mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Premiery Porsche – Taycan 4S, Macan Turbo i 99X

Premiery Porsche – Taycan 4S, Macan Turbo i 99X

Podczas salonu samochodowego w Los Angeles Porsche zaprezentowało Taycana 4S, Macana Turbo i model 99X Electric.

Premiery Porsche – Taycan 4S, Macan Turbo i 99X
Głównym bohaterem stoiska Porsche w Los Angeles jest nowy Taycan 4S, który staje się teraz bazowym wariantem tej serii modelowej, dotąd obejmującej odmiany Taycan Turbo i Taycan Turbo S. Taycan 4S jest oferowany z dwoma pojemnościami akumulatora:
  • wersja z akumulatorem Performance generuje do 390 kW (530 KM),
  • Performance Plus – do 420 kW (571 KM) mocy w trybie overboost.

Oprócz modelu Taycan producent wybrał salon samochodowy w Los Angeles także jako miejsce lokalnej premiery nowego wariantu Macan Turbo, który z mocą 324 kW (440 KM) bierze na siebie rolę flagowego samochodu w gamie kompaktowych SUV-ów Porsche.

Równolegle z debiutem marki w Formule E na targach prezentowane było również Porsche 99X Electric – pierwszy elektryczny samochód wyścigowy producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen.

Porsche Taycan 4S

Taycan 4S dołącza do odmian Taycan Turbo S i Taycan Turbo, stając się nowym bazowym wariantem elektrycznej serii modelowej. Standardowo montowany jest w nim jednowarstwowy akumulator Performance o pojemności 79,2 kWh brutto, natomiast jako opcja dostępny jest dwuwarstwowy akumulator Performance Plus (pojemność brutto 93,4 kWh), znany już z odmian Taycan Turbo S i Taycan Turbo.

Z tego względu odpowiednio różnią się moc i zasięg samochodu. Z akumulatorem Performance nowy Taycan 4S w trybie overboost generuje do 390 kW (530 KM), a z Performance Plus – do 420 kW (571 KM). Oba warianty przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 4,0 s i rozwijają maksymalną prędkość 250 km/h.

Zasięg wynosi do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus (w każdym przypadku – zgodnie z WLTP). Maksymalna (szczytowa) moc ładowania to 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (Performance Plus).

Kokpit zapowiada rozpoczęcie nowej epoki – dzięki swojej przejrzystej strukturze i zupełnie nowej architekturze. Najwyższy punkt deski rozdzielczej wyznacza wolnostojący, zakrzywiony panel wskaźników. Centralny ekran systemu informacyjno-rozrywkowego o przekątnej 10,9 cala i opcjonalny wyświetlacz dla pasażera łączą się ze sobą, tworząc zintegrowany szklany pas o wzornictwie czarnego panelu.

Porsche Macan Turbo

Nowy Macan Turbo wjeżdża na topową pozycję w gamie kompaktowego SUV-a Porsche. Kompleksowo zmodernizowany flagowy wariant otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) – to o 10% więcej niż w poprzedniku, podczas gdy pojemność jednostki zmalała o 20%.

Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono samochód może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,3 s, czyli w czasie o 0,3 s krótszym niż wcześniej. Maksymalna prędkość wynosi 270 km/h (plus 4 km/h). Lepsze są również hamulce: wizytówką udoskonalonego podwozia jest wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB), który należy do seryjnej specyfikacji. Dzięki powłoce tarcz z węglika wolframu generuje nawet o 90% mniej pyłu hamulcowego niż w przypadku tradycyjnych tarcz żeliwnych.

Z zewnątrz wariant Macan Turbo charakteryzuje design odnowionej generacji modelu. Wyróżniają go jednak unikalne akcenty, takie jak przedni zderzak Turbo oraz nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydłem. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają do dyspozycji udoskonalone wnętrze, w tym regulowane w 18 kierunkach adaptacyjne sportowe przednie fotele oraz nagłośnienie przestrzenne BOSE.

Porsche 99X Electric

Po ponad 30 latach Porsche wraca do formuły wyścigowej. Wraz z bolidem Porsche 99X Electric producent rozpoczyna starty fabrycznej ekipy w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA 2019/2020.

Porsche 99X Electric będzie służyć także jako platforma rozwojowa dla przyszłych seryjnych aut sportowych na prąd. Sercem tego w pełni elektrycznego bolidu jest zespół napędowy Porsche E-Performance Powertrain, którego rozwój odgrywa główną rolę od samego początku projektu. Przepisy Formuły E określają standardowe podwozie oraz akumulator, natomiast technika napędu zostaje już opracowana przez producenta.

W połowie października zespół Formuły E TAG Heuer Porsche przeprowadził intensywne trzydniowe testy na torze Ricardo Tormo pod Walencją. Po raz pierwszy spotkał się wówczas na torze ze wszystkimi pozostałymi zespołami rywalizującymi w 6. sezonie Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA 2019/2020. Testy pozwoliły zdobyć cenne doświadczenia zarówno fabrycznej ekipie, jak i jej dwóm regularnym kierowcom: Neelowi Janiemu i André Lottererowi.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Macan
Porsche Macan
Cena podstawowa już od: 251 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Nissan Leaf z nową, niższą ceną

Nissan Leaf z nową, niższą ceną

Aktualności 2019-11-26

Seat e-Scooter. Elektryczny jednoślad

Seat e-Scooter. Elektryczny jednoślad

Aktualności 2019-12-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Bezemisyjne SUV-y Volkswagena
Bezemisyjne SUV-y Volkswagena
Moda na SUV-y nie przemija, a z prognoz wynika, że ich sprzedaż jeszcze się podwoi w ciągu najbliższych lat. VW nie poprzestaje na tych modelach, które ma w ofercie, lecz wciąż opracowuje nowe.