mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Porsche zaprezentowało topową, najmocniejszą odmianę modelu Cayenne i Cayenne Coupe. Jest nią hybryda plug-in, model Turbo S E-Hybrid.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Po linii modelowej Panamery, teraz również gama Cayenne wzbogaca się o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in. Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé wykazują moc systemową na poziomie 680 KM, pochodzącą z współpracy 4-litrowego silnika V8 o mocy 550 KM oraz jednostki elektrycznej o mocy 136 KM, połączonej z 8-biegową przekładnią Tiptronic S.

Systemowy maksymalny moment obrotowy wynosi 900 Nm i jest dostępny tuż powyżej obrotów biegu jałowego. Obie odmiany przyspieszają od zera do 100 km/h w 3,8 s i osiągają maksymalną prędkość 295 km/h.

Co więcej, Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé mogą przejechać do 40 km przy zerowej lokalnej emisji spalin. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 3,7-3,9 l/100 km, a energii elektrycznej – 18,7-19,6 kWh/100 km.

Poza dwoma topowymi wariantami w gamie hybryd Porsche debiutuje także nowe Cayenne E-Hybrid Coupé o mocy systemowej 462 KM, momencie obrotowym 700 Nm i do 43 km zasięgu w trybie elektrycznym. Ponownie można zamawiać także Cayenne E-Hybrid, teraz wyposażone w filtr cząstek stałych.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid - 135 km/h na prądzie

Podobnie jak wszystkie hybrydy plug-in Porsche, nowy topowy wariant w rodzinie Cayenne również jest jednym z najbardziej sportowych pojazdów w segmencie premium – i to z powodu, a nie pomimo zastosowania hybrydowego napędu.

Silnik elektryczny w Cayenne Turbo S E-Hybrid znajduje się pomiędzy jednostką V8 a 8-biegową przekładnią Tiptronic S. Oba motory są ze sobą połączone za pośrednictwem sprzęgła rozdzielającego, umieszczonego wewnątrz modułu hybrydowego.

W trybie jazdy E-Power silnik elektryczny jest zdolny samodzielnie rozpędzić pojazd do maksymalnej prędkości 135 km/h. Można używać go również w innych trybach, w celu dodatkowego zwiększenia mocy. Do ich wyboru służy pokrętło standardowego pakietu Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport i Sport Plus).

Akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,1 kWh zamontowano pod podłogą bagażnika. Za pomocą standardowej pokładowej ładowarki AC (prądu przemiennego) o mocy 7,2 kW, przy użyciu 400-woltowego połączenia z bezpiecznikiem 16 A, można go naładować do pełna w ciągu 2,4 godziny.

Ładowanie z konwencjonalnego domowego gniazdka (230 V, 10 A) trwa 6 godzin. Co więcej, proces ładowania można zaplanować za pośrednictwem Porsche Communication Management (PCM) lub korzystając z aplikacji Porsche Connect.

Podwójny debiut: hybryda z silnikiem V6 oraz V8

Podobnie jak SUV, tak i SUV coupé jest teraz dostępny w dwóch różnych wersjach hybrydowych: w połączeniu z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo, a także z 3-litrową jednostką V6 turbo – jako nowe Cayenne E-Hybrid Coupé.

Wariant ten rozwija moc systemową 462 KM i systemowy moment obrotowy 700 Nm. W zestawieniu ze standardowym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 na do 100 km/h w 5,1 s (5,0 s w przypadku sportowych pakietów obniżających masę własną) i osiąga prędkość maksymalną 253 km/h.

Porsche Cayenne E-Hybrid – ceny

Wszystkie cztery hybrydowe wersje Cayenne można już zamawiać. Ich ceny rozpoczynają się od 440 tys. zł za Cayenne E-Hybrid i 469 tys. zł za Cayenne E-Hybrid Coupé. Cayenne Turbo S E-Hybrid kosztuje od 843 tys. zł, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé – od 864 tys. zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 368 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Toyota podwoi produkcję napędów hybrydowych w Polsce

Toyota podwoi produkcję napędów hybrydowych w...

Aktualności 2019-10-29

Porsche Taycan 4S dołącza do Turbo i Turbo S

Porsche Taycan 4S dołącza do Turbo i Turbo S

Aktualności 2019-10-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Elektryczny VW ID.3 komunikuje się światłami
Elektryczny VW ID.3 komunikuje się światłami
Innowacyjne światła nie tylko wspomagają obsługę auta, ale też sprawiają, że komunikacja z ID.3 jest bardziej osobista i emocjonalna.

Nowa fabryka dla Volkswagena ID.3 Nowa fabryka dla Volkswagena ID.3