mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Toyota Mirai drugiej generacji w 2020 roku

Toyota Mirai drugiej generacji w 2020 roku

Pierwsza odsłona Toyoty Mirai była dużym krokiem w kierunku popularyzacji napędu wodorowego. Druga generacja modelu ma być pod każdym względem lepsza.

Toyota Mirai drugiej generacji w 2020 roku
Toyota Mirai pierwszej generacji zadebiutowała w 2014 roku i szybko stała się najczęściej wybieranym samochodem na ogniwa paliwowe na świecie. Teraz koncern kończy przygotowania do wprowadzenia na rynek drugiej generacji tego zaawansowanego technologicznie modelu, która otworzy przed wodorową motoryzacją zupełnie nowe perspektywy.

Toyota Mirai – wodorowy bestseller

Mirai pierwszej generacji przyspieszył wzrost świadomości na temat technologii wodorowych oraz nowych możliwości, jakie one tworzą dla rozwoju czystego, zrównoważonego transportu. Choć wyróżnikiem tego modelu była nowatorska technologia napędu, jego twórcy poświęcili wiele uwagi praktyczności codziennego użytkowania – auto miało zasięg około 500 km, jego tankowanie trwało kilka minut, a podczas jazdy nie emitował żadnych substancji oprócz wody.

Do tej pory Toyota sprzedała na całym świecie 10 000 egzemplarzy Mirai. Równocześnie firma wspiera rozwój infrastruktury tankowania wodoru na kluczowych rynkach.

Toyota Mirai drugiej generacji

W październiku 2019 roku na targach Tokyo Motor Show Toyota zaprezentowała koncepcyjną wersję Toyoty Mirai 2. generacji. Prototyp stanowił wyraz nowych standardów, jakie ten model wyznaczy na rynku samochodów z ogniwami paliwowymi pod względem technologii, osiągów i designu.

Rynkowa premiera Toyoty Mirai 2. generacji jest zaplanowana na koniec 2020 roku, początkowo w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie. Samochód ma nie tylko zademonstrować zalety technologii bezemisyjnego napędu na ogniwa paliwowe, ale także stanowić dowód na to, że auto z alternatywnym napędem może mieć jednocześnie atrakcyjny design i dobrze się prowadzić.

Wydajność to jedno z najważniejszych kryteriów oceny samochodu – w szczególności bezemisyjnego. Zasięg Toyoty Mirai drugiej generacji wzrośnie w porównaniu z obecnym modelem o około 30 proc. Wynika to z udoskonaleń systemu ogniw paliwowych oraz pochodzącego z napędu hybrydowego systemu zarządzania energią, a także z zastosowania większych zbiorników paliwa.

Nowy model otrzymuje aż trzy zbiorniki wodoru – jeden dłuższy i dwa krótsze – których łączna pojemność pozwala zatankować o kilogram wodoru więcej niż w poprzednim Mirai.

Architektura TNGA i nowy napęd

Większa swoboda w opracowaniu designu to tylko jedna z wielu korzyści nowej, tylnonapędowej platformy Toyoty Mirai. Modułowa platforma została tak opracowana, by można było na niej zamontować różnego rodzaju napędy – w tym napęd na ogniwa paliwowe.

Nowa architektura zapewnia Mirai większą sztywność nadwozia, która przekłada się na zwinność i szybsze reakcje na działania kierowcy. Nowy model ma też niżej położony środek ciężkości, który sprawia, że auto jest bardziej zwrotne i przyjemniej się prowadzi.

Efektywniejsza praca systemu ogniw paliwowych nie tylko pozwoliła zwiększyć zasięg auta na jednym tankowaniu, ale też przekłada się na bardziej płynne, liniowe przyspieszenie, większą kulturę pracy napędu i jego bezpośrednie reakcje. Auto łatwiej się prowadzi na krętych drogach, a maksymalny moment obrotowy dostępny jest w pełnym zakresie prędkości.

Premiera nowej Toyoty Mirai jeszcze w tym roku.


Podobne wiadomości:

Toyota rusza ze sprzedażą części do Supry A70 i A80

Toyota rusza ze sprzedażą części do Supry A70...

Aktualności 2020-02-10

Nissan Leaf pomoże w kontroli strefy płatnego parkowania

Nissan Leaf pomoże w kontroli strefy płatnego...

Aktualności 2020-01-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Znamy listę lokalizacji nowych fotoradarów w Polsce
Znamy listę lokalizacji nowych fotoradarów w Polsce
W czwartym kwartale 2020 roku na polskich drogach przybędzie 26 fotoradarów. W sumie jednak niebawem pojawi się aż 358 nowych urządzeń rejestrujących.