Do tegorocznego wzrostu popularności samochodów hybrydowych na naszym rynku przyczyniły się w znacznej mierze nowe modele Toyoty – Corolla, RAV4 i Camry. System hybrydowy jest dominującym typem napędu w nowych modelach RAV4 i Corolli.
Od stycznia do końca kwietnia tego roku Toyota Motor Poland dostarczyła klientom 6 327 aut hybrydowych, zwiększając łączną sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce do 54 936 aut. W pierwszych czterech miesiącach roku udział hybryd w całkowitej sprzedaży marki wyniósł aż 30 proc.
Wynik japońskiej marki to ogromny wkład w rozwój elektromobilności w Polsce. Toyota jest największym producentem samochodów hybrydowych i głównym promotorem zelektryfikowanych napędów.
System hybrydowy jest dominującą wersją napędową nowych modeli Corolla i RAV4. Aż 73 proc. egzemplarzy nowej RAV4, które opuściły salony w tym roku, to hybrydy. W przypadku nowej Corolli udział tego napędu w całkowitej sprzedaży modelu stanowi 66 proc.
Biorąc pod uwagę dane z pierwszych czterech miesięcy roku, najpopularniejszymi modelami hybrydowymi w Polsce są:
- Toyota C-HR Hybrid (1 780 egz.),
- Corolla Hybrid (1 646 egz.),
- RAV4 Hybrid (1 253 egz.).
Dużą popularnością cieszyły się także:
- Yaris Hybrid (806 egz.),
- Auris Hybrid (530 egz.),
- Camry Hybrid (305 egz.).
Wyniki te potwierdzają duże znaczenie segmentu aut kompaktowych na rynku zelektryfikowanych samochodów – łączna sprzedaż Corolli Hybrid i Aurisa Hybrid do końca kwietnia wyniosła aż 2 176 aut.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!