie PTM jest teraz w stanie przenosić jeszcze więcej siły napędowej na przednie koła. Przyczepność skrętnej tylnej osi podnosi zwiększony o 10 mm rozstaw kół, a także opony 315/30 na obręczach o średnicy 21 cali – czyli o jeden cal większych niż z przodu.

Jeszcze wydajniejszy jest zmodernizowany układ hamulcowy. Można go rozpoznać po standardowo montowanych stałych zaciskach w kolorze czerwonym. Przednie tarcze z żeliwa szarego mają średnicę 408 mm (+28 mm więcej niż wcześniej) i grubość 36 mm (+2 mm). Z tyłu zamontowano tarcze o grubości 30 mm i średnicy 380 mm.

Po raz pierwszy w 911 Turbo na życzenie dostępny jest sportowy układ wydechowy. Nowością są także dwa różne warianty podwozia: podczas gdy standardowe zawieszenie PASM oferuje większą rozpiętość pomiędzy sportowym charakterem a komfortem, to drugie - znacznie sztywniejsze, elektrycznie sterowane sportowe zawieszenie z obniżonym o 10 mm prześwitem - przynosi korzyści w zakresie zwinności prowadzenia.

Skonfigurowano je z myślą o zwiększeniu dynamiki – by zapewnić jeszcze większą stabilność podczas jazdy z wysokimi prędkościami, na przykład gdy samochód jest wykorzystywany na torach wyścigowych. Dynamikę jazdy nowego modelu dodatkowo potęgują opcjonalny hydrauliczny system aktywnej stabilizacji przechyłów PDCC oraz ceramiczny układ hamulcowy PCCB z 10-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu.

Nowe modele można zamawiać w Porsche Centrach od 16 lipca. 911 Turbo Coupé kosztuje od 918 tysięcy zł, a 911 Turbo Cabriolet wyceniono na 983 tys. zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 528 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

BMW iX - premiera elektrycznego SUV-a

BMW iX - premiera elektrycznego SUV-a

Aktualności 2020-11-13

BMW iX to produkcyjna wersja koncepcyjnego SUV-a iNEXT. Elektryczny model na rynek wejdzie w przyszłym roku, ale już teraz wiemy o nim niemal wszystko.

Kia Stonic GT Line - namiastka sportu

Kia Stonic GT Line - namiastka sportu

Aktualności 2020-11-09

Komentuj:

~karollo 2020-07-29

Piękne samochody, marzy mi się takie porsche, chyba się wybiorę do salonu Porsche Centrum Sopot żeby pooglądać te wypasione fury, sam jeżdżę macanem ale myślę że kiedyś sobie kupię taką 911stkę :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volkswagen ID.4 - znamy ceny w Polsce
Volkswagen ID.4 - znamy ceny w Polsce
ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena, który wchodzi właśnie do sprzedaży w Polsce.