mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Porsche zaprezentowało topową, najmocniejszą odmianę modelu Cayenne i Cayenne Coupe. Jest nią hybryda plug-in, model Turbo S E-Hybrid.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Po linii modelowej Panamery, teraz również gama Cayenne wzbogaca się o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in. Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé wykazują moc systemową na poziomie 680 KM, pochodzącą z współpracy 4-litrowego silnika V8 o mocy 550 KM oraz jednostki elektrycznej o mocy 136 KM, połączonej z 8-biegową przekładnią Tiptronic S.

Systemowy maksymalny moment obrotowy wynosi 900 Nm i jest dostępny tuż powyżej obrotów biegu jałowego. Obie odmiany przyspieszają od zera do 100 km/h w 3,8 s i osiągają maksymalną prędkość 295 km/h.

Co więcej, Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé mogą przejechać do 40 km przy zerowej lokalnej emisji spalin. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 3,7-3,9 l/100 km, a energii elektrycznej – 18,7-19,6 kWh/100 km.

Poza dwoma topowymi wariantami w gamie hybryd Porsche debiutuje także nowe Cayenne E-Hybrid Coupé o mocy systemowej 462 KM, momencie obrotowym 700 Nm i do 43 km zasięgu w trybie elektrycznym. Ponownie można zamawiać także Cayenne E-Hybrid, teraz wyposażone w filtr cząstek stałych.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid - 135 km/h na prądzie

Podobnie jak wszystkie hybrydy plug-in Porsche, nowy topowy wariant w rodzinie Cayenne również jest jednym z najbardziej sportowych pojazdów w segmencie premium – i to z powodu, a nie pomimo zastosowania hybrydowego napędu.

Silnik elektryczny w Cayenne Turbo S E-Hybrid znajduje się pomiędzy jednostką V8 a 8-biegową przekładnią Tiptronic S. Oba motory są ze sobą połączone za pośrednictwem sprzęgła rozdzielającego, umieszczonego wewnątrz modułu hybrydowego.

W trybie jazdy E-Power silnik elektryczny jest zdolny samodzielnie rozpędzić pojazd do maksymalnej prędkości 135 km/h. Można używać go również w innych trybach, w celu dodatkowego zwiększenia mocy. Do ich wyboru służy pokrętło standardowego pakietu Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport i Sport Plus).

Akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,1 kWh zamontowano pod podłogą bagażnika. Za pomocą standardowej pokładowej ładowarki AC (prądu przemiennego) o mocy 7,2 kW, przy użyciu 400-woltowego połączenia z bezpiecznikiem 16 A, można go naładować do pełna w ciągu 2,4 godziny.

Ładowanie z konwencjonalnego domowego gniazdka (230 V, 10 A) trwa 6 godzin. Co więcej, proces ładowania można zaplanować za pośrednictwem Porsche Communication Management (PCM) lub korzystając z aplikacji Porsche Connect.

Podwójny debiut: hybryda z silnikiem V6 oraz V8

Podobnie jak SUV, tak i SUV coupé jest teraz dostępny w dwóch różnych wersjach hybrydowych: w połączeniu z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo, a także z 3-litrową jednostką V6 turbo – jako nowe Cayenne E-Hybrid Coupé.

Wariant ten rozwija moc systemową 462 KM i systemowy moment obrotowy 700 Nm. W zestawieniu ze standardowym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 na do 100 km/h w 5,1 s (5,0 s w przypadku sportowych pakietów obniżających masę własną) i osiąga prędkość maksymalną 253 km/h.

Porsche Cayenne E-Hybrid – ceny

Wszystkie cztery hybrydowe wersje Cayenne można już zamawiać. Ich ceny rozpoczynają się od 440 tys. zł za Cayenne E-Hybrid i 469 tys. zł za Cayenne E-Hybrid Coupé. Cayenne Turbo S E-Hybrid kosztuje od 843 tys. zł, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé – od 864 tys. zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 368 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Nowa Toyota Prius Plug-in Hybrid teraz 5-miejscowej

Nowa Toyota Prius Plug-in Hybrid teraz...

Aktualności 2019-08-29

Porsche Macan Turbo. Premiera

Porsche Macan Turbo. Premiera

Aktualności 2019-08-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Targi Frankfurt 2019
Targi Frankfurt 2019
Targi Frankfurt 2019 to obok wystaw w Paryżu i Genewie najważniejsza impreza tego typu na całym Starym Kontynencie i jedna z największych na świecie.

TARGI FRANKFURT TARGI FRANKFURT