1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Porsche Cayenne GTS z silnikiem V8 - znamy ceny

Porsche Cayenne GTS z silnikiem V8 - znamy ceny

Porsche Cayenne GTS i Cayenne GTS Coupe wchodzą do sprzedaży z nowym silnikiem V8, który zastąpi dotychczasową jednostkę V6.

Porsche Cayenne GTS z silnikiem V8 - znamy ceny

Porsche uzupełnia ofertę swoich SUV-ów o dwa nowe warianty, zaprojektowane z myślą o dobrych osiągach i przyzwoitej - jak na możliwości samochodów - ceny. Mowa o Cayenne GTS oraz Cayenne GTS Coupé.

Typowo dla rodziny GTS szczególnie ważną rolę odgrywa tu układ napędowy. Zamiast poprzednio stosowanego 3,6-litrowego silnika biturbo V6 pod maską Cayenne GTS znów pracuje jednostka V8. Czterolitrowe biturbo o mocy 460 KM i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm oferuje znacznie lepsze osiągi.

Z pakietem Sport Chrono obie odmiany GTS rozpędzają się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i uzyskują prędkość maksymalną 270 km/h. Nowy pakiet GTS to także obniżone i bardziej sportowe podwozie, charakterystyczna stylistyka oraz bogatsze wyposażenie.

Porsche Cayenne GTS - silnik V8

Opracowany przez Porsche 4-litrowy silnik V8 biturbo z flagowego Cayenne sprawia, że nowe Cayenne GTS oferuje teraz o 20 KM i 20 Nm więcej od swojego poprzednika. Skutkuje to znacznie lepszymi osiągami, również w przypadku nowego Cayenne GTS Coupé. Standardowo sprint od 0 do 100 km/h trwa teraz o 0,6 sekundy krócej niż wcześniej z pakietem Sport Chrono. Prędkość maksymalna wzrosła o 8 km/h.

Jednocześnie istotny nacisk położono na kwestie efektywności. Swój wkład mają tu m.in. optymalnie dobrana 8-biegowa przekładnia automatyczna Tiptronic S, adaptacyjne sterowanie pracą cylindrów, bezpośredni wtrysk benzyny z centralnie umieszczonym wtryskiwaczem oraz inteligentnie zaprojektowany system zarządzania ciepłem.

Do osiągów nowych SUV-ów dopasowano specjalnie skonfigurowane sportowe układy wydechowe. Standardowa specyfikacja obejmuje wydech z końcówkami umieszczonymi po bokach, zaprojektowany z myślą o zapewnieniu „soczystego”, sportowego brzmienia. Nowością jest sportowy układ wydechowy dostrojony pod kątem wysokich częstotliwości. Wyróżniają go dwie centralnie umieszczone owalne końcówki, które są oferowane wyłącznie w Cayenne GTS Coupé.

Porsche Cayenne GTS - wygląd

Standardowy pakiet Sport Design – w połączeniu z licznymi akcentami w kolorze czarnym – zapewnia charakterystyczny wygląd. Nowe warianty Cayenne GTS są standardowo wyposażone w czarne 21-calowe obręcze RS Spyder Design z satynowym wykończeniem.

Kolor czarny mają też przednie wloty powietrza, listwy wokół bocznych szyb, końcówki sportowego układu wydechowego oraz oznaczenie modelu i napis „PORSCHE” z tyłu. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) oraz diodowe tylne lampy zostały przyciemnione.

W kabinie znalazły się wysokogatunkowe materiały, takich jak Alcantara na podsufitce, środkowych panelach foteli oraz podłokietnikach drzwi i w konsoli środkowej, a także ciemne szczotkowane aluminium. Standardowo montowane sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, zarezerwowane wyłącznie dla nowych wariantów GTS, z uwagi na wydatniejsze boczki zapewniają optymalne podparcie przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów.

Nowe warianty Porsche Cayenne GTS można już zamawiać; pierwsze samochody będą dostępne u dealerów od początku lipca 2020 r. Ceny Cayenne GTS startują od 560 tys. zł, a Cayenne GTS Coupé – od 590 tys. zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 368 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen ID.4 - oficjalna premiera

Volkswagen ID.4 - oficjalna premiera

Aktualności 2020-09-25

Peugeot 508 PSE – oficjalna premiera

Peugeot 508 PSE – oficjalna premiera

Aktualności 2020-09-29

Komentuj:

~Mat 2020-09-02

To silnik Audi 4.0TFSI, dostępny też poprzednim A8/S8 D4 z mocami od 420 do 605KM. Dla mnie osobiście, to nie jest prawdziwe Porsche, bez boksera i bez własnego silnika. Tak samo, jak Macan S / S Diesel z silnikami benzynowym od Audi S4 2.9TFSI, oraz 3.0TDI. Jeździłem Macanem z tym pierwszym silnikiem i szału nie ma. Wolę Audi z mocnymi silnikami wysokoprężnymi.

~bonet 2020-07-07

Rewelacyjne auto, co prawda mam macana ale wybieram się do salonu porsche centrum sopot bo marzy mi się taki cayenne. Ostatnio dostałem tam bardzo atrakcyjną ofertę, liczę na doradców że znowu coś specjalnego dla mnie znajdą

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Seat Ibiza z mocnym silnikiem 1.5 TSI
Seat Ibiza z mocnym silnikiem 1.5 TSI
Seat Ibiza wzbogacił się o nowy silnik, pozwalający na niemal sportowe osiągi. Znamy jego cenę.