1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Seat Tarraco e-HYBRID: hybrydowy SUV z Hiszpanii

Seat Tarraco e-HYBRID: hybrydowy SUV z Hiszpanii

Seat rozpoczyna produkcję pierwszego w historii marki SUV-a z napędem hybrydowym. Tarraco e-HYBRID zapewnia m.in. łączną moc 245 KM i zasięg w trybie elektrycznym do 49 km.

Seat Tarraco e-HYBRID: hybrydowy SUV z Hiszpanii

Seat Tarraco e-HYBRID to trzeci zelektryfikowany model hiszpańskiej marki, po Leonie e-HYBRID i Mii electric. Premiera sprzedażowa samochodu jest planowana na pierwszy kwartał 2021 roku.

Seat Tarraco e-HYBRID jest napędzany silnikiem spalinowym TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM połączonym z jednostką elektryczną o mocy 115 KM. Wraz z sześciobiegową skrzynią DSG samochód osiąga łączną moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm. Akumulatory o pojemności 13 kWh pozwalają na przejechanie w trybie elektrycznym dystansu 49 km wg testów WLTP (58 km wg NEDC), zaś w trybie mieszanym – do 730 km.

– Produkcja trzeciego zelektryfikowanego modelu to kontynuacja elektrycznej ofensywy Seat-a – stwierdza Wayne Griffiths, CEO Seat-a. – Poprzez wprowadzenie wersji hybrydowej do segmentu dużych SUV-ów chcemy zbliżyć się do naszego celu, czyli uczynienia tej technologii jeszcze bardziej dostępną dla wszystkich.

Inteligentny dobór napędu

Samochód domyślnie uruchamia się w trybie elektrycznym, o ile stopień naładowania akumulatorów na to pozwala. Tarraco przełączy się na tryb hybrydowy, gdy naładowanie akumulatorów spadnie poniżej określonego poziomu lub gdy prędkość pojazdu przekroczy 140 km/h. Podczas równoczesnego działania napędu elektrycznego i spalinowego możliwe jest doładowywanie akumulatorów.

Tarraco e-HYBRID z poziomu systemu multimedialnego zapewnia dostęp do trzech trybów jazdy hybrydowej (e-Mode, Automatic Hybrid oraz Manual Hybrid). Z kolei przy nowo zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów znajdują się dwa przyciski pozwalające momentalnie włączyć tryb e-Mode – stworzony do bezemisyjnej jazdy miejskiej – albo s-Boost – zapewniający bardziej sportową dynamikę jazdy.

Akumulatory naładowane już w 3 godziny

Zgodnie z wynikami testów WLTP w trybie mieszanym emisja CO2 Tarraco e-Hybrid wynosi 37-46.4 g/km, a spalanie 1.6-2 litrów na 100 km. Dzięki urządzeniu typu Wallbox (o mocy 3.6 kW) akumulatory mogą zostać w pełni ładowane już w 3 godziny. Samochód można również podłączyć do ładowarki 2.3 kW, która uzupełni poziom energii elektrycznej w niecałe 5 godzin.

Seat Tarraco e-HYBRID został zaprojektowany jako samochód w pełni połączony z otoczeniem. Dzięki aplikacji Seat Connect, dostępnej przez smartfon oraz samochodowy system multimedialny, kierowca ma zapewniony dostęp z dowolnego miejsca do danych pojazdu. Aplikacja pozwala również na zdalne zarządzanie m.in. klimatyzacją i procesem ładowania akumulatorów.

Tarraco e-HYBRID zostało zaprojektowane w zakładach Seat-a w Martorell, produkcją zaś zajmują się zakłady w Wolfsburgu. Dostawa pierwszych egzemplarzy planowana jest na pierwszy kwartał 2021 roku.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Seat
Tematy w artykule: Seat napęd hybrydowy hybryda premiera

Podobne wiadomości:

Mercedes CLS po zmianach

Mercedes CLS po zmianach

Aktualności 2021-04-09

Nowy Mercedes Klasy C plug-in o zasięgu 100 km

Nowy Mercedes Klasy C plug-in o zasięgu 100...

Aktualności 2021-03-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Porsche 911 GT3 - premiera
Nowe Porsche 911 GT3 - premiera
Porsche prezentuje nowe 911 GT3. Najnowsze, siódme wcielenie tego sportowego samochodu powstało, tak jak poprzednie, w ścisłej współpracy z Porsche Motorsporti zachowuje wolnossący silnik typu bokser.