mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Seat e-Scooter. Elektryczny jednoślad

Seat e-Scooter. Elektryczny jednoślad

Seat prezentuje swój pierwszy elektryczny jednoślad. Model Seat e-Scooter wyjedzie na drogi w 2020 roku.

Seat e-Scooter. Elektryczny jednoślad

Seat rozszerza ofertę elektromobilności

Od momentu, gdy Seat zaprojektował swój pierwszy samochód, minęło 66 lat. Teraz hiszpański producent dołącza do współtworzenia przyszłości mobilności, przedstawiając projekt wyjątkowego skutera – elektrycznego, zintegrowanego z otoczeniem, stworzonego do współdzielenia.

- Aby rozpocząć prace nad koncepcją modelu e-Scooter, konieczna była zmiana myślenia zespołu. – To zupełnie nowa wizja, bo siłą rzeczy kierowca wchodzi w silniejsze interakcje ze skuterem niż z samochodem. Stworzenie tego modelu wiązało się często z koniecznością zastosowania całkowicie innych rozwiązań ergonomicznych niż te, którymi kierowaliśmy się w dotychczasowej pracy – mówi Joan Melenchon, projektantka elementów zewnętrznych w Seat.

Seat e-Scooter – całkowicie elektryczny

Projekt e-Scootera powstał w Barcelonie, europejskiej metropolii z największą liczbą motocykli na ulicach. Elektryczny jednoślad wpisuje się w strategię miejskiej mobilności Seata, która ma zapewnić użytkownikom zrównoważone rozwiązania. Poza względami praktycznymi, e-Scooter charakteryzuje się ciekawymi rozwiązaniami estetycznymi – jego karoseria wyróżnia się prostymi liniami, tworzącymi geometryczne wzory.

– Przede wszystkim zależało nam, aby stworzyć projekt prosty i praktyczny, ale jednocześnie wyróżniający się designem. Skoncentrowaliśmy się nie tyle na minimalistycznej estetyce, ale przede wszystkim na łatwości użytkowania skutera –  tłumaczy Joan Melenchon. Tak powstała funkcjonalna konstrukcja, z wyjmowaną baterią umożliwiającą proste ładowanie.

Seat e-Scooter – zaprojektowany do współdzielenia

Seat e-Scooter został stworzony dla zróżnicowanej grupy klientów, ale nadrzędną ideą projektu była współdzielona mobilność. Aby ze skutera mogło korzystać wielu kierowców, zastosowano najbardziej odporne na zniszczenia materiały, jak np. gumę na bocznych zderzakach.

Ponadto poszczególne elementy zostały strategicznie rozmieszczone tak, aby ułatwić ich wymianę. Specjalnie dopasowane siedzenie skrywa schowek, który pomieści dwa kaski. Stałą łączność zapewnią dwa porty USB i uchwyt na telefon.

Seat e-Scooter – bezpieczeństwo nade wszystko

Charakterystyczny wygląd był kluczowym aspektem również ze względu na założenie współdzielenia skutera.

– Chcieliśmy, aby nasz pojazd był łatwo zauważalny. Zależało nam na stworzeniu rozpoznawalnego produktu. Parkujesz nim, odchodzisz, ale ciągle pamiętasz, gdzie go zostawiłeś, bo wyróżnia się na tle innych pojazdów – mówi Joan.

Projektanci z Działu Barw i Kroju Seata zdecydowali się na czarny jako kolor przewodni,a najważniejsze części zaakcentowali przy użyciu fluorescencyjnej czerwieni.

– Odblaskowe elementy nie tylko świetnie wyglądają, ale sprawiają również, że pojazd jest dobrze widoczny dla innych kierowców na drodze, co zwiększa bezpieczeństwo – przekonuje Francesca Sangalli, szefowa Działu Barw i Kroju.

W modelu e-Scooter znalazły również zastosowanie innowacyjne technologie wykorzystywane
w nowoczesnych samochodach.  

– Wyposażyliśmy skuter w dynamiczne kierunkowskazy, które obecnie należą do standardów w wyposażeniu samochodów – mówi Joan – Zależało nam na ich montażu, ponieważ zapewniają łatwą komunikację z innymi uczestnikami ruchu drogowego, a przy tym wspaniale się prezentują.

Seat e-Scooter – dane techniczne

  • napęd w 100 proc. elektryczny
  • zasięg 115 km
  • moc 11 KW (ekwiwalent silnika spalinowego o pojemności 125 cm³)
  • maksymalna prędkość 100 km/h
  • od 0 do 50 km/h w 3,8 sekundy
  • schowek na dwa kaski

Podobne wiadomości:

Mocny rok marki Cupra na rynku

Mocny rok marki Cupra na rynku

Aktualności 2020-01-08

250 tys. zelektryfikowanych aut Volkswagena

250 tys. zelektryfikowanych aut Volkswagena

Aktualności 2020-01-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowoczesna technika ? zawieszenie, hybryda, fotele z masażem
Nowoczesna technika ? zawieszenie, hybryda, fotele z masażem
Citroën od zawsze słynie z wyrafinowanych rozwiązań technicznych, nic więc dziwnego, że również ich najnowsze modele naszpikowano techniką.

Rajd DAKAR 2020 Rajd DAKAR 2020