Toyota Yaris - platforma GA-B
Choć samochody z segmentu B stają się coraz dłuższe, nowy Yaris jest krótszy od swojego poprzednika. Całkowita długość to mniej niż cztery metry, a przy tym rozstaw osi został zwiększony o 50 mm, co pozwoliło wygospodarować większą przestrzeń w kabinie.
Dzięki zastosowaniu platformy GA-B samochód jest niższy o 40 mm, ale jego szerokość zwiększyła się o 50 mm. Zmniejszono też przednie i tylne zwisy – odpowiednio o 10 mm z przodu (800 mm) i 45 mm z tyłu (580 mm). To pozwoliło osiągnąć wiodący w klasie promień skrętu. W zależności od rodzaju napędu i wyposażenia nowy Yaris ma 15-, 16- lub 17-calowe koła.
Wewnątrz nowego Yarisa jest znacznie więcej miejsca – między kierowcą a pasażerem wygospodarowano dodatkowe 20 mm, konsola przednia też jest szersza. Do tego bagażnik ma głębokość 700 mm i 286 litrów pojemności.
Toyota Yaris - napęd hybrydowy 4. generacji
W nowym Yarisie zastosowano czwartą generację napędu hybrydowego, który zapewnia mniejsze zużycie paliwa, niższą emisję spalin, a także większą zdolność do poruszania się tylko w trybie elektrycznym - jest to możliwe na dłuższych dystansach i z większymi prędkościami, bez obawy o doładowanie akumulatora.
Wydajność napędu hybrydowego wzrosła o 20 proc., a całkowita moc o 16 proc. i wynosi 116 KM. Przyspieszenie od 0-100 km/h wypada lepiej o 15 proc. – auto rozpędza się do setki w 9,7 sekundy. Poprawiono także jazdę z prędkościami autostradowymi – czas przyspieszania od 80 do 120 km/h spadł do 8,1 sekundy. Emisję CO2 ograniczono do 86 g/km, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg normy WLTP wynosi 3,8 l/100 km, co oznacza poprawę o 20 proc.
Zmiany przeszedł także tryb EV. Samochód może w nim osiągnąć prędkość do 130 km/h, a w ruchu miejskim porusza się wyłącznie przy pomocy silnika elektrycznego przez większość czasu jazdy.
Każdy z czterech głównych elementów systemu hybrydowego przyczynia się do poprawy właściwości jezdnych nowego Yarisa. W samochodzie debiutuje całkowicie nowy, pracujący w cyklu Atkinsona silnik Hybrid Dynamic Force Engine 1.5 o mocy 93 KM (68 kW) oraz 120 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 3600 obr./min.). Auto ma także nowy akumulator litowo-jonowy, hybrydową skrzynię biegów oraz jednostkę sterującą mocą. Napięcie baterii wzrosło ze 144 do 177,6 V, a liczba ogniw została zmniejszona ze 120 do 48, co obniżyło koszty jej produkcji i zapotrzebowanie na cenne surowce.
Nowy Yaris jest również dostępny z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym z sześciobiegową manualną lub bezstopniową automatyczną skrzynią biegów Multidrive S, z szerokim zakresem na pierwszym biegu. Gamę Yarisa otwiera trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra, znany z poprzedniej generacji.Nowy Yaris powstaje w fabryce Toyota Motor Manufacturing France w Valenciennes. Toyota zainwestowała w ten zakład 300 milionów euro, aby umożliwić produkcję pojazdów zgodnych z architekturą TNGA. 1,5-litrowy silnik Hybrid Dynamic Force produkowany jest przez Toyota Motor Manufacturing Poland.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!