mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Porsche Taycan napędza zatrudnienie

Porsche Taycan napędza zatrudnienie

Porsche zatrudnia już przeszło 32 tys. pracowników, a nadejście nowego modelu Taycan tę liczbę dodatkowo zwiększy.

Porsche Taycan napędza zatrudnienie

Rozwój w Porsche trwa, a siła robocza stale wzrasta. Z końcem 2018 r. firma zatrudniała 32 325 pracowników, co w stosunku do 2017 r. oznacza wzrost o 2548 osób (czyli o 8,5 proc.). Nie widać żadnych oznak zatrzymania tego wzrostu.

W ciągu kilku najbliższych miesięcy Porsche zamierza zatrudnić ponad tysiąc wykwalifikowanych pracowników do produkcji modelu Taycan i jego wariantu Taycan Cross Turismo – pierwszych elektrycznych sportowych samochodów z Zuffenhausen. Budowa Porsche Taycan wygeneruje łącznie 1500 nowych miejsc pracy.

Od 2012 r. niemiecki producent samochodów sportowych niemal podwoił liczbę swoich pracowników, a „millennialsi” (osoby urodzone pomiędzy 1980 a 1995 r.) lub nawet młodsze roczniki aktualnie stanowią ponad połowę siły roboczej Porsche.

Siła kobiet w strukturach Porsche

Kluczowym strategicznym celem firmy jest zwiększenie odsetka zatrudnionych kobiet: w 2012 r. wskaźnik ten wynosił zaledwie 12 proc., a obecnie to około 16 proc.

Strategia ta koncentruje się na zapewnieniu równych szans: w umowach dotyczących celów dla kadry zarządzającej we wszystkich oddziałach kierowniczych zawarte są ustalone parametry promowania kobiet.

W każdym dziale domyślne wartości bazują na odsetku kobiet mieszczących się w górnym przedziale płac. Gwarantuje to, że polityka promowania jest sprawiedliwa dla pracowników obu płci.

Pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu są szkolenia – w ciągu ostatnich kilku lat udział kobiet wśród osób odbywających szkolenie techniczne wzrósł z 6 do prawie 30 proc. Kolejnym krokiem jest ukierunkowana rekrutacja wykwalifikowanych pracowników płci żeńskiej. W 2018 r. kobiety mogły zostać zatrudnione na co najmniej 21 peoc. dostępnych stanowisk.

Pracownicy doceniają Porsche

W 2018 r. Porsche zwiększyło swoją atrakcyjność jako pracodawcy. Wyniki badań opinii pracowników z ubiegłego roku pokazują, że w 94 proc. zatrudnieni uważają tego producenta za atrakcyjnego pracodawcę.

- Nasi pracownicy są bardzo zadowoleni, mogąc z nami pracować, i mocno identyfikują się z firmą i jej produktami – powiedział Andreas Haffner, członek zarządu Porsche odpowiedzialny za sprawy personalne i społeczne. Wskazał on dodatkowo, że kolejnym tego dowodem jest „wyjątkowo niski wskaźnik rotacji pracowników, znacznie poniżej 1 proc.”.

Oczywiście swój udział w popularności Porsche jako pracodawcy ma fakt, że firma nadzoruje rozwój swoich pracowników od początku do końca, w ramach koncepcji „ustawicznego kształcenia”. W efekcie w 2018 r. niemiecki producent ponownie obsadził około 80 proc. stanowisk kierowniczych swoimi pracownikami.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Porsche
Tematy w artykule: Porsche fabryka

Podobne wiadomości:

Nowe Porsche 911 – premiera

Nowe Porsche 911 – premiera

Premiery 2018-11-28

FCA Poland podsumowuje produkcję aut w 2018 r.

FCA Poland podsumowuje produkcję aut w 2018...

Aktualności 2019-01-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
WCOTY 2019 - lista finalistów World Car of the Year
WCOTY 2019 - lista finalistów World Car of the Year
Konkurs World Car of the Year (WCOTY) edycja 2019 przeszedł do kolejnego etapu. Poznaliśmy właśnie finałową listę kandydatów do tytułu Światowego Samochodu Roku 2019.