mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Seat Tarraco FR PHEV

Seat Tarraco FR PHEV

Seat wprowadza do oferty nową wersję SUV-a Tarraco. Będzie to usportowiony model oznaczony jako FR, z mocnym napędem hybrydowym.

Seat Tarraco FR PHEV

Seat zwiększa wydajność modelu Tarraco, wprowadzając po raz pierwszy do sportowej wersji wyposażenia FR hybrydową technologię napędową typu plug-in. Półelektryczna, sportowa wersja Tarraco jest początkiem szeroko zakrojonej elektryfikacji marki. Do początku 2021 roku Seat i Cupra przedstawią sześć kolejnych modeli, wykorzystujących napęd elektryczny.

Do globalnego wyniku Seata, który w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2019 roku sprzedał rekordową liczbę 369 500 pojazdów, w znacznym stopniu przyczyniła się popularność modelu Tarraco. Ceniony SUV w tym roku doczekał się wersji FR, łączącej sportowe wykończenie i technologię hybrydową typu plug-in.

– Wyposażenie Tarraco w napęd typu plug-in Hybrid doskonale ilustruje nasze dążenie do bardziej zrównoważonej mobilności, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej dynamiki i przyjemności z jazdy charakterystycznych dla samochodów Seat. Tarraco będzie w segmencie SUV-ów jednym z niewielu modeli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in – powiedział Luca de Meo, Prezes Seat.

Seat Tarraco FR PHEV - silnik i napęd

Zaprojektowany i opracowany w zakładach Seata w Martorell Seat Tarraco powstaje w niemieckim Wolfsburgu, w sercu Grupy Volkswagen. Dzięki wprowadzeniu hybrydowego napędu plug-in Seat Tarraco stanie się bardziej zrównoważoną alternatywą dla spalinowych SUV-ów.

Układ napędowy, który składa się z 1,4-litrowego silnika benzynowego TSI o mocy 110 kW, silnika elektrycznego o mocy 85 kW i zestawu akumulatorów litowo-jonowych o mocy 13 kWh, zapewnia kierowcom możliwość adaptacji do różnych trybów jazdy.

Hybrydowy układ napędowy pozwala użytkownikom jeździć w trybie czysto elektrycznym przez ponad 50 km, zmniejszając emisję spalin do zera, albo połączyć efektywność silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym.

Całkowita moc wyjściowa systemu Tarraco wynosi 245 KM (180 kW)/400 Nm, co przekłada się na maksymalną prędkość wynoszącą 217 km/h. Silnik pozwala mu rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 7,4 sekundy. Oficjalny cykl testów WLTP wykazał, że emisja CO2 utrzyma się poniżej 50 g/km.

Seat Tarraco FR PHEV - nadwozie i wnętrze

Wygląd zewnętrzny pojazdu uległ widocznym modyfikacjom: poszerzono nadkola, usportowiono tylny spojler, a także zastosowano charakterystyczne dla wersji FR 19-calowe felgi aluminiowe, które mogą zostać wymienione na wersję 20-calową.

Sportowego charakteru dodaje linia tylnych świateł poprowadzona przez całą szerokość samochodu. Specjalnie dla hybrydowego modelu wprowadzono nowy kolor nadwozia – Fura Grey.

Tarraco gwarantuje także podwyższone standardy bezpieczeństwa i więcej praktycznych rozwiązań.
Ułatwieniem dla użytkowników Tarraco FR PHEV jest zainstalowany Trailer Assist, który wspomaga kierowcę podczas manewrowania przyczepą. System znacznie usprawnia holowanie i ogranicza trudności podczas parkowania. W pojeździe dodano również ogrzewanie postojowe, które pozwala szybciej rozgrzać silnik w ekstremalnie niskich temperaturach.

Dzięki najnowszej generacji systemowi multimedialnemu Seata, który korzysta z nowego ekranu o przekątnej 9,2 cala, poziom cyfryzacji SUV-a wkracza na wyższy poziom.

Pasażerowie siedzący z przodu Tarraco FR PHEV będą podróżować w bardzo komfortowych warunkach dzięki zamontowanym elektrycznym, sportowym fotelom kubełkowym. Kierowca będzie dodatkowo mógł skorzystać z wmontowanej w siedzenie funkcji pamięci.

Seryjna produkcja Seata Tarraco FR oraz jego odmiany PHEV rozpocznie się w połowie 2020 roku. Tarraco FR PHEV zadebiutuje we wrześniu na światowych targach IAA we Frankfurcie.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Seat
Tematy w artykule: Seat napęd hybrydowy hybryda Plug-in Hybrid SUV

Podobne wiadomości:

Volkswagen Golf ósmej generacji

Volkswagen Golf ósmej generacji

Premiery 2019-11-01

Najpopularniejsze miejskie auta hybrydowe

Najpopularniejsze miejskie auta hybrydowe

Aktualności 2019-11-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Elektryczny VW ID.3 komunikuje się światłami
Elektryczny VW ID.3 komunikuje się światłami
Innowacyjne światła nie tylko wspomagają obsługę auta, ale też sprawiają, że komunikacja z ID.3 jest bardziej osobista i emocjonalna.