mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen ID.3 - w Zwickau ruszyła produkcja

Volkswagen ID.3 - w Zwickau ruszyła produkcja

Pierwszy w pełni elektryczny, wielkoseryjny model Volkswagena - ID.3 - zjeżdża od dziś z taśm montażowych fabryki w Zwickau.

Volkswagen ID.3 - w Zwickau ruszyła produkcja

Elektryczna ofensywa Volkswagena nabiera tempa. 4 listopada oficjalnie rozpoczęto seryjną produkcję ID.3. Pierwszym egzemplarzem kompaktowego Volkswagena z rodziny ID. był model w kolorze białym. To początek ery samochodów elektrycznych nowej generacji Grupy Volkswagena.

Świadkami tego wydarzenia byli kanclerz Niemiec Angela Merkel i prezes zarządu Grupy Volkswagen Herbert Diess. Do 2028 roku koncern Volkswagen planuje sprzedać na świecie około 22 miliony samochodów elektrycznych, napędzając w ten sposób rynek samochodów elektrycznych.

Kluczową rolę w tym przedsięwzięciu odgrywa zakład w Zwickau: po raz pierwszy tak duża fabryka samochodów została przekształcona na produkcję wyłącznie aut elektrycznych. Inwestycja pochłonęła w sumie 1,2 mld euro. Już w przyszłym roku zakład w Zwickau wyprodukuje około 100 tys. samochodów elektrycznych.

Od 2021 r. z linii montażowej co roku będzie zjeżdżać do 330 tys. aut elektrycznych, dzięki czemu zakład w Zwickau będzie największą i najbardziej wydajną fabryką samochodów elektrycznych w Europie oraz pionierem w transformacji sieci produkcyjnej Volkswagena na świecie.

- ID.3 to przełomowy model w dziedzinie rozwoju elektromobilności. Dzięki niemu neutralna dla środowiska indywidualna mobilność staje się dostępna dla milionów ludzi. ID.3 jest kamieniem milowym dla naszej firmy na drodze ku przedsiębiorstwu, którego działalność nie obciąża klimatu. Ten cel chcemy osiągnąć do 2050 roku – powiedział prezes Grupy Volkswagen, Herbert Diess, podczas ceremonii w Zwickau.

Produkcja ID.3 pod znakiem ekologii

Volkswagen ID.3 został skonstruowany na platformie MEB. ID.3 ma duży zasięg - do 550 km, w zależności od wersji, bardzo przestronne wnętrze i świetne właściwości jezdne, wzmocnione nisko osadzonym środkiem ciężkości. Volkswagen ID.3 zostanie wprowadzony do oferty niemal równocześnie na rynkach w całej Europie latem 2020 r. Firma przyjęła już ponad 35 tys. rezerwacji.

ID.3 ustanawia nowe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju: jego produkcja jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla biorąc pod uwagę także łańcuch dostaw. Do produkcji ogniw akumulatora ID.3 wykorzystywana jest wyłącznie energia pochodząca ze źródeł odnawialnych. Emisja, której w procesie produkcji nie da się uniknąć jest rekompensowana udziałem w certyfikowanych projektach służących ochronie środowiska, między innymi, poprzez inwestycje w projekt klimatyczny „Katingan Mataya Forest Protection” na indonezyjskiej wyspie Borneo.

Dodatkowe szkolenia załogi

W przypadku fabryki w Zwickau Volkswagen po raz pierwszy całkowicie przekształcił duży zakład z produkcji samochodów zasilanych silnikami spalinowymi w fabrykę produkującą auta elektryczne. Inwestycja wyniosła w sumie około 1,2 miliarda euro.

Od 2021 roku w Zwickau na platformie MEB będzie powstawać sześć modeli trzech marek Grupy. Cała załoga, licząca 8 tys. pracowników, została przeszkolona do produkcji aut elektrycznych i do pracy przy instalacjach wysokiego napięcia. Do końca 2020 roku załoga fabryki w Zwickau będzie miała za sobą około 13 tys. dni szkoleniowych i pewne miejsce pracy na przyszłość.

- Dzięki około 1700 robotom, bezobsługowym systemom transportu i w pełni zautomatyzowanym procesom produkcyjnym, zakład w Zwickau daje wyobrażenie na temat produkcji samochodów elektrycznych na dużą skalę w przyszłości – mówi Thomas Ulbrich, członek zarządu marki Volkswagen ds. elektromobilności. - Na końcu to ludzie, którzy pracują przy produkcji samochodów są kluczem do sukcesu. Załoga zakładu w Saksonii celująco zdała egzamin, do którego przygotowywała się przez 2 lata. Zwieńczeniem tych przygotowań jest dzisiejsze uruchomienie produkcji ID.3.

Oprócz fabryki w Zwickau, w produkcję ID.3 są zaangażowane również zakłady w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarzane są tam kluczowe elementy, takie jak silniki elektryczne i akumulatory. Fabryki w Emden i Hanowerze rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych od 2022 r. Ponadto Grupa Volkswagen współpracuje również z firmą Northvolt w celu uruchomienia dużej fabryki akumulatorów w Salzgitter.


Podobne wiadomości:

Znamy cennik Skody Citigo-e iV

Znamy cennik Skody Citigo-e iV

Aktualności 2019-11-08

Nissan Ariya. Elektryczny, koncepcyjny crossover

Nissan Ariya. Elektryczny, koncepcyjny...

Aktualności 2019-10-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Bezemisyjne SUV-y Volkswagena
Bezemisyjne SUV-y Volkswagena
Moda na SUV-y nie przemija, a z prognoz wynika, że ich sprzedaż jeszcze się podwoi w ciągu najbliższych lat. VW nie poprzestaje na tych modelach, które ma w ofercie, lecz wciąż opracowuje nowe.