mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Sprzedaż aut w Europie - pierwszy kwartał na dużym plusie

Sprzedaż aut w Europie - pierwszy kwartał na dużym plusie

Polacy w marcu zaatakowali salony samochodowe i kupili znacznie więcej aut niż przed rokiem. Ogólnie cała Europa zakończyła marzec i pierwszy kwartał na plusie.

Sprzedaż aut w Europie - pierwszy kwartał na dużym plusie

Europejczycy kupili w marcu 2015 roku o 11,1% więcej nowych osobówek i lekkich dostawczaków, niż w trzecim miesiącu ubiegłego roku. Pierwsze miesiące ubiegły pod znakiem ogólnego wzrostu motoryzacyjnych zakupów - pierwszy kwartał był lepszy o 8,9% niż przed rokiem. Brian Walters z JATO Dynamics następująco podsumował rezultaty badań: "Rynek nowych samochodów w Europie rośnie nieprzerwanie od 7 kwartałów, pokazując duże zaufanie klientów dla przemysłu motoryzacyjnego i jego produktów".

Największe zakupy w marcu zrobili Brytyjczycy - kupili prawie pół miliona aut, zdecydowanie wyprzedzając Niemców. Polacy sprawili sobie 33 601 samochodów, co jest ogromnym postępem w porównaniu do ubiegłorocznego marca - aż o 35,6%. Bezsprzecznie największy progres zaliczyli jednak Hiszpanie, którzy od kilku miesięcy są motywowani przez swój rząd ulgami przy wymianie auta używanego na "nówkę". Poza Hiszpanią i Polską spektakularne wzrosty w marcu zaliczyli też Irlandczycy (+33.2%), Czesi (+27.6%) i Łotysze (+25.7%). Marzec nie był łaskawy jedynie dla Holendrów i Serbów, którzy kupili mniej aut niż przed rokiem.

Kraj
Liczba aut sprzedanych w III 2015
Różnica w por. do III 2014
1. Wielka Brytania
 492,774 +6.0%
2. Niemcy
 323,039 +9.0%
3. Francja
 196,524 +9.4%
4. Włochy
 162,476 +15.3%
5. Hiszpania
 113,679 +41.1%
7. Polska
 33,601 +35.6%

 

W całym pierwszym kwartale trwającego roku pod względem ilości kupionych aut wygrywają jednak Niemcy, choć Anglicy po mocnym marcu depczą im po piętach. W kwartalnym rozrachunku Polacy zajmują 8 miejsce w Europie - poza pierwszą piątką wyprzedza nas także Belgia i Holandia. Ogólnie największy progres sprzedaży dokonał się we wspomnianej już Hiszpanii - tam w pierwszym kwartale kupiono o 31,2% więcej aut niż od stycznia do marca 2014. Na minusie skończyły Austria, Belgia, Finlandia, Luksemburg, Norwegia oraz Serbia.

Kraj
Liczba aut sprzedanych w 1 kw. 2015

Różnica w por. do 1 kw. 2014

1. Niemcy
 757,630 +6.4%
2. Wielka Brytania
 734,588 +6.8%
3. Francja
 477,234 +7.1%
4. Włochy
 430,995 +13.4%
5. Hiszpania
 267,848 +31.2%
8. Polska
 33,601

 +21.4%

Wciąż dominującą marką na Starym Kontynencie jest Volkswagen. Wolfburski producent znacznie wyprzedza konkurentów i odnotował wyraźny postęp w porównaniu z poprzednim rokiem. Zresztą wszystkie marki z europejskiego top10 były na plusie, a najbardziej Nissan: +21,1%. W Polsce niezmiennie najlepiej sprzedaje się czeska Skoda.

Marka
Sprzedaż III 2015
Różnica w por. do III 2014
1. Volkswagen 182,880+11.2%
2. Ford
 137,530+9.1%
3. Opel/Vauxhall
 118,105+3.7%
4. Renault
 106,123+10.7%
5. Peugeot 95,959+11.4%

Kwartalne podsumowanie pokazuje jeszcze większą przewagę VW nad konkurentami. Ogólna sprzedaż aut tej marki jest o ponad połowę większa niż drugiego w klasyfikacji Forda, Volkswagen notuje też bardziej dynamiczny wzrost procentowy sprzedaży. Jednak pod tym względem nie do pobicia jest Jeep - dzięki wprowadzeniu modeli Cherokee i Renegade, amerykańska firma poprawiła sprzedaż ponad trzykrotnie. W pierwszej dziesiątce ponownie wyróżnia się Nissan, który wskoczył na 10 pozycję w zestawieniu, dzięki poprawieniu kwartalnej sprzedaży o ponad 25%.

Marka
Sprzedaż 1 kw. 2015
Różnica w por. do 1 kw. 2014
1. Volkswagen434,920+10.8%
2. Ford
271,714+7.3%
3. Renault
241,960+12.2%
4. Opel/Vauxhall241,109+6.6%
5. Peugeot222,010+6.9%

Pod względem preferencji klientów nic się nie zmieniło - nadal najbardziej naturalnym wyborem jest Volkswagen Golf, który mocno dystansuje Forda Fiestę. W marcu 9 z 10 najpopularniejszych samochodów poprawiło swoją sprzedaż, tylko Opel Astra sprzedawał się słabiej niż przed rokiem. Za to Opel Corsa i Nissan Qashqai (+21,2%) cieszyły się znacznie większym zainteresowaniem niż w marcu 2014.

Model
Sprzedaż III 2015
W por. do III 2014
1. Volkswagen Golf
 56,269 +0.1%
2. Ford Fiesta
 47,686 +7.3%
3. Opel/Vauxhall Corsa  40,862 +20.7%
4. Renault Clio
 36,217 +11.6%
5. Volkswagen Polo
 33,421 +9.1%

W zestawieniu kwartalnym bez niespodzianek - Golf jest liderem. Dzięki doskonałej sprzedaży w marcu Corsa prawie dogoniła mniejszego Volkswagena - Polo. Równie mocno (+21,2%) wzrósł popyt na Nissana Qashqaia w pierwszych trzech miesiącach. Na minusie po trzech miesiącach w czołowiej dziesiątce znalazły się Ford Focus oraz Peugeot 208. Polacy nadal najchętniej wybierają Skodę Octavię, choć klienci indywidualni najczęściej decydują się na Opla Corsę.

Model
Sprzedaż 1 kw. 2015
W por. do 1 kw. 2014
1. Volkswagen Golf
133,359+2.9%
2. Ford Fiesta
88,155+3.0%
3. Renault Clio79,710+7.1%
4. Volkswagen Polo
78,648+7.2%
5. Opel/Vauxhall Corsa78,597+21.1%

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Cena podstawowa już od: 78 350 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 78 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Cena podstawowa już od: 61 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Opel Corsa
Opel Corsa
Cena podstawowa już od: 48 050 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Cena podstawowa już od: 48 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Renault Clio
Renault Clio
Cena podstawowa już od: 46 900 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 75 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Używane: Jeep Wrangler i Land Rover Defender

auto motor i sport 2015-04-11

Mówisz teren, myślisz Jeep albo Land Rover. Jeśli szukasz naprawdę hardcorowej terenówki, te dwa auta po prostu musisz brać pod uwagę. W błotnym starciu Wrangler i Defender.

Samochody elektryczne czy wodorowe?

Samochody elektryczne czy wodorowe?

Aktualności 2019-11-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW walczy ze smogiem
VW walczy ze smogiem
Jego zapowiedź, że do 2050 roku stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla nie jest deklaracją bez pokrycia...

Nowa fabryka dla Volkswagena ID.3 Nowa fabryka dla Volkswagena ID.3