1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Toyota sprzedała na świecie 15 milionów hybryd

Toyota sprzedała na świecie 15 milionów hybryd

Toyota osiągnęła znaczący wynik sprzedaży hybryd. Jak podaje producent, w styczniu 2020 roku łączna sprzedaż hybryd Toyoty na świecie przekroczyła 15 milionów sztuk.

Toyota sprzedała na świecie 15 milionów hybryd

Jeśli chodzi o spółkę Toyota Motor Europe, ta dostarczyła do tej pory klientom 2,8 miliona pojazdów hybrydowych, a obecnie w jej ofercie znajduje się 19 modeli z takim napędem. W 2019 roku hybrydy stanowiły już ponad połowę (52 proc.) całkowitej sprzedaży koncernu w regionie, zaś w Europie Zachodniej i Środkowej niemal dwie trzecie (63 proc.).

Gama samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa na całym świecie liczy obecnie 44 modele i obejmuje niemal wszystkie segmenty. Strategię elektryfikacji napędów Toyota realizuje od momentu premiery Priusa, pierwszego seryjnego samochodu hybrydowego. Jego rynkowy debiut miał miejsce w 1997 roku.

Początek elektromobilności to odważne decyzje

Decyzja władz Toyoty, by rozpocząć prace nad spalinowo-elektrycznym napędem hybrydowym, zapadła 25 lat temu. Wtedy to Takeshi Uchiyamada został liderem zespołu, który otrzymał ambitne zadanie opracowania niskoemisyjnego samochodu XXI wieku. Pierwszy Prius wszedł na rynek w czasie podpisywania protokołu z Kioto, w którym państwa z całego świata zobowiązały się do przeciwdziałania globalnemu ociepleniu. Od tego czasu w ciągu 23 lat hybrydy Toyoty pozwoliły uniknąć emisji ponad 120 milionów ton CO2.

Ten oryginalny pomysł Toyoty sprawił, że koncern stał się liderem rynku zelektryfikowanych samochodów. Obecnie Toyota Motor Europe jest najbliżej spełnienia norm emisji spalin obowiązujących w Unii Europejskiej od 2020 roku spośród wszystkich producentów obecnych na europejskim rynku.

Hybryda 4. generacji

Hybrydy z roku na rok stają się coraz popularniejsze, a w ostatnim okresie ich sprzedaż gwałtownie wzrosła, za sprawą coraz bardziej rozbudowanej gamy modeli z napędem hybrydowym 4. generacji, opracowanych w technologii TNGA. Auta te wyróżniają się mniej kontrowersyjnym niż dotąd designem, dobrymi właściwościami jezdnymi, sztywną konstrukcją i dopracowanym zawieszeniem, a także niskim zużyciem paliwa bez ładowania akumulatora z zewnętrznej sieci.

Toyota dostarcza samochody z napędem hybrydowym 4. generacji już od kilku lat. Tymczasem większość producentów dopiero od niedawna zbiera doświadczenia w eksploatacji swoich technologii hybrydowych.
Jak pokazują dane producenta, samochody hybrydowe Toyoty są w stanie poruszać się w mieście na samym silniku elektrycznym przez ponad połowę czasu jazdy – nawet do 80 proc. czasu jazdy. Na co dzień przekonują się o tym kierowcy hybrydowej Toyota C-HR, Corolli, RAV4, Camry czy Priusa.

- Dziś w części modeli wyposażonych w napęd hybrydowy 4. generacji zobaczymy na wyświetlaczu między zegarami kołowy wykres czasu jazdy na samym silniku elektrycznym. Pozwala on się przekonać, że 60 proc. czy nawet 80 proc. czasu jazdy hybrydą w trybie EV, które wykazywały niezależne badania, jest osiągalne bez specjalnych starań dla każdego kierowcy. Takie wyniki docierają do nas od klientów podczas wizyt w serwisie na przeglądach okresowych. A przecież poruszanie się w mieście przez ponad 60 proc. czasu wyłącznie na silniku elektrycznym to kolosalne oszczędności w zużyciu paliwa i emisji spalin – podkreślił Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota napęd hybrydowy hybryda Plug-in Hybrid

Podobne wiadomości:

Mitsubishi Outlander PHEV – polska premiera

Mitsubishi Outlander PHEV – polska premiera

Aktualności 2020-04-29

Mercedes Klasy E Coupe w nowej odsłonie

Mercedes Klasy E Coupe w nowej odsłonie

Aktualności 2020-05-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Kierownica wyścigowego samochodu – jak zmieniała się przez lata
Kierownica wyścigowego samochodu – jak zmieniała się przez lata
Od prostej kierownicy po wielofunkcyjne centrum sterowania. Porsche prezentuje, jak na przestrzeni lat zmieniało się stanowisko pracy kierowcy wyścigowego.

Podkast VW Podkast VW