1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Volkswagen Golf R - 320 KM i tryb do driftu

Volkswagen Golf R - 320 KM i tryb do driftu

Volkswagen Golf R, czyli topowa wersja kompaktowego hatchbacka, wchodzi do gry z 320-konnym silnikiem i napędem czterech kół z trybem umożliwiającym driftowanie.

Volkswagen Golf R - 320 KM i tryb do driftu

Volkswagen rozszerza ofertę usportowionych wersji Golfa ósmej generacji – po premierze odmian GTI, GTE i GTD przyszedł czas na premierę topowego modelu: nowego Golfa R.

Napędzający najmocniejszego Golfa dwulitrowy silnik osiąga maksymalną moc 320 KM i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm, który standardowo jest przekazywany na cztery koła.

Nowy Golf R jest seryjnie wyposażony w opracowany wyłącznie na potrzeby tego modelu układ napędu na cztery koła – znany jako 4MOTION z R-Performance Torque Vectoring – ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego (wektorowaniem momentu) między koła tylnej osi. Pozwala to znacznie zwiększyć zwinność Golfa R w ekstremalnej jeździe na torze.

Po raz pierwszy – za pośrednictwem systemu Vehicle Dynamics Manager (VDM) – napęd na cztery koła jest również połączony w sieć z innymi układami, jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS) i amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia (DCC). Nowy Golf R, za sprawą integracji różnych systemów, oferuje znakomitą trakcję, neutralne zachowanie podczas jazdy oraz doskonałą precyzję prowadzenia i dużą zwinność. Dzięki temu przyjemność z jazdy jest na najwyższym poziomie.

Nowy Golf R, skonstruowany w oparciu o model ósmej generacji, to już piąta edycja topowej wersji najpopularniejszego Volkswagena w historii. 320-konny Golf R na przyspieszenie od 0 do do 100 km/h potrzebuje tylko 4,7 sekundy. Standardowo prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h, a z pakietem R-Performance do 270 km/h.

Finałowy tuning układu jezdnego nowego Golfa R miał miejsce na legendarnej Północnej Pętli Nürburgringu. Efekt jest taki, że nowy Golf R – seryjnie wyposażony w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową – jest o 17 sekund szybszy na 21-kilometrowej Północnej Pętli Nürburgringu niż jego poprzednik.

Nowy Golf R z pakietem R-Performance posiada większy spoiler na dachu, 19. a nie 18-calowe koła i dodatkowe tryby jazdy Drift oraz Special przeznaczony do jazdy po Nürburgringu. Wszystkie systemy ustawione są wtedy tak by samochód jak najskuteczniej zdobywał kolejne zakręty jednego z najsłynniejszych torów wyścigowych świata. M.in. dzięki trybowi Special VW Golf R na Północnej Pętli osiągnął czas 7 min 53 sekundy i pobił o 17 s czas poprzednika.

Oferta nowego Golfa R zostanie przedstawiona już wkrótce, bo auto wejdzie do sprzedaży jeszcze w 2020 roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 76 690 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Hyundai Bayon – nowy SUV na rynku

Hyundai Bayon – nowy SUV na rynku

Aktualności 2021-03-02

Nowe Porsche 911 GT3 - premiera

Nowe Porsche 911 GT3 - premiera

Aktualności 2021-02-19

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Odcinkowy pomiar prędkości na A1
Odcinkowy pomiar prędkości na A1
Odcinkowy pomiar prędkości już 20 stycznia zacznie funkcjonować na budowanej autostradzie A1. Ze względu na trwające prace budowlane obowiązuje tam obecnie ograniczenie prędkości do 70 km/h.