1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Seat Mii electric. Pierwszy elektryczny Seat

Seat Mii electric. Pierwszy elektryczny Seat

Seat zaprezentował niedawno model Mii electric, swój pierwszy w pełni elektryczny samochód, dostosowany do warunków miejskiej jazdy. Co o nim wiemy?

Seat Mii electric. Pierwszy elektryczny Seat

Seat Mii electric rozpędza się od 0 do 50 km/h w zaledwie 3,9 sekundy, a akumulator zasilający auto może uzyskać poziom 80 proc. naładowania w jedną godzinę. Przy tym cena pojazdu ma się utrzymać na poziomie cen samochodów z silnikiem spalinowym.

Jak mówi o nim producent, Seat Mii electric to kolejny dowód na to, że innowacyjna technologia staje się dostępna dla coraz większego grona konsumentów. Podobnie jak bliźniacza konstrukcja – Skoda Citigo-e iV, której ceny w Polsce ustalono na poziomie 81,9 tys. złotych za wersję wyposażenia Ambition.

Cen Seata Mii electric na polskim rynku jeszcze nie znamy. Pamiętajmy jednak o rządowych dopłatach do zakupu aut elektrycznych dla klientów indywidualnych, które mają niebawem ruszyć. Wówczas model Citigo-e iV Ambition dostępny będzie od 57,3 tys. złotych – dla porównania, za podobną kwotę można kupić Citigo z benzynowym silnikiem w wersji wyposażenia Monte Carlo.

Elektryczna alternatywa Seata

Hiszpański producent rozpoczyna elektryczną ofensywę, wprowadzając model Mii electric. Auto łączy w sobie praktyczne wnętrze i kompaktowe nadwozie, elegancki design i najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, które mają sprostać wyzwaniom miejskiej dżungli i zaspokoić potrzeby nowego pokolenia kierowców.

– Elektryfikacja to bezsprzecznie przyszłość branży motoryzacji. Globalny rynek pojazdów elektrycznych wzrósł o 75 proc. w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku. Seat jest przygotowany na tę rosnącą tendencję – komentuje Luca de Meo, Prezes Seata – Mii electric to nie tylko świetne auto, które zawiera w sobie całą esencję marki. Jego cena sprawia, że elektryczna mobilność staje się bardziej dostępna. Tworzymy ekscytującą przyszłość dla całego przemysłu i dla wszystkich konsumentów.

Seat Mii electric – cechy charakterystyczne

Wygląd zewnętrzny modelu Mii w wersji elektrycznej został subtelnie odświeżony – nowy napęd podkreślono za pomocą świecących akcentów na karoserii. Wnętrze auta wyróżnia się nastrojowym oświetleniem przestrzeni pojazdu oraz nową deską rozdzielczą ozdobioną folią Seat IML. Samochód będzie dostępny w pięciu wersjach kolorystycznych: Deep Black, Candy White, Tornado Red, Costa Blue i Tungsten Silver.

Dwie opcje wyposażenia – Mii electric i Mii electric plus – oferują szereg zaawansowanych technologii i funkcji zapewniających pełen komfort.

Wersja podstawowa obejmuje:

  • klimatyzację Climatronic,
  • inteligentny system bezpieczeństwa Lane Assist, który ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu,
  • system przypomnień o znakach drogowych,
  • Hill Hold Control,
  • funkcję wyboru profilu jazdy (normalny, eco, eco+).

Ponadto pojazd posiada systemy Seat CONNECT, pozwalający zdalnie zarządzać pojazdem oraz Cable Mode 3, który umożliwia ładowanie akumulatora za pośrednictwem Wallbox lub infrastruktury publicznej.

Wersja Mii electric plus wyróżnia się:

  • 16-calowymi aluminiowymi felgami,
  • przyciemnianymi tylnymi szybami,
  • elementami wyposażenia wewnętrznego wykonanymi z czarnej skóry (kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i hamulec ręczny),
  • podgrzewanymi fotelami z białymi przeszyciami.

Seat Mii electric – wymiary i napęd

Seat Mii electric został dostosowany do potrzeb przestrzeni miejskiej. Cechuje go zwinność, która ułatwia poruszanie się po gęsto zabudowanych obszarach czy poszukiwanie dogodnego miejsca do parkowania. Miejskie podróże staną się prostsze również dzięki wymiarom modelu: 3556 mm długości, 1645 mm szerokości, 1481 mm wysokości i 2421 mm rozstawu osi.

Silnik elektryczny Mii zapewnia moc 61 kW (83 KM) i osiąga moment obrotowy 212 Nm. Oznacza to, że ten pięciodrzwiowy samochód miejski może rozpędzić się do 50 km/h w 3,9 sekundy. Z kolei litowo-jonowy akumulator o pojemności 36,8 kWh po jednym ładowaniu pozwala przejechać do 260 km (WLTP).

Przy szybkim ładowaniu prądem stałym bateria może zostać uzupełniona do 80 proc. pojemności w ciągu zaledwie jednej godziny. W systemie ładowania prądem przemiennym o mocy 7,2 kW za pośrednictwem Wallbox lub infrastruktury publicznej poziom ten osiągany jest w cztery godziny.


Podobne wiadomości:

Elektryczne Mercedesy eVito i eSprinter z dopłatą w Polsce

Elektryczne Mercedesy eVito i eSprinter z...

Aktualności 2020-07-03

Seat Ateca po face liftingu

Seat Ateca po face liftingu

Aktualności 2020-06-19

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ford Ranger Thunder z silnikiem Raptora
Ford Ranger Thunder z silnikiem Raptora
Ford Ranger wzbogaca się o nową wersję, którą można uznać za pośrednią pomiędzy zwykłym modelem, a jego terenową wersją Raptor.

VW ID VW ID