1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Skoda Octavia z miękką hybrydą 1.0 TSI e-TEC

Skoda Octavia z miękką hybrydą 1.0 TSI e-TEC

Skoda Octavia czwartej generacji została właśnie wzbogacona o wersję e-TEC, bazującą na technologii miękkiej hybrydy.

Skoda Octavia z miękką hybrydą 1.0 TSI e-TEC
Skoda Octavia e-TEC odzyskuje energię podczas hamowania, następnie gromadzi ją w akumulatorze i wykorzystuje do wsparcia silnika spalinowego. System ten umożliwia dostarczenie do silnika dodatkowych 50 Nm oraz pozwala na jazdę z wyłączonym silnikiem. Dzięki temu niższe jest zużycie paliwa.

Skoda Octavia z technologią miękkiej hybrydy

Oferta modelu Octavia na polskim rynku została poszerzona o wersję e-TEC opartą na technologii miękkiej hybrydy. Rozwiązanie to umożliwia m.in. dostarczenie do silnika dodatkowych 50 Nm. System umożliwia jazdę przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy.

Octavia e-TEC wykorzystuje maszynę elektryczną o napięciu 48 V z napędem pasowym, która pełni funkcję rozrusznika i generatora, a także akumulator litowo-jonowy. Rozrusznik wspiera silnik spalinowy podczas włączania i wyłączania silnika, czyniąc je szybszym i łagodniejszym. Umieszczony pod przednim fotelem pasażera akumulator o pojemności 0,6 kWh w całości ładowany jest energią odzyskiwaną z hamowania. Może on również zasilać akumulator rozruchowy 12 V za pomocą przetwornika prądu stałego.

Bogate wyposażenie w standardzie

Octavia e-TEC dostępna jest obecnie z silnikiem 1.0 TSI o mocy 81kW (110 KM) i siedmiobiegową, automatyczną skrzynią DSG. Model występuje w dwóch rodzajach nadwozia, Liftback oraz Combi w wersji wyposażenia Ambition.

Cena startuje od 96 700 złotych – o 9600 złotych więcej niż wersja 1.0 TSI 110 KM ze skrzynią manualną, bez systemu hybrydowego, na tym samym poziomie wyposażenia. Z kolei dopłata do wersji kombi to 3950 złotych.

O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów zadbają dostępne w standardzie m.in.: czołowe oraz boczne poduszki powietrzne i kurtyny z przodu, hamulec antykolizyjny, funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy DRIVER ALERT, asystent pasa ruchu LANE ASSIST oraz kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania FRONT ASSIST. Ponadto w standardzie Octavia e-TEC oferuje przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją CORNER, a także czujnik zmierzchu i deszczu LIGHT AND RAIN ASSIST.

Pod koniec roku na polskim rynku pojawi się również Octavia e-TEC w wersji z silnikiem 1.5 TSI oraz automatyczną skrzynią biegów DSG.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Cena podstawowa już od: 82 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Lexus IS po tuningu TRD

Lexus IS po tuningu TRD

Aktualności 2020-11-16

Volkswagen Golf R - 320 KM i tryb do driftu

Volkswagen Golf R - 320 KM i tryb do driftu

Aktualności 2020-11-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo rozwija systemy bezpieczeństwa w symulatorze
Volvo rozwija systemy bezpieczeństwa w symulatorze
Stanowisko do rozwijania systemów bezpieczeństwa Volvo wygląda jak symulator jazdy dla geeka. W tym pomieszczeniu panuje półmrok. Jego centralnym punktem jest wielki fotel samochodowy z kierownicą, pedałami, wielkim ekranem i mnóstwem przewodów. Brakuje tylko pudełek po pizzy.