mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Toyota RAV4 PHEV. 306 KM w hybrydzie

Toyota RAV4 PHEV. 306 KM w hybrydzie

Toyota RAV4 zadebiutowała w wersji Plug-in Hybrid. Auto zaskakuje mocnym silnikiem i sporym zasięgiem.

Toyota RAV4 PHEV. 306 KM w hybrydzie

Toyota otwiera nowy rozdział w historii modelu RAV4 – samochodu, który właściwie stworzył segment kompaktowych SUV-ów, a od niedawna dostępny jest jako hybryda. Na targach Los Angeles Auto Show 2019 światową premierę miała kolejna odmiana - RAV4 Plug-in Hybrid.

Pierwsza hybryda plug-in w gamie modelowej RAV4 to kolejny etap bogatej, ponad 20-letniej historii hybryd Toyoty. Japoński producent umacnia swoją pozycję lidera technologii hybrydowej, a nowy SUV to auto łączące niską emisję spalin i minimalne zużycie paliwa z dobrymi osiągami.

Wersja Plug-in Hybrid zajmie miejsce na szczycie gamy modelowej RAV4, wzmacniając jego pozycję na europejskim rynku, na którym jest jednym z najpopularniejszych SUV-ów. Od tegorocznej premiery nowej, piątej generacji RAV4 w Europie zamówiono ponad 120 000 egzemplarzy, w tym ponad 7 500 w Polsce.

Toyota RAV4 PHEV - napęd

RAV4 Plug-in Hybrid stanie się flagowym modelem w gamie hybryd Toyoty, łącząc osiągi i dynamikę, oszczędność i dobre właściwości jezdne, które zawdzięcza konstrukcji opartej na platformie GA-K z serii TNGA i zawieszeniu wielowahaczowemu z tyłu.

Oferowany w standardzie inteligentny napęd na cztery koła AWD-i zapewni natomiast stabilne prowadzenie i bardzo dobrą trakcję na śliskiej nawierzchni.

Doświadczenie zdobyte za sprawą dwóch generacji Priusa Plug-in Hybrid sprawia, że Toyota jest dobrze przygotowana do produkcji nowego napędu do RAV4. Układ hybrydowy z doładowywanym z zewnątrz akumulatorem trakcyjnym, generujący maksymalną moc 306 KM (225 kW) ma duży potencjał.

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h SUV potrzebuje zaledwie 6,2 sekundy, osiągając lepszy wynik niż konkurencyjne modele z konwencjonalnym napędem. Co więcej, nowy model RAV4 wykazuje się najniższym w klasie zużyciem paliwa i emisją CO2 poniżej 30 g/km. Żaden inny SUV 4x4 segmentu D z napędem hybrydowym plug-in nie uzyskuje takich wyników.

Większa moc silnika elektrycznego pozwoliła znacznie podnieść łączną moc napędu w porównaniu z RAV4 Hybrid. Samochód otrzymał wysokowydajną, litowo-jonową baterię trakcyjną, a jednostka sterująca (PCU) układu hybrydowego została wzbogacona o wzmacniacz napięcia.

Benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force o pojemności 2,5 litra to ta sama jednostka, która stanowi serce napędu hybrydowego w aktualnym RAV4 Hybrid. Nowy napęd zapewnia nie tylko zrywność i świetne przyspieszenie.

Jeśli chodzi o parametry napędu, są one imponujące. Motor benzynowy oferuje moc 178 KM i moment obrotowy na poziomie 228 Nm. Teraz jednak robi się ciekawiej, kiedy dodamy do tego możliwości silnika elektrycznego.

Producent podaje, że łączna moc systemowa napędu Toyoty RAV4 PHEV sięga aż 306 KM, co wynosi tego SUV-a na poziom osiągów uzyskiwanych przez auta o sportowym charakterze. Co więcej, czyni to z RAV4 jedno z najszybszych modeli Toyoty w ofercie!

RAV4 Plug-in Hybrid będzie mógł wykazać się większym zasięgiem w bezemisyjnym trybie elektrycznym (EV). Maksymalny zasięg wg standardu WLTP wynosi ponad 60 km – więcej niż uzyskują konkurencyjne SUV-y z napędem plug-in hybrid.

Jak podaje producent, powołując się na analizy, europejscy kierowcy w ciągu dnia przeciętnie pokonują dystans 50 km. Nowa Toyota RAV4 PHEV spełni to wymaganie z lekką nawiązką.

Nowy RAV4 Plug-in Hybrid trafi na rynek w drugiej połowie 2020 roku.


Podobne wiadomości:

Toyota ogłosiła skład na nowy sezon WRC

Toyota ogłosiła skład na nowy sezon WRC

Aktualności 2019-11-29

Toyota podwoi produkcję napędów hybrydowych w Polsce

Toyota podwoi produkcję napędów hybrydowych w...

Aktualności 2019-10-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW walczy ze smogiem
VW walczy ze smogiem
Jego zapowiedź, że do 2050 roku stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla nie jest deklaracją bez pokrycia...