1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Volkswagen Golf R - 320 KM i tryb do driftu

Volkswagen Golf R - 320 KM i tryb do driftu

Volkswagen Golf R, czyli topowa wersja kompaktowego hatchbacka, wchodzi do gry z 320-konnym silnikiem i napędem czterech kół z trybem umożliwiającym driftowanie.

Volkswagen Golf R - 320 KM i tryb do driftu

Volkswagen rozszerza ofertę usportowionych wersji Golfa ósmej generacji – po premierze odmian GTI, GTE i GTD przyszedł czas na premierę topowego modelu: nowego Golfa R.

Napędzający najmocniejszego Golfa dwulitrowy silnik osiąga maksymalną moc 320 KM i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm, który standardowo jest przekazywany na cztery koła.

Nowy Golf R jest seryjnie wyposażony w opracowany wyłącznie na potrzeby tego modelu układ napędu na cztery koła – znany jako 4MOTION z R-Performance Torque Vectoring – ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego (wektorowaniem momentu) między koła tylnej osi. Pozwala to znacznie zwiększyć zwinność Golfa R w ekstremalnej jeździe na torze.

Po raz pierwszy – za pośrednictwem systemu Vehicle Dynamics Manager (VDM) – napęd na cztery koła jest również połączony w sieć z innymi układami, jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS) i amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia (DCC). Nowy Golf R, za sprawą integracji różnych systemów, oferuje znakomitą trakcję, neutralne zachowanie podczas jazdy oraz doskonałą precyzję prowadzenia i dużą zwinność. Dzięki temu przyjemność z jazdy jest na najwyższym poziomie.

Nowy Golf R, skonstruowany w oparciu o model ósmej generacji, to już piąta edycja topowej wersji najpopularniejszego Volkswagena w historii. 320-konny Golf R na przyspieszenie od 0 do do 100 km/h potrzebuje tylko 4,7 sekundy. Standardowo prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h, a z pakietem R-Performance do 270 km/h.

Finałowy tuning układu jezdnego nowego Golfa R miał miejsce na legendarnej Północnej Pętli Nürburgringu. Efekt jest taki, że nowy Golf R – seryjnie wyposażony w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową – jest o 17 sekund szybszy na 21-kilometrowej Północnej Pętli Nürburgringu niż jego poprzednik.

Nowy Golf R z pakietem R-Performance posiada większy spoiler na dachu, 19. a nie 18-calowe koła i dodatkowe tryby jazdy Drift oraz Special przeznaczony do jazdy po Nürburgringu. Wszystkie systemy ustawione są wtedy tak by samochód jak najskuteczniej zdobywał kolejne zakręty jednego z najsłynniejszych torów wyścigowych świata. M.in. dzięki trybowi Special VW Golf R na Północnej Pętli osiągnął czas 7 min 53 sekundy i pobił o 17 s czas poprzednika.

Oferta nowego Golfa R zostanie przedstawiona już wkrótce, bo auto wejdzie do sprzedaży jeszcze w 2020 roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 75 490 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Lexus IS po tuningu TRD

Lexus IS po tuningu TRD

Aktualności 2020-11-16

BMW iX - premiera elektrycznego SUV-a

BMW iX - premiera elektrycznego SUV-a

Aktualności 2020-11-13

BMW iX to produkcyjna wersja koncepcyjnego SUV-a iNEXT. Elektryczny model na rynek wejdzie w przyszłym roku, ale już teraz wiemy o nim niemal wszystko.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mazda MX-30 nadal w niższej cenie
Mazda MX-30 nadal w niższej cenie
Sukces Ekodopłaty Mazdy zachęcił importera do przedłużenia oferty na listopad. Duże zainteresowanie sprawiło jednak, że liczba samochodów jest mocno ograniczona.