1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Porsche i Volkswagen inwestują w sieci ładowania aut elektrycznych

Porsche i Volkswagen inwestują w sieci ładowania aut elektrycznych

Porsche uruchomiło program Porsche Destination Charging, a Volkswagen opracowuje system szybkiego ładowania. Wiele się ostatnio dzieje w kwestii elektromobilności.

Porsche i Volkswagen inwestują w sieci ładowania aut elektrycznych

Porsche Destination Charging – 48 stacji w Polsce

Porsche inwestuje w tworzenie globalnej sieci ładowania: program Porsche Destination Charging obejmuje dziś łącznie 1035 stacji ładowania AC w około 20 krajach. Do końca 2020 r. planowana jest instalacja kolejnych 900 stacji, w tym co najmniej 48 w Polsce (już dziś działa 12 punktów).

Każde miejsce zostanie wyposażone w przynajmniej dwie ładowarki o mocy 11 kW. Punkty ładowania znajdują się w wybranych hotelach, na lotniskach, w muzeach, centrach handlowych, klubach sportowych i marinach. Klienci Porsche posiadający model Taycan lub hybrydowe modele typu plug-in mogą ładować tam swoje pojazdy bezpłatnie.

Program będzie dostępny na wszystkich rynkach, na których Porsche prowadzi sprzedaż hybrydowych modeli typu plug-in oraz aut w pełni elektrycznych. W Europie oferta obejmuje Niemcy, Hiszpanię i Włochy, kraje Beneluksu oraz niektóre rynki Europy Wschodniej, w tym Polskę.

36 punktów ładowania na terenie Volkswagen Group Polska

W ofercie marek Grupy Volkswagen w Polsce są samochody elektryczne i hybrydowe typu plug-in w niemal każdym segmencie rynku – od aut miejskich po dostawcze. Coraz więcej pracowników spółki Volkswagen Group Polska korzysta z takich samochodów na co dzień. Z myślą o nich oraz gościach zainstalowano na terenie firmy 36 punktów ładowania – to największa instalacja stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce.

W ciągu najbliższych pięciu lat koncern Volkswagen przeznaczy 60 miliardów euro na rozwój elektromobilności, samochodów hybrydowych oraz cyfryzację. 33 miliardy euro z tej kwoty koncern zainwestuje bezpośrednio w elektromobilność. W ciągu 9 lat Grupa zamierza wprowadzić na rynek 75 modeli z napędem wyłącznie elektrycznym oraz około 60 samochodów hybrydowych.

Poznańska siedziba Volkswagen Group Polska już dziś jest gotowa na przyjęcie dużej floty samochodów elektrycznych. Na parkingach wokół biurowca do dyspozycji nie tylko pracowników, ale także gości oddano aż 36 punktów ładowania. Wśród nich są zarówno ładowarki AC o mocy 11 kW, jak również szybkie ładowarki DC o mocy 50 kW.

Co ważne, energia, którą zasilane są ładowarki pochodzi ze źródeł odnawialnych.

Wraz z siecią dealerską Grupa Volkswagen daje przykład, inwestując w ładowarki przy salonach sprzedaży. W sumie w Polsce powstanie aż 350 punktów ładowania, które będą publicznie dostępne. Z 70 z nich użytkownicy samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-i już mogą korzystać.

Koncern jest także zaangażowany w budowę bardzo szybkich ładowarek przy autostradach poprzez udział w joint venture IONITY. Docelowo będzie do niej należało aż 2 400 punktów ładowania o mocy do 350 kW, które znacząco skracają czas potrzebny na ładowanie akumulatora w samochodach elektrycznych nowej generacji. Stacje IONITY będą znajdować się co ok. 120 km wzdłuż najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Europie. 12 z nich powstanie w Polsce przy autostradach A1, A2 i A4.


Podobne wiadomości:

Porsche 911 Targa – trzeci do kompletu

Porsche 911 Targa – trzeci do kompletu

Aktualności 2020-05-19

Wallbox Volkswagena w sprzedaży - znamy ceny

Wallbox Volkswagena w sprzedaży - znamy ceny

Aktualności 2020-05-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota C-HR w limitowanej edycji Karl Lagerfeld
Toyota C-HR w limitowanej edycji Karl Lagerfeld
Toyota postanowiła uhonorować Karla Lagerfelda, słynnego projektanta związanego z marką Chanel. W ten sposób powstała limitowana edycja Toyoty C-HR.