1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Porsche i Siemens uruchamiają fabrykę e-paliw

Porsche i Siemens uruchamiają fabrykę e-paliw

Porsche oraz Siemens Energy łączą siły z międzynarodowymi firmami, w celu zbudowania zakładu przemysłowego, wytwarzającego paliwa niemal neutralne pod względem emisji CO2, tzw. e-paliwa.

Porsche i Siemens uruchamiają fabrykę e-paliw

Fabryka e-paliw powstanie w Punta Arenas w Chile. Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod ten pionierski projekt odbyła się w obecności ministra energetyki Chile Juana Carlosa Jobeta. Pilotażowy zakład zostanie zbudowany na północ od Punta Arenas, w chilijskiej Patagonii. W 2022 roku ma wyprodukować około 130 tys. litrów e-paliwa, a później jego wydajność zostanie w dwóch etapach zwiększona – do ok. 55 mln litrów do 2024 roku i do ok. 550 mln litrów dwa lata później. Highly Innovative Fuels (HIF), lokalna firma odpowiedzialna za projekt, uzyskała już niezbędne pozwolenia środowiskowe, a Siemens Energy rozpoczął prace przygotowawcze do kolejnej ważnej, komercyjnej fazy projektu.

Porsche, producent samochodów sportowych, zainicjował projekt demonstracyjny, a ponadto będzie wykorzystywał e-paliwa we własnych autach z silnikiem spalinowym. Michael Steiner, członek zarządu Porsche AG ds. badań i rozwoju, powiedział: „Od chwili powstania Porsche naszej firmie towarzyszy pionierski duch. Właśnie to nas napędza – rozwijamy się dzięki innowacjom. Uważamy się też za pionierów, jeśli chodzi o paliwa odnawialne, i chcemy dalej napędzać postęp w tej dziedzinie. Wpisuje się to w naszą klarowną, kompleksową strategię zrównoważonego rozwoju. Oznacza to, że już w 2030 roku Porsche jako całość może być neutralne pod względem emisji CO2 netto. Paliwa wytwarzane przy użyciu energii odnawialnej mogą pomóc nam to osiągnąć. Nasza ikona, 911, wyjątkowo dobrze nadaje się do wykorzystania e-paliw. Ale to samo dotyczy naszych ukochanych modeli historycznych – bo około 70 proc. wszystkich wyprodukowanych Porsche nadal jeździ po drogach. Nasze testy paliw odnawialnych idą bardzo pomyślnie. E-paliwa umożliwią zmniejszenie emisji CO2 z paliw kopalnych w silnikach spalinowych nawet o 90 proc. Zamierzamy między innymi stosować pierwsze paliwo z Chile w naszych samochodach wyścigowych w przyszłym sezonie Porsche Mobil 1 Supercup”.

Chile wyznaczyło sobie ambitne cele w ramach Narodowej Strategii Zielonego Wodoru. Plany zakładają, że do 2025 roku moc elektrolizera wyniesie 5 gigawatów (GW), a do 2030 r. wzrośnie do 25 GW. Celem jest produkcja najtańszego wodoru na świecie i przekształcenie kraju w wiodącego eksportera ekologicznego wodoru oraz jego pochodnych.

Projekt Haru Oni wykorzystuje warunki klimatyczne panujące w prowincji Magallanes na południu Chile. Są one doskonałe pod kątem generowania energii wiatrowej. Tani prąd z wiatru posłuży do produkcji paliwa praktycznie neutralnego pod względem emisji CO2. W pierwszym etapie elektrolizery rozdzielają wodę na tlen i zielony wodór za pomocą energii wiatrowej. Następnie CO2 jest filtrowany z powietrza i łączony z zielonym wodorem w celu wytworzenia syntetycznego metanolu, który zostaje z kolei przekształcony w e-paliwo. Pilotażowy zakład ma rozpocząć produkcję w połowie 2022 roku. Oprócz Siemens Energy, Porsche i HIF w projekcie Haru Oni uczestniczą Enel, ExxonMobil, Gasco oraz ENAP.

Dodatkowe informacje o projekcie można znaleźć na stronie www.siemens-energy.com/haru-oni.


Podobne wiadomości:

Porsche Mission R - elektryczna alternatywa dla 911 GT3 Cup

Porsche Mission R - elektryczna alternatywa...

Premiery 2021-09-08

Nowe Porsche 911 GT3 z pakietem Touring

Nowe Porsche 911 GT3 z pakietem Touring

Aktualności 2021-07-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Tunel w Świnoujściu połączy Uznam i Wolin
Tunel w Świnoujściu połączy Uznam i Wolin
Drążenie tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin doszło do punktu zwrotnego. Maszyna drążąca dotarła bowiem ze Świnoujścia do wyspy Wolin.