1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Volkswagen ID.4 – pierwsze zdjęcie wnętrza

Volkswagen ID.4 – pierwsze zdjęcie wnętrza

Volkswagen ID.4 to pierwszy elektryczny SUV niemieckiej marki. Niedługo przed premierą wiemy już, jak wyglądać będzie deska rozdzielcza. Zaskoczenia nie ma. Jest za to podobieństwo do ID.3.

Volkswagen ID.4 – pierwsze zdjęcie wnętrza

Produkcja Volkswagena ID.4 ruszyła pod koniec sierpnia. ID.4 stanie się reprezentantem Volkswagena w szybko rosnącym segmencie kompaktowych SUV-ów. Będzie produkowany i sprzedawany nie tylko w Europie, lecz również w Chinach i w Stanach Zjednoczonych.

W porównaniu z innymi modelami Volkswagena, ID.4 ma zupełnie inne wnętrze. Dzięki zastosowaniu elektrycznego układu napędowego, którego elementy nie zajmują wiele miejsca, można było zaprojektować znacznie większą kabinę.

Volkswagen ID.4 – duże drzwi, wysoko umieszczone fotele

Już samo zajmowanie miejsca w Volkswagenie ID.4 ma być łatwe. Klamki znajdują się równo z karoserią i wysuwają się elektrycznie. Kierowca i pasażerowie dostają się do wnętrza przez duże drzwi i siedzą wysoko, na kanapie z tyłu jest tak dużo miejsca jak w SUV-ie wyższej klasy niż ID.4. Nie ma też problemu ze zmieszczeniem bagażu – nawet gdy oparcia tylnych siedzeń są ustawione pionowo, bagażnik ma pojemność 543 litrów.

Tablica rozdzielcza wygląda jakby była zawieszona w powietrzu – nie łączy się ze środkową konsolą, która z kolei jest osobnym elementem wnętrza. Duży szklany panoramiczny dach (dostępny opcjonalnie) pozwala patrzeć w niebo. Po zmroku szczególny nastrój wprowadza do wnętrza system oświetlenia ambiente dostępnego w 30 kolorach. System wskaźników i obsługi wszelkich urządzeń we wnętrzu samochodu jest prosty i logiczny.

Nowym elementem, w który zostaną wyposażone wszystkie modele z rodziny ID., jest system oświetlenia ID.Light, czyli świetlny pas diod przebiegający pod przednią szybą, który odpowiednim kolorem przekazuje kierowcy różne informacje. ID.Light towarzyszy kierowcy, gdy wsiada on do samochodu sygnalizując gotowość do jazdy i fakt odblokowania (lub zablokowania) zamków.

Podkreśla również informacje przekazywane przez systemy asystujące oraz przez nawigację, zwraca uwagę na konieczność hamowania w niebezpiecznej sytuacji czy też na przychodzące połączenie telefoniczne. Razem z systemem nawigacyjnym ID.Light pozwala łatwo poruszać się w gęstym ruchu – migające światło wskazuje na konieczność zmiany pasa i ostrzega kierowcę, gdy ID.4 znajduje się na niewłaściwym pasie ruchu.

Przednie fotele Volkswagena ID.4 są jednocześnie sportowe i komfortowe. W inauguracyjnej wersji ID.4 1ST Max, opatrzono je znakiem jakości AGR przyznawanym przez lekarzy ortopedów. Fotele te można regulować elektrycznie w wielu płaszczyznach, ich napełniane pneumatycznie poduszki podpierające kręgosłup krzyżowy mają również funkcję masażu.

W przypadku obydwu oferowanych w przyszłości inauguracyjnych modeli ID.4 zastosowano tapicerkę nie zawierającą materiałów pochodzenia zwierzęcego. Składa się ona ze sztucznej skóry oraz tkaniny ArtVelours z mikrowłókien, zrobionej w 20 procentach z recyklingowanych butelek typu PET.

ID.4, jako pierwszy w pełni elektryczny SUV Volkswagena, jest po ID.3 drugim modelem z nowej rodziny ID. Światowa premiera modelu ID.4 odbędzie się jeszcze we wrześniu 2020 roku.


Podobne wiadomości:

Hyundai Kona Electric po face liftingu

Hyundai Kona Electric po face liftingu

Aktualności 2020-11-20

Volkswagen Multivan 6.1 PanAmericana

Volkswagen Multivan 6.1 PanAmericana

Aktualności 2020-11-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche Panamera w nowych wersjach – nawet 700 KM
Porsche Panamera w nowych wersjach – nawet 700 KM
Porsche uzupełnia linię nowego modelu Panamery o kolejne odmiany – w tym o flagowy wariant rozwijający moc 514 kW (700 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 870 Nm.