mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > SUV-y rosną w siłę

SUV-y rosną w siłę

Jak przewiduje Volkswagen, już za kilka lat nawet co drugi samochód marki sprzedawany na świecie będzie miał nadwozie typu SUV.

SUV-y rosną w siłę

Volkswagen prowadzi największą w swojej historii ofensywę w dziedzinie aut typu SUV. W 2025 roku co drugi osobowy model tej marki sprzedawany na świecie będzie – według prognoz – właśnie tego rodzaju samochodem. Dzisiaj jest to co piąte auto.

Szczególnie dużego wzrostu sprzedaży swoich SUV-ów Volkswagen spodziewa się w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Chinach. Do 2025 roku marka będzie miała w globalnej ofercie ponad 30 modeli tego segmentu. Prezentując niedawno temu T-Crossa, model bazujący na miejskim Polo, Volkswagen uzupełnił paletę o najmniejszego SUV-a.

Touareg w klasie premium, Tiguan i T-Roc w klasie samochodów kompaktowych oraz nowy T-Cross wśród aut małych tworzą obecnie szeroką ofertę SUV-ów Volkswagena, która nadal będzie się rozrastać. W 2020 roku na rynku zadebiutuje ID. CROZZ – pierwszy SUV marki wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny. Tego rodzaju auta są z kolei elementem ofensywy Volkswagena w dziedzinie pojazdów napędzanych energią elektryczną. W jej ramach do 2025 roku na rynkach całego świata ma się pojawić 20 nowych modeli.

Volkswagen zapowiadał ofensywę w segmencie SUV-ów już w 2015 roku i jak dotąd przynosi ona marce solidne zyski. Kompaktowy Tiguan drugiej generacji, którego debiut miał miejsce w 2016 roku, znalazł do dzisiaj niemal pięć milionów nabywców. Model ten należy do 10 najlepiej sprzedających się aut na świecie.

Przeznaczone na wybrane rynki modele Atlas (USA) i Teramont (Chiny) sprzedają się bardzo dobrze w tych krajach. Także Touareg, pierwszy SUV Volkswagena, jest dziś dostępny na rynku jako model trzeciej generacji i cieszy się bardzo dużą popularnością. Volkswagen spodziewa się, że wkrótce sprzedaż Touarega – liczona od modelu pierwszej generacji – przekroczy milion egzemplarzy.

Obecny od niedawna na rynku T-Roc, SUV należący do klasy aut kompaktowych, także miał udany start: od wprowadzenia go do sprzedaży pod koniec minionego roku znalazł prawie 130 tys. klientów.

Niebawem ofertę wzbogaci T-Cross, najmniejszy i najbardziej kompaktowy SUV Volkswagena, pierwszy model marki w tym segmencie rynku. T-Cross to samochód o wszechstronnych możliwościach, widać to m.in. w bogactwie dostępnych systemów asystujących i zwiększających poziom komfortu, jakie dotąd znajdowały się w samochodach wyższych klas.

T-Cross jest wyposażany standardowo w:

  • system Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami rozpoznawania pieszych na jezdni oraz hamowania awaryjnego,
  • system Lane Assist utrzymujący go na wybranym pasie ruchu,
  • aktywny system ochrony pasażerów,
  • system Blind Spot Detection wspierający kierowcę podczas zmiany pasa ruchu.


Dzięki możliwości przesuwania tylnej kanapy T-Cross umożliwia dostosowywanie przestrzeni wewnątrz auta do chwilowych potrzeb i stwarza duże możliwości indywidualizacji.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Volkswagen
Tematy w artykule: Volkswagen SUV

Podobne wiadomości:

Volkswagen e-Crafter – polska premiera

Volkswagen e-Crafter – polska premiera

Premiery 2018-11-22

Premiery Volkswagena na targach w Kolonii

Premiery Volkswagena na targach w Kolonii

Premiery 2018-11-07

Komentuj:

~świadomy 2018-11-15

aut teraz jest do koloru do wyboru co kto lubi, ale nie dajmy sie w tym wszystkim zwariować, bo za wiele aut sir przepłaca bo marki wydają krocie na reklamy itp. warto celować w amrki niszowe, koreańskie co dopiero podbijają rynek. ja wybrałem rextona ze stajni ssanga i nie żałuje, służy dobrze

~PanKot 2018-11-13

Plusy są takie, że można dojechać w mniej dostępne miejsca po nieutwardzonej powierzchni, moja żona ceni sobie równiej fakt, że siedzi wyżej i lepiej widzi. A co do spalania to nie jest źle, moj hybrydowy rav4 pali koło 7,5 litrów w cyklu mieszanym. Całkiem nieźle jak na auto tych gabarytów

~maniek 2018-11-13

Jest coraz więcej suv-ów ale nie rozumiem dlaczego. Wielkie to i dużo pali. A jakie są plusy?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Parkowanie równoległe. Jak robić to dobrze?
Parkowanie równoległe. Jak robić to dobrze?
Parkowanie równoległe to pozornie trudny manewr. Tymczasem wystarczy poznać kilka zasad, by wpasować się w każdą niemal lukę.