Nowa Panamera Turbo S o mocy 630 KM znacznie przebija osiągami poprzedni wariant Panamera Turbo. Porsche kontynuuje również realizację strategii E-Performance. Nowością w gamie hybryd plug-in jest Panamera 4S E-Hybrid z zupełnie nowym zespołem napędowym o mocy 560 KM. W porównaniu z poprzednimi wersjami hybrydowymi zasięg w trybie elektrycznym wzrósł tu nawet o 30 proc.
Udoskonalone komponenty podwozia i systemy kontroli w połączeniu z nową generacją sterowania układu kierowniczego oraz zmienionym ogumieniem sprawiają, że nowe Porsche Panamera zapewnia jeszcze większy komfort i ma jeszcze więcej sportowego charakteru.
Porsche Panamera Turbo S – 3,1 s do „setki”
Dysponując mocą 630 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 820 Nm, nowa Panamera Turbo S oferuje o 80 KM i o 50 Nm więcej od poprzedniego flagowego wariantu Turbo z jednostką spalinową. Pozytywnie wpływa to na osiągi: w trybie Sport Plus odmiana Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy.
Zaprojektowany w Weissach i wytwarzany w Zuffenhausen znany 4-litrowy silnik V8 biturbo został gruntownie przebudowany, by samochód mógł osiągnąć prędkość maksymalną 315 km/h. Inżynierowie zmodyfikowali też zawieszenie, które poprawiło prowadzenie Panamery w zakrętach. Trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, system Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz układ stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały odpowiednio zoptymalizowane i przystosowane do wymagań każdego konkretnego wariantu.
Nowa Panamera Turbo S udowodniła już swoje osiągi na legendarnej północnej pętli Nürburgringu – najbardziej wymagającego toru wyścigowego na świecie. Kierowca testowy Lars Kern pokonał tam okrążenie o długości 20 832 m w ciągu 7:29,81 min. To nowy oficjalny rekord w klasie samochodów luksusowych.
Porsche Panamera 4S E-Hybrid – 54 km zasięgu
Panamera 4S E-Hybrid to połączenie silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 KM), zintegrowanego z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, oraz 2,9-litrowej jednostki V6 biturbo o mocy 440 KM. Całość generuje moc systemową 560 KM i maksymalny systemowy moment obrotowy 750 Nm. Nic więc dziwnego, że osiągi są imponujące: w połączeniu ze standardowym pakietem Sport Chrono sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 298 km/h.
W porównaniu z poprzednimi wariantami hybrydowymi, dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych ogniw, pojemność akumulatora brutto wzrosła z 14,1 do 17,9 kWh, a tryby jazdy zostały zmodyfikowane pod kątem efektywniejszego wykorzystywania energii. W trybie elektrycznym Panamera 4S E-Hybrid ma zasięg do 54 km (zgodnie z cyklem WLTP EAER City; NEDC: do 64 km).
Nowe Porsche Panamera można już zamawiać, a samochody będą dostępne u dealerów w połowie października 2020 r. Ceny Porsche Panamera z napędem na tylne koła zaczynają się od 428 tys. zł.
Wszystkie pozostałe warianty wyposażono w napęd na obie osie. Ich ceny startują od 446 tys. zł w przypadku Panamera 4, od 556 tys. zł w przypadku Panamera 4S E-Hybrid, od 648 tys. zł w przypadku Panamera GTS i od 897 tys. zł w przypadku Panamera Turbo S.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +