1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Renault Arkana z polskimi cenami

Renault Arkana z polskimi cenami

Renault wprowadza na rynek europejski Arkanę – sportowego SUV-a, który wyłamuje się z obowiązujących kanonów. Znamy już jego polskie ceny.

Renault Arkana z polskimi cenami

Renault jest jednym z pierwszych producentów popularnych samochodów, który proponuje w Europie SUV-a o wyglądzie coupé. Dotychczas takie wersje oferowały głównie marki premium. Nowa oferta uzupełnia i poszerza gamę kompaktowych modeli Renault (Mégane, Kadjar) o model z segmentu SUV-ów klasy C, który na całym świecie przeżywa dynamiczny rozwój.

Oferowany przez Renault model Arkana jest SUV-em nowej generacji, hybrydowym tak pod względem stylistyki, jak i napędu. Łączy wysoką, dającą poczucie pewności pozycję za kierownicą, wyjątkowo przestronne wnętrze i pojemny bagażnik z innowacyjnym, wyróżniającym się, sportowym stylem nadwozia. Arkana spełnia też najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa, o czym świadczy maksymalna ocena 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Samochód będzie oferowany z kilkoma wariantami napędu hybrydowego, w tym z innowacyjnym napędem E-TECH Hybrid o mocy 145 KM oraz z mikrohybrydami 12 V z silnikiem spalinowym 1.3 TCe w wersji 140 i 160 KM (od października 2021 roku).

Nowa Arkana przeznaczona na rynki europejskie jest zbudowana na modułowej platformie CMF-B opracowanej przez Alians, tej samej, która została wykorzystana w nowej generacji Clio i Captura. Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich już w czerwcu br. w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.

Ceny Renault Arkana wyglądają następująco:

  •     TCe 140 EDC Zen – 111 900 zł
  •     TCe 140 EDC Intens – 122 900 zł
  •     TCe 140 EDC R.S. Line – 134 900 zł
  •     TCe 160 EDC Intens – 126 900 zł (od 10.2021)
  •     TCe 160 EDC R.S. Line – 138 900 zł
  •     E-Tech 145 Zen – 119 900 zł
  •     E-Tech 145 Intens – 130 900 zł
  •     E-Tech R.S. Line – 142 900 zł

Hybryda także pod względem stylu

Nowa Arkana to przykład niepowtarzalnego hybrydowego stylu. Duży prześwit (199 mm), wysoka, atletyczna linia dolnej części nadwozia z mocno zarysowanymi nadkolami idealnie wpisuje się w stylistykę SUV-ów. Wrażenie wzmacniają osłony zderzaków z przodu i z tyłu nadwozia oraz poszerzenia nadkoli. Natomiast opadająca linia dachu i powierzchni oszklonej, sięgająca aż po tylną klapę, współtworzy dynamiczną, smukłą sylwetkę i podkreśla dynamikę, typową dla stylu SUV-ów coupé.

Linia nadwozia widziana z boku jest jednym z najbardziej charakterystycznych wyróżników modelu. Pozwala już na pierwszy rzut oka rozpoznać Nową Arkanę z jej dynamiczną sylwetką SUV-a i niepowtarzalną mieszanką elegancji, siły i sportowego charakteru. Nowy model ma duże koła o średnicy 690 mm (felgi aluminiowe 17” i 18”), długość całkowitą 4 568 mm i stosunkowo niewielką wysokość 1 571 mm przy rozstawie osi wynoszącym 2 720 mm. Takie proporcje dodają sylwetce płynności. Klasę samochodu podkreślają chromowane elementy ozdobne: obramowania szyb, boczne listwy ochronne i wstawki w przednich nadkolach.

W momencie wprowadzenia do sprzedaży Nowa Arkana jest oferowana w siedmiu kolorach nadwozia: Biel Arktyczna  (niemetalizowany), Biały Universe, Czerń Nocy, Szary Metalic, Niebieski Zanzibar, Czerwony Flamme i Pomarańczowy Valencia (wyłącznie w wersji R.S. Line). Dostępny w opcji czarny lakier dachu podkreśla dynamikę samochodu. Oferta obejmuje również trzy modele kół o średnicy 17 i 18 cali.

Cyfrowy zespół zegarów

Nowe Renault Arkana jest wyposażone w cyfrowy wyświetlacz na desce rozdzielczej. Kolorowy ekran o przekątnej 4,2, 7 lub 10,25” (w zależności od wersji) pozwala na bardzo intuicyjną personalizację ustawień wpływających na doznania z jazdy. Umieszczony obok środkowy ekran o przekątnej 7 lub 9,3” sprawia, że nowy model znajduje się w czołówce pod względem powierzchni wyświetlaczy w tej klasie.

W środkowej konsoli znajduje się duży schowek z ładowarką indukcyjną do smartfonów oraz boczne schowki, a także kieszeń siatkowa od strony pasażera. W konsolę wbudowano również automatyczny elektryczny hamulec postojowy z funkcją  „Auto hold”, dostępny od wersji Intens. Również od wersji Intens nad konsolą jest umieszczony duży pionowy ekran dotykowy o przekątnej 9,3”, który sprawia że wnętrze kabiny wygląda bardzo nowocześnie. W wersji Zen jest dostępny poziomy ekran 7”. 

Nowa Arkana ma niespotykanie przestronne wnętrze jak na tak sportową sylwetkę, zwłaszcza na tylnych miejscach, gdzie promień na wysokości kolan wynosi aż 211 mm, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie. Wzorcowa w tym segmencie jest też ilość miejsca na stopy (305 mm) na tylnych siedzeniach, podobnie jak wynosząca 862 mm odległość od siedziska do dachu.

Pod względem możliwości załadunku Nowe Renault Arkana dysponuje bardzo pojemnym bagażnikiem (513 litrów i 480 litrów w wersji E-TECH Hybrid), z zestawem naprawczym. Znajduje się w nim podłoga bagażnika, którą można w zależności od potrzeb umieścić w dolnym położeniu, żeby zwiększyć pojemność bagażnika lub w górnym, żeby było łatwiej załadować ciężkie bagaże. W tej konfiguracji możemy po złożeniu tylnej kanapy (składanej w układzie 1/3-2/3) uzyskać całkowicie płaską podłogę.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault SUV cennik

Podobne wiadomości:

Mercedes-Maybach Klasy S w sprzedaży

Mercedes-Maybach Klasy S w sprzedaży

Aktualności 2021-05-26

Proace Platforma – nowa zabudowa dostawczej Toyoty

Proace Platforma – nowa zabudowa dostawczej...

Aktualności 2021-05-12

Komentuj:

~Janek 2021-06-01

słabe, jaki jeden z pierwszych

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mazda wprowadza ulepszony silnik e-Skyactiv X
Mazda wprowadza ulepszony silnik e-Skyactiv X
Skyactiv-X to nowatorski silnik Mazdy, nazywany "benzynodieslem" ze względu na wykorzystanie zapłonu samoczynnego w silniku benzynowym. Pojawiła się właśnie ulepszona wersja tego motoru.