1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Tymi autami to strach jeździć

Tymi autami to strach jeździć

Latin NCAP jest kolejną niezależną organizacją, która będzie sprawdzać bezpieczeństwo pojazdów. Testom zderzeniowym będą poddawane modele dostępne w sprzedaży w krajach Ameryki Łacińskiej oraz Karaibów. Na pierwszy ogień poszło w sumie dziewięć aut, z czego kilka dość dobrze znanych europejskim kierowcom.

Tymi autami to strach jeździć
Organizacja Latin NCAP będzie działać w oparciu o program NCAP (New Car Assessment Programmes), czyli identyczny bez względu na kontynent. Obecnie testy zderzeniowe na tych samych zasadach przeprowadzane są w Europie (Euro NCAP), Azji, Australii oraz w Stanach Zjednoczonych. Jak na razie Latin NCAP przeprowadzać będzie testy zderzeniowe w ośrodkach Euro NCAP (pierwsze testy odbyły się w miejscowości Landsberg am Lech w Niemczech). W planach jest dopiero wybudowanie odpowiedniego laboratorium w jednym z państw Ameryki Południowej.

Powołanie do życia kolejnej organizacji przeprowadzającej crash testy nowych aut było  w dużej mierze spowodowane bardzo szybkim rozwojem rynku motoryzacyjnego w tym regionie świata. Niestety poociągnęło to za sobą także szybki wzrost poważnych wypadków drogowych, a co za tym idzie także wzrost zabitych oraz rannych. Przedstawiciele Latin NCAP liczą, że wzorem innych kontynentów, również i tu niezależne testy zderzeniowe przyczynią się do wzrostu bezpieczeństwa na drogach.

W pierwszej fazie testów sprawdzono w sumie sześć modeli (wybór podyktowany był popularnością tych aut), z czego trzy przetestowano w dwóch wersjach - z poduszkami powietrznymi oraz bez poduszek. Wśród nich znalazły się dwa modele dość dobrze znane i na innych rynkach - Toyota Corolla XEI i Chevrolet Meriva GL Plus. Poza nimi w wybranej grupie pojawiły się Fiat Palio ELX, Volkswagen Gol, Peugeot 207 Compact oraz chińskie Geely CK1. Fiat, Peugeot oraz Volkswagen były tymi modelami, które przetestowano w dwóch wersjach wyposażeniowych.


Uzyskane wyniki nie napawają jednak optymizmem. Tylko jednemu modelowi - Corolli - udało się uzyskać wynik czterogwiazdkowy, a podsumowaniu można przeczytać o w miarę dobrym zabezpieczeniu dorosłych pasażerów. Po trzy gwiazdki uzyskały Meriva, Gol oraz Palio, zaś dwie Peugeot 207. Wersje Fiata, Peugeota i Volkswagena bez poduszek powietrznych dostały po jednej gwiazdce, zaś Geely nie zasłużyło sobie choćby na jedną gwiazdkę. W tym ostatnim przypadku testujący zwrócili uwagę, iż większość części ciała była narażona na obrażenia.

Słabo wypadły też modele dostępne na rynkach Ameryki Łacińskiej oraz Karaibów pod względem oferowanego bezpieczeństwa dzieci. Toyota Corolla oraz Chevrolet Meriva otrzymały tylko po jednej gwiazdce, zaś pozostałe modele po dwie. Ochrona dzieci na niskim poziomie to już od dawna bardzo poważny problem w autach dostępnych w sprzedaży na tych rynkach. Latin NCAP będzie chciała uczulić na to rządy wszystkich państw i zmusić je wręcz, by wprowadziły one obowiązek używania np. fotelików do przewozu małych dzieci.

model
ochrona dorosłych
ochrona dzieci
Geely CK 1
Fiat Palio ELX
Fiat Palio ELX (z poduszkami)
Volkswagen Gol Trend
Volkswagen Gol Trend (z poduszkami)
Peugeot 207 Compact
Peugeot 207 Compact (z poduszkami)
Chevrolet Meriva GL Plus
0
*
***
*
***
*
**
***
****
**
**
**
**
**
**
**
*
*


Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Corolla
Toyota Corolla
Cena podstawowa już od: 87 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Toyota kończy produkcję samochodów w Rosji

Toyota kończy produkcję samochodów w Rosji

Aktualności 2022-09-26

Nowy Volkswagen ID.3 w drodze

Nowy Volkswagen ID.3 w drodze

Aktualności 2022-12-07

Komentuj:

~zen 2010-10-23

toyota się rozpadła jeszcze przed zderzeniem

aaa 2010-10-22

A gdzie w tabelce wspomniana toyota? Zniknęła choć miała najlepszy wynik?