mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Porsche Taycan 4S dołącza do Turbo i Turbo S

Porsche Taycan 4S dołącza do Turbo i Turbo S

Porsche Taycan 4S debiutuje niedługo po premierze dwóch topowych wariantów Turbo i Turbo S. Znamy już cenę modelu, który obecnie jest bazową wersją.

Porsche Taycan 4S dołącza do Turbo i Turbo S

Zaledwie we wrześniu pierwszy elektryczny samochód sportowy Porsche świętował swoją głośną premierę, a firma prezentuje trzeci już wariant swojego sportowego sedana na prąd – Taycan 4S. Jak łatwo zauważyć, Porsche przeniosło tradycyjne nazewnictwo modeli z aut konwencjonalnie napędzanych, jak 911. Wszystko po to, by ułatwić orientację w wersjach Taycana różniących się mocą i osiągami.

Porsche Taycan 4S - silnik i napęd

Porsche Taycan 4S jest dostępny z akumulatorem w dwóch rozmiarach. Z baterią Performance osiąga moc do 530 KM, a z Performance Plus 571 KM. Dołączając do wersji Taycan Turbo S i Taycan Turbo, Porsche Taycan 4S jest więc nową podstawową odmianą tej serii modelowej.

Standardowa specyfikacja obejmuje jednowarstwowy akumulator Performance o łącznej pojemności 79,2 kWh. Na życzenie oferowany jest dwuwarstwowy akumulator Performance Plus, znany z wariantów Taycan Turbo S i Taycan Turbo. Jego całkowita pojemność wynosi 93,4 kWh.

Jak wspomnieliśmy, z akumulatorem Performance nowy Taycan 4S w trybie overboost generuje do 390 kW (530 KM), a z Performance Plus – do 420 kW (571 KM). Obie odmiany przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 4,0 s. Ich prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Zasięg wynosi do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus – to obecnie najwyższa wartość zasięgu modelu Taycan (w każdym przypadku – zgodnie z WLTP). Maksymalna (szczytowa) moc ładowania to 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (Performance Plus).

Na architekturę napędu składają się te same główne cechy techniczne, co w przypadku poprzednich wariantów: dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, po jednym na przedniej i tylnej osi, napędzające wszystkie koła pojazdu, a także dwubiegowa przekładnia przy tylnej osi. To samo odnosi się do inteligentnego zarządzania ładowaniem oraz wzorowej aerodynamiki. Ta ostatnia, ze współczynnikiem oporu powietrza Cd o wartości od 0,22, znacząco przyczynia się do niskiego zużycia energii, a tym samym – do uzyskania dużego zasięgu.

Porsche Taycan 4S – nadwozie i wnętrze

Na tle wariantów Turbo i Turbo S nowe Porsche Taycan 4S wyróżniają aerodynamicznie zoptymalizowane 19-calowe obręcze Taycan S Aero oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, a także nowo wyprofilowane elementy: przedni zderzak, osłony progów i tylny dyfuzor w kolorze czarnym. Standardowa specyfikacja obejmuje LED-owe reflektory z Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).

Również kokpit sygnalizuje początek nowej, elektrycznej ery. Najwyższy punkt deski rozdzielczej wyznacza wolnostojący, zakrzywiony panel wskaźników, a cała deska wyraźnie koncentruje się na osi kierowcy. Centralny ekran systemu informacyjno-rozrywkowego o przekątnej 10,9 cala i opcjonalny wyświetlacz dla pasażera łączą się ze sobą, tworząc zintegrowany szklany pas o wzornictwie czarnego panelu.

Standardowe wyposażenie Porsche Taycan 4S obejmuje wnętrze częściowo wykończone skórą oraz przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną.

Porsche Taycan 4S można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze pojawią się w europejskich salonach sprzedaży w styczniu 2020 r. Ceny modelu zaczynają się od 454 tys. zł.


Podobne wiadomości:

Seat Mii electric. Pierwszy elektryczny Seat

Seat Mii electric. Pierwszy elektryczny Seat

Aktualności 2019-12-13

Seria GR Toyoty w Japonii liczy już 14 modeli

Seria GR Toyoty w Japonii liczy już 14 modeli

Aktualności 2019-12-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Elektryczny VW ID.3 komunikuje się światłami
Elektryczny VW ID.3 komunikuje się światłami
Innowacyjne światła nie tylko wspomagają obsługę auta, ale też sprawiają, że komunikacja z ID.3 jest bardziej osobista i emocjonalna.