mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Porsche Macan Turbo. Premiera

Porsche Macan Turbo. Premiera

Porsche Macan Turbo przeszedł zmiany, w wyniku których zyskał mniejszy, ale mocniejszy silnik V6 biturbo.

Porsche Macan Turbo. Premiera

Nowy Macan Turbo z miejsca wjeżdża na topową pozycję w gamie kompaktowego SUV-a Porsche. Odświeżony, flagowy wariant SUV-a otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo, który generuje 440 KM mocy. To o 10 proc. więcej niż w poprzedniku, podczas gdy pojemność jednostki zmalała o 20 proc.

Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono Porsche Macan Turbo może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,3 s, czyli w czasie o 0,3 s krótszym niż wcześniej. Maksymalna prędkość wynosi 270 km/h (plus 4 km/h).

Lepsze są również hamulce, bowiem przeprojektowane podwozie nowego Macana Turbo zostało fabrycznie wyposażone w skuteczny układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB).

Porsche Macan Turbo – nadwozie i wnętrze

Z zewnątrz wariant Turbo Porsche Macana charakteryzuje design odnowionej generacji modelu. Standardowo montowane są reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Z profilu topowy wariant wyróżnia się nie tylko 20-calowymi obręczami Macan Turbo, ale również osłonami progów Sport Design i lusterkami bocznymi Sport Design w kolorze nadwozia. Kolejnym elementem wersji Turbo jest specjalnie opracowany, nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydłem. Standardowo montowany sportowy układ wydechowy można rozpoznać po unikalnych, podwójnych końcówkach w kolorze srebrnym.

Standardowa specyfikacja Macana Turbo obejmuje adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerką z gładkiej skóry, z elektryczną regulacją w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamięci. Całości dopełniają podsufitka z Alcantary oraz pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium. Na życzenie kierowcy o sportowym usposobieniu mogą zamówić podgrzewaną sportową kierownicę GT, znaną z modelu 911.

System multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym Full HD o przekątnej 10,9 cala standardowo oferuje opcje łączności i współpracuje z nagłośnieniem przestrzennym Bose z 14 głośnikami o łącznej mocy 665 watów.

Obejmuje także nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz inteligentną obsługę głosową. Lista standardowych funkcji zawiera również moduł Porsche Connect Plus z telefonią LTE, zintegrowaną kartą SIM i gniazdem na zewnętrzną kartę SIM, a także hotspot Wi-Fi oraz liczne usługi Porsche Connect.

Porsche Macan Turbo – silnik i napęd

2,9-litrowy silnik nowego Porsche Macan Turbo, stosowany już w modelach Cayenne i Panamera, to jednostka najnowszej generacji z tzw. centralnym układem turbodoładowania. Obie turbosprężarki zostały umieszczone pomiędzy rozwidlonymi rzędami cylindrów.

Dla uzyskania wysokiej efektywności procesu spalania, chłodzony kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą. Krótkie ścieżki spalin pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami pozwalają na szybkie zwiększenie mocy i zapewniają bardziej spontaniczną reakcję.

Silnik generuje moc o 40 KM wyższą niż 3,6-litrowa 6-cylindrowa jednostka turbo w poprzedniku. Swój maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm osiąga w przedziale 1800-5600 obr./min. Za przeniesienie siły napędowej odpowiadają 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK i napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM).

Nowy Macan Turbo jest standardowo wyposażony w układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Dzięki powłoce tarcz z węglika wolframu odznaczają się szybszą reakcją i mniejszym zużyciem, a do tego generują nawet o 90 proc. mniej pyłu hamulcowego od tradycyjnych hamulców żeliwnych.

Wizytówką układu PSCB są tarcze hamulcowe o wysokim połysku i lakierowane na biało zaciski hamulcowe; teraz jest on opcjonalnie dostępny dla wszystkich pozostałych wariantów modelu Macan.

Na życzenie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Standardem są nowe 20-calowe obręcze Macan Turbo.

Nowe Porsche Macan Turbo można już zamawiać, jego cena zaczyna się od 428 tys. zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Macan
Porsche Macan
Cena podstawowa już od: 251 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Seat Arona z nowymi pakietami Sportline i Outdoor

Seat Arona z nowymi pakietami Sportline i...

Aktualności 2019-10-29

Nowy SsangYong Korando. Znamy cenę

Nowy SsangYong Korando. Znamy cenę

Premiery 2019-12-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Elektryczny VW ID.3 komunikuje się światłami
Elektryczny VW ID.3 komunikuje się światłami
Innowacyjne światła nie tylko wspomagają obsługę auta, ale też sprawiają, że komunikacja z ID.3 jest bardziej osobista i emocjonalna.