Model ix35 Fuel Cell to pierwszy na świecie samochód napędzany energią elektryczną uzyskiwaną z wodoru, który trafił do seryjnej produkcji. Podczas testu przejechał z Oslo do Malmö przez Gothenburg i Kopenhagę. Podróż trwała 10 godzin, a średnia prędkość jazdy wyniosła 76 km/h.
Zgodnie z założeniem producenta zasięg samochodu na jednym tankowaniu wynosi 594 km, tymczasem test udowodnił, że możliwe jest uzyskanie jeszcze lepszego wyniku. Co więcej, po osiągnięciu celu komputer samochodu wskazywał, że może on przejechać kolejnych 10 km.

- Nasz plan zakładał zakończenie podróży w Kopenhadze, ale po dotarciu na miejsce okazało się, że w zbiorniku nadal jest wodór, co umożliwiło nam kontynuowanie jazdy. Kiedy dojechaliśmy na stację w Malmö mieliśmy jeszcze zasięg na kolejnych, kilka kilometrów. Wynik, jaki udało nam się osiągnąć, pokazuje możliwości modelu ix35 Fuel Cell oraz potencjał tej technologii. Jestem zdania, że to był światowy rekord - powiedział Marius Bornstein.
Obydwaj kierowcy mają już za sobą długodystansowy test modelu ix35 Fuel Cell. W kwietniu 2012 roku pokonali odległość 2.260 km, podróżując z Oslo do Monako i promując tym samym wodorowe systemy paliwowe oraz rozwijającą się infrastrukturę stacji tankowania.

Hyundai ix35 Fuel Cell jest najnowszym modelem, który powstał w ramach programu prowadzonego od 1998 r. w centrum badawczym nad ogniwami paliwowymi w Instytucie Rozwoju Technologii Ekologicznej Hyundaia w Korei. W styczniu 2013 roku firma została pierwszym na świecie producentem motoryzacyjnym, który rozpoczął masową produkcję bezemisyjnego, napędzanego wodorem modelu.
W czerwcu tego roku powstała w Malmö kolejna stacja wodorowa, w efekcie europejskiego projektu HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles). W ramach tej inicjatywy 110 samochodów wodorowych dostarczonych przez 5 producentów pojawi się na ulicach wybranych europejskich miast - wśród nich będzie 75 samochodów marki Hyundai.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!