Skoda Octavia RS to pierwszy model czeskiej marki, w którym wybierać można spośród aż trzech wersji napędowych usportowionego wariantu RS. Obecnie w Polsce do sprzedaży wchodzą na razie dwie - benzynowa i hybrydowa typu plug-in, ale niebawem pojawi się także mocny diesel.
Premiera sportowego modelu Skoda Octavia RS
Skoda poszerzyła ofertę modelu Octavia na polskim rynku o usportowioną wersję RS. Usportowiony wariant modelu Octavia charakteryzują czarne elementy wykończenia nadwozia z przodu i z tyłu, duże wloty powietrza pod światłami przeciwmgielnymi oraz dyfuzor. Obudowy lusterek bocznych i obramowania szyb również występują w błyszczącej czerni, podobnie jak relingi dachowe w wersji Combi. Z tyłu wersji Liftback na czarno lśnią także owiewki, dyfuzor i spojler. Spojler dachowy w wersji Combi ma kolor nadwozia.
Dynamiczne wnętrze w stylu RS
We wnętrzach wszystkich modeli Octavia RS dominuje czerń. Przeprojektowana wielofunkcyjna trójramienna kierownica jest wykonana ze skóry i oznaczona logo RS. Zmieniono na niej układ przycisków i dodano nowe chromowane pokrętła. Pojazdy z przekładnią DSG posiadają dodatkowo manetki. Przednie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami mają tekstylną tapicerkę w kolorze czarnym, a w opcjonalnych fotelach ergonomicznych zaproponowano tapicerkę z Alcantary, skóry i sztucznej skóry, regulację głębokości siedziska oraz funkcję masażu.
Fotele zdobi logo RS i przeszycia w kolorze czerwonym lub srebrnoszarym, które znajdują się także na skórzanej kierownicy, podłokietnikach oraz na desce rozdzielczej pokrytej Alcantarą®. Sportowego wyglądu samochodu dopełniają ozdobne listwy z wykończeniem karbonowym i aluminiowe pedały.
Nowe funkcje systemu dynamicznej kontroli zawieszenia
W trzech topowych modelach Octavia o dynamikę jazdy dbają progresywny układ kierowniczy w standardzie oraz typowe dla RS zawieszenie sportowe, które w przypadku silników 2.0 TSI i 2.0 TDI zostało obniżone o 15 mm. Zawieszenie adaptacyjne DCC, dostępne jako wyposażenie opcjonalne, nieustannie zmienia parametry tłumienia, umożliwiając szczególnie dynamiczny styl jazdy w trybie sportowym. DCC umożliwia także zmianę różnych parametrów przy wyborze trybów jazdy, takich jak zawieszenie, tłumienie, charakterystyka układu czy działanie skrzyni DSG, zgodnie z osobistymi preferencjami. Zmian dokonuje się za pomocą suwaków na centralnym ekranie dotykowym. Prześwit w wersji Octavia RS iV z zawieszeniem DCC pozostaje niezmieniony. W wariantach TSI elektronicznie sterowany dyferencjał VAQ zwiększa przyczepność na przedniej osi.
Trzy układy napędowe
W czwartej generacji modelu Octavia RS klienci po raz pierwszy mogą wybierać spośród trzech różnych układów napędowych. Octavia RS iV z napędem hybrydowym typu plug-in dysponuje mocą 180 kW (245 KM) i wyposażona jest w sześciobiegową skrzynię DSG. Ponadto model dostępny jest z silnikiem benzynowym 2.0 TSI z sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiobiegową skrzynią DSG. Silnik 2.0 TDI osiąga 147 kW (200 KM) zawsze występuje z siedmiobiegową skrzynią DSG, natomiast napęd na cztery koła jest dostępny jako opcja.
Elektronika sterująca możliwym do wyboru napędem na cztery koła w ułamku sekundy reaguje na zmianę warunków jazdy, sprzyjając utrzymaniu dynamiki, na przykład podczas szybkiego wchodzenia w zakręty. Układ ten przenosi część momentu obrotowego na przeciwne koło, gdy zmniejszy się obciążenie koła wewnętrznego, utrzymując przyczepność.
– Nieważne, który wariant napędu wybierze miłośnik modelu Octavia RS, wszystkie spełniają zróżnicowane oczekiwania, łącząc w sobie osiągi doceniane przez klientów od dziesięcioleci i wyjątkową praktyczność na co dzień. Każdy z trzech układów napędowych gwarantuje nieprzerwane dostarczanie mocy przy małym zużyciu paliwa, w imponującym stylu demonstrując możliwości najnowszych technologii – mówi František Drábek, dyrektor ds. modeli kompaktowych w Skoda AUTO.
Bogate wyposażenie standardowe
Nową generację modelu Octavia RS na polskim rynku charakteryzuje bardzo bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.: nawigację Columbus z ekranem 10”, KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu, reflektory główne Top LED Matrix, kamerę cofania oraz szereg zaawansowanych systemów asystujących.
Ceny nowej Skody Octavii RS przedstawiają się następująco:
- RS 2.0 TSI, 245 KM, DSG7 – od 147 850 zł
- RS iV 1.4 TSI, 245 KM, DSG6 – od 158 300 zł
- Combi RS 2.0 TSI, 245 KM, DSG7 – od 151 850 zł
- Combi RS iV 1.4 TSI, 245 KM, DSG6 – od 162 150 zł
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!