mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Porsche Taycan. Zdjęcie wnętrza

Porsche Taycan. Zdjęcie wnętrza

Wielkimi krokami zbliża się premiera Porsche Taycana, pierwszego w pełni elektrycznego modelu niemieckiej marki. Mamy pierwsze zdjęcie wnętrza.

Porsche Taycan. Zdjęcie wnętrza

Wraz z modelem Taycan firma Porsche wkracza w kolejną epokę. Pierwszy w pełni elektryczny samochód sportowy producenta z Zuffenhausen ma wyznaczać nowe standardy w zakresie designu wnętrza.

Rzeczywiście, kabina Taycana jest inna niż to, co znamy do tej pory. Weźmy chociażby ekrany, których w tym modelu może być aż... pięć. Jeden w miejscu zegarów, drugi na środku deski rozdzielczej, trzeci na konsoli środkowej, czwarty opcjonalny przed pasażerem z przodu, a piąty, również opcjonalny, do obsługi czterostrefowej klimatyzacji, dla pasażerów tylnego rzędu.

Porsche Taycan – pięć ekranów

Nowoczesny zestaw wskaźników składa się z zakrzywionego ekranu o przekątnej 16,8 cala i typowym dla Porsche, zaokrąglonym kształcie. Z uwagi na brak obudowy panel ma smukły kształt, jak ekran tabletu, tyle że zakrzywiony. Prawdziwe szkło i filtr polaryzacyjny zapobiegają powstawaniu refleksów w słoneczny dzień.

Kierowcy mogą wybrać jeden z czterech trybów wyświetlania informacji w zestawie wskaźników:

  •  Tryb klasyczny (miernik mocy) – prezentuje instrumenty typowe dla Porsche. Informacje są tu wyraźnie uporządkowane i pozwalają na szybki odczyt. Miejsce umieszczonego pośrodku obrotomierza zajmuje miernik mocy.
  •  Tryb mapy – zamiast centralnego miernika mocy wyświetla widok mapy.
  •  Tryb pełnej mapy – celowo pomija okrągłe przyrządy na rzecz widoku dużej mapy nawigacji, prezentowanej na pełnym ekranie.
  •  Tryb Pure – pokazuje tylko podstawowe informacje na temat jazdy, takie jak prędkość, znaki drogowe oraz wskazania nawigacji w postaci minimalistycznych strzałek.

Ponadto na krawędziach ekranu znajdują się małe pola dotykowe służące do obsługi funkcji oświetlenia oraz podwozia. Panel wskaźników jest zatem szerszy niż kierownica – i przypomina kultową, pierwszą generację 911.

Centralny 10,9-calowy wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego oraz opcjonalny wyświetlacz dla pasażera łączą się ze sobą, tworząc wspólną szklaną taflę, która wygląda jak jeden czarny panel i wizualnie wtapia się we wnętrze pojazdu.

Na potrzeby modelu Taycan przeprojektowano interfejs systemu. Zmniejszono liczbę tradycyjnych elementów obsługi, takich jak przełączniki i przyciski. Sterowanie odbywa się intuicyjnie – za pomocą paneli dotykowych lub poprzez funkcję sterowania głosowego, która reaguje na polecenie „Hej Porsche”.

Po raz pierwszy pasażer z przodu może korzystać z własnego, opcjonalnego ekranu dotykowego, który umożliwia łatwą zmianę ustawień bez rozpraszania uwagi kierowcy.

Podniesiona konsola środkowa kryje z kolei duży, 8,4-calowy panel dotykowy z funkcją haptycznego sprzężenia zwrotnego. Za jego pośrednictwem można zmienić ustawienia klimatyzacji lub, dzięki funkcji rozpoznawania pisma ręcznego, błyskawicznie wprowadzić adresu celu nawigacji.

W samochodach wyposażonych w opcjonalną 4-strefową klimatyzację automatyczną (Advanced Climate Control) występuje jeszcze wspomniany wyżej dodatkowy panel dotykowy o przekątnej 5,9 cala, również z haptycznym sprzężeniem zwrotnym, który umożliwia obsługę wentylacji z tylnych siedzeń.

Oprócz wielu innowacyjnych rozwiązań jest jeszcze jeden szczegół, bez którego Porsche nie może się obyć. Podobnie jak stacyjka w tradycyjnych modelach Porsche, przycisk uruchamiania zasilania w modelu Taycan znajduje się – tradycyjnie – po lewej stronie kierownicy.


Podobne wiadomości:

Seat e-Scooter. Elektryczny jednoślad

Seat e-Scooter. Elektryczny jednoślad

Aktualności 2019-12-02

Volkswagen e-Golf numer 100 000

Volkswagen e-Golf numer 100 000

Aktualności 2019-12-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW walczy ze smogiem
VW walczy ze smogiem
Jego zapowiedź, że do 2050 roku stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla nie jest deklaracją bez pokrycia...