mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Porsche Macan Turbo. Premiera

Porsche Macan Turbo. Premiera

Porsche Macan Turbo przeszedł zmiany, w wyniku których zyskał mniejszy, ale mocniejszy silnik V6 biturbo.

Porsche Macan Turbo. Premiera

Nowy Macan Turbo z miejsca wjeżdża na topową pozycję w gamie kompaktowego SUV-a Porsche. Odświeżony, flagowy wariant SUV-a otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo, który generuje 440 KM mocy. To o 10 proc. więcej niż w poprzedniku, podczas gdy pojemność jednostki zmalała o 20 proc.

Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono Porsche Macan Turbo może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,3 s, czyli w czasie o 0,3 s krótszym niż wcześniej. Maksymalna prędkość wynosi 270 km/h (plus 4 km/h).

Lepsze są również hamulce, bowiem przeprojektowane podwozie nowego Macana Turbo zostało fabrycznie wyposażone w skuteczny układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB).

Porsche Macan Turbo – nadwozie i wnętrze

Z zewnątrz wariant Turbo Porsche Macana charakteryzuje design odnowionej generacji modelu. Standardowo montowane są reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Z profilu topowy wariant wyróżnia się nie tylko 20-calowymi obręczami Macan Turbo, ale również osłonami progów Sport Design i lusterkami bocznymi Sport Design w kolorze nadwozia. Kolejnym elementem wersji Turbo jest specjalnie opracowany, nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydłem. Standardowo montowany sportowy układ wydechowy można rozpoznać po unikalnych, podwójnych końcówkach w kolorze srebrnym.

Standardowa specyfikacja Macana Turbo obejmuje adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerką z gładkiej skóry, z elektryczną regulacją w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamięci. Całości dopełniają podsufitka z Alcantary oraz pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium. Na życzenie kierowcy o sportowym usposobieniu mogą zamówić podgrzewaną sportową kierownicę GT, znaną z modelu 911.

System multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym Full HD o przekątnej 10,9 cala standardowo oferuje opcje łączności i współpracuje z nagłośnieniem przestrzennym Bose z 14 głośnikami o łącznej mocy 665 watów.

Obejmuje także nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz inteligentną obsługę głosową. Lista standardowych funkcji zawiera również moduł Porsche Connect Plus z telefonią LTE, zintegrowaną kartą SIM i gniazdem na zewnętrzną kartę SIM, a także hotspot Wi-Fi oraz liczne usługi Porsche Connect.

Porsche Macan Turbo – silnik i napęd

2,9-litrowy silnik nowego Porsche Macan Turbo, stosowany już w modelach Cayenne i Panamera, to jednostka najnowszej generacji z tzw. centralnym układem turbodoładowania. Obie turbosprężarki zostały umieszczone pomiędzy rozwidlonymi rzędami cylindrów.

Dla uzyskania wysokiej efektywności procesu spalania, chłodzony kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą. Krótkie ścieżki spalin pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami pozwalają na szybkie zwiększenie mocy i zapewniają bardziej spontaniczną reakcję.

Silnik generuje moc o 40 KM wyższą niż 3,6-litrowa 6-cylindrowa jednostka turbo w poprzedniku. Swój maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm osiąga w przedziale 1800-5600 obr./min. Za przeniesienie siły napędowej odpowiadają 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK i napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM).

Nowy Macan Turbo jest standardowo wyposażony w układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Dzięki powłoce tarcz z węglika wolframu odznaczają się szybszą reakcją i mniejszym zużyciem, a do tego generują nawet o 90 proc. mniej pyłu hamulcowego od tradycyjnych hamulców żeliwnych.

Wizytówką układu PSCB są tarcze hamulcowe o wysokim połysku i lakierowane na biało zaciski hamulcowe; teraz jest on opcjonalnie dostępny dla wszystkich pozostałych wariantów modelu Macan.

Na życzenie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Standardem są nowe 20-calowe obręcze Macan Turbo.

Nowe Porsche Macan Turbo można już zamawiać, jego cena zaczyna się od 428 tys. zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Macan
Porsche Macan
Cena podstawowa już od: 239 589 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Porsche Taycan 4S dołącza do Turbo i Turbo S

Porsche Taycan 4S dołącza do Turbo i Turbo S

Aktualności 2019-10-17

Cupra Tavascan. Nowy elektryczny SUV

Cupra Tavascan. Nowy elektryczny SUV

Aktualności 2019-09-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Bezemisyjne SUV-y Volkswagena
Bezemisyjne SUV-y Volkswagena
Moda na SUV-y nie przemija, a z prognoz wynika, że ich sprzedaż jeszcze się podwoi w ciągu najbliższych lat. VW nie poprzestaje na tych modelach, które ma w ofercie, lecz wciąż opracowuje nowe.