Renault Clio okazał się w lutym 2020 roku europejskim liderem rynku nowych samochodów. Wyprzedził Volkswagena Golfa, który zapewne powróci na swoje miejsce już w marcu, ale i tak wyczyn Clio poszedł w świat.
Również i w Polsce Clio od lat jest jednym z najchętniej kupowanych nowych samochodów. W marcowych wynikach rejestracji na polskim rynku francuski przedstawiciel segmentu B znalazł się w TOP10, zajmując ósmą pozycję.
Renault Clio – w Polsce pomarańczowy
Najczęściej wybieraną w Polsce wersją kolorystyczną nowego Renault Clio jest Orange Valencia. Polacy decydują się na wyższe wersje wyposażenia, najczęściej z silnikiem TCe 100, który stanowi blisko trzy czwarte sprzedaży od momentu wprowadzenia modelu na rynek. Dużą popularnością wśród klientów flotowych cieszy się także wersja z fabryczną instalacją LPG. W zeszłym roku na polskim rynku zarejestrowano prawie 9 tysięcy sztuk modelu Clio, do końca marca br. już ponad 2000 sztuk.
W nowym Renault Clio najbardziej popularną jednostką napędową na polskim rynku jest silnik benzynowy TCe 100, który stanowi blisko trzy czwarte sprzedaży. Na drugim miejscu plasuje się wersja z fabryczną instalacją LPG (ponad 12% udziału sprzedaży). Fabryczna instalacja LPG jest oferowana w promocyjnej cenie 2000 zł. Wersja ta jest najchętniej wybierana wśród klientów flotowych.
W Polsce klienci są zainteresowani zazwyczaj wyższymi wersjami wyposażenia, najczęściej decydują się na wersje Zen i Intens. Do końca zeszłego roku najchętniej wybieranym kolorem był premierowy kolor Orange Valencia, ale dużą popularnością cieszą się również auta w kolorze Czerwony Flamme oraz Biel Arktyczna. Dla wersji R.S. Line natomiast najczęściej wybierany jest kolor Niebieski Iron.
Nowe Renault Clio oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Ten najlepiej sprzedający się na świecie francuski samochód otrzymał pięć gwiazdek w teście EuroNCAP uzyskując bardzo wysokie noty, a tym samym pozostawiając konkurencję w tyle. Nowe Renault Clio to najbezpieczniejszy samochód w swojej klasie. Auto zostało wyposażone w innowacyjne, zaawansowane technologie i posiada najbardziej rozbudowaną ofertę systemów wspomagania w tym segmencie.
W szczególności bardzo wysoko oceniony został system wspomagania nagłego hamowania AEBS z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, występujący w standardzie od pierwszej wersji wyposażenia.
Nowy model to bardziej dojrzała stylistyka nadwozia, a przede wszystkim zupełnie nowe i bardzo atrakcyjne wnętrze. Odwołuje się ono do segmentów samochodów wyższej klasy pod względem jakości postrzeganej oraz dostępnych technologii. Nowe Renault Clio oferuje nowy system multimedialny Easy Link z dużym dotykowym ekranem o przekątnej nawet 9,3’’, z automatycznie aktualizowaną nawigacją oraz intuicyjną wyszukiwarką miejsc Google.
Nowe Renault Clio jest już piątą odsłoną modelu, który stał się ikoną motoryzacji. Dotychczas sprzedano ponad 15 milionów egzemplarzy tego auta na świecie. Clio, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku, jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Renault na całym świecie, a w Europie od 2013 roku znajduje się w ścisłej czołówce segmentu B. W lutym 2020 roku nowe Clio było liderem europejskiej sprzedaży.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!